7 veščin in lastnosti za uspeh v digitalnem marketingu [POINT OUT Weekly #48]
Imaš ali želiš kariero v digitalnem marketingu?
To področje, tako kot vsako, predvideva določene lastnosti, ki jih mora imeti oseba za profesionalni razvoj in kvalitetno delo.
Predvsem 7 je takšnih, ki jih mi vidimo kot nujne.
1. Sprejemanje in poznavanje tehnologije
Tehnologija je osnova digitalnega marketinga. Če ne sprejemaš tehnologije oz. je ne poznaš, boš težko napredoval.
Kako se lahko izboljšaš?
- Poskušaj razumeti naprave in programe, ki jih uporabljaš (zakaj delujejo na tak način, kaj je v ozadju funkcij, …).
- Prebiraj tehnološke ali “poljudno” tehnološke spletne strani.
- Osebno preizkušaj programe in naprave, ki jih sicer ne uporabljaš (če uporabljaš Samsung, ne zanemari Appla in njegovih specifik).
2. Radovednost in želja po učenju
Digitalni marketing se vseskozi spreminja – to ponavljamo skoraj v vsaki oddaji. Ker je to dejstvo res nujno ponotranjiti.
Vsak digitalni marketingaš mora imeti željo po konstantnem učenju in napredku, saj brez te strasti težko slediš vsem trendom in vsakodnevnim spremembam.
Kako se lahko izboljšaš:
- Pregleduj webinarje in videe.
- Pridobi certifikate, opravi tečaje.
- Beri bloge in knjige, poslušaj avdio knjige in podcaste.
- Vsak dan si vzami vsaj 15 minut za profesionalno rast.
3. Sposobnost prilagajanja spremembam in novostim
Prilagajanje gre z roko v roki s konstantnim učenjem. Poleg tega, da se spreminjajo najboljše prakse in taktike, konstantno prihaja tudi to spreminjaja oblik dela, vlog.
Zaradi hitrega dogajanja, je ključna sposobnost hitrega prilagajanja.
Kako se lahko izboljšaš:
- Poskušaj delati stvari, ki te spravijo iz cone udobja.
- Ustvari navado razbijanja starih (zastarelih) navad.
4. Analitičnost
Lepota digitalnega marketinga je v tem, da zelo veliko, če ne večino, stvari lahko izmerimo.
A to, da veš kje podatke najti, je higienski minimum. Bistvo je, da podatke razumeš in jih pretvoriš v informacije. Torej, da imaš sposobnost interpretacije ogromnega kupa številk.
Kako se lahko izboljšaš:
- Vse podatke, ki jih prejmeš, poskušaj najprej razumeti (njihov pomen).
- Nato jih poskušaj intrepretirati in povezovati.
5. Intuitivnost
Najprej analitičnost, zdaj pa intuitivnost. Morda misliš, da te vlečemo za nos. No, preberi, kaj imamo v mislih.
Verjetno se ti zdi, da je intuicija nekaj, kar imaš ali nimaš. Torej, da nekdo ima sposobnost odločati se na podlagi notranjih občutkov, drug tega nima.
Vendar je intuicija močno povezana z izkušnjami. V digitalnem marketingu se veliko zanašamo na številke, a ko te zatajijo ali pa jih ni, se je potrebno odločati na podlagi intuicije.
Kako se lahko izboljšaš:
- Posveti se dobremu in globokemu razumevanju okolja, industrije in kupcev. Intuicija potem postane več kot ugibanje, saj temelji na dejanskem znanju, in poznavanju.
- Naj te napačne odločitve ne demotivirajo. Iz njih se vedno učiš in povečuješ svojo intuicijo.
6. Pripravljenost za eksperimentiranje
V digitalnem marketingu vseeno ni zacementiranih pravil. Kar deluje pri eni znamki, ni nujno, da bo tudi pri drugi.
Lahko se držiš pravila 80-20. Kar pomeni, da v 80-ih odstotkih delaš tisto, kar preverjeno deluje, v 20-ih odstotkih pa vpeljuješ eksperimente.
Kako se lahko izboljšaš:
- Čim več poskušaj, uporabi analitične veščine in se uči iz rezultatov.
- Bodi previden, da ne pretiravaš. Vedno se vprašaj, zakaj to počneš.
7. Komunikativnost
Tukaj ne mislimo komunikativnosti v smislu zgovornosti. Vendar na ravni sposobnosti komuniciranja sporočila na prav način in na ravni kreativnosti v samem komuniciranju.
Še posebej zato, ker vse več komunikacije temelji na glasovnem in video sporočanju. Ta lastnost oziroma veščina pride prav pri upravljanju družbenih omrežij, pripravi vsebinskega in video marketinga, ustvarjanju e-mail marketinga ipd.
Kako se lahko izboljšaš:
- Spremljaj, kaj delajo znamke, ki so ti všeč in bodi pozoren na to, kako komunicirajo.
- Čim več “treniraj” s pisanjem, govorjenjem in nastopanjem.
V oseminštirideseti oddaji POINT OUT Weekly razložimo 7 lastnosti in veščin, ki jih posameznik potrebuje, da mu uspe preboj ali napredek v digitalnem marketingu.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim dobili odgovore na vprašanja:
- Kako ti koristi poznavanje in sprejemanje tehnologije?
- Katere spletne strani o tehnologiji lahko prebiraš?
- Kako lahko slediš trendom in se konstantno učiš?
- Zakaj je prilagajanje spremembam pomembno in kako to storiti?
- Kaj dejansko pomeni biti vešč analiziranja podatkov?
- Kako tvojo uspešnost povečuje tudi sposobnost intuitivnosti?
- V kolikšni meri eksperimentirati in testirati?
- Kakšne vrste komunikativnost je potrebna?
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- POINT OUT Weekly #47
- Wired
- The Verge
- Mashable
- TechCrunch
- The Next Web
- Gizmodo
- Tech Radar
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.
V kolikor imate predlog, vprašanje ali bi zgolj želeli reči “živjo”, nam brez zadržkov pišite. Vaše sporočilo bomo prebrali z največjim veseljem!