S celostnim pristopom do 35% rasti letnih prihodkov
Kranjsko podjetje z dolgoletnimi izkušnjami v proizvodnji mehatronskih komponent se je znašlo na točki precepa, tako poslovno kot marketinško. Njihova marketinška komunikacija ni podpirala velikopoteznih poslovnih ciljev, niti odražala želene pozicije podjetja.
PARTNER
Rodex Mechatronics
PANOGA
Načrtovanje, proizvodnja, sestava komponent in strojev
STORITVE (odpri)
Strateška delavnica, razvoj poslovnih fokusov, marketinška strategija, razvoj spletne strani, SEO optimizacija, zasnova komunikacijskih materialov, grafično oblikovanje
35%
rast letnih prihodkov
20%
povečanje števila zaposlenih
1.5%
povečanje EBIT v prve pol leta
V 40-letni zgodovini
najbolj uspešno leto doslej
Strategija
Strateška delavnica
Tekom strateške delavnice smo s pomočjo zaposlenih spoznali delovanje podjetja in produkcijskih specifik, njihove stranke, analizirali obstoječe pozicioniranje in komunikacijo ter definirali njihove prednosti in pomanjkljivosti.
Strateška analiza
Zaznali smo, da je bil Rodex Mechatronics dojet zgolj in samo kot sistemski dobavitelj, saj so bili osredotočeni na komunikacijo tega, kaj so njihove storitve, ne pa, kakšen je njihov pristop k projektom in zakaj so prava izbira za stranke. Zaradi kompleksnosti proizvodnje so težko jasno in enostavno komunicirali kaj, kako in za koga so prava rešitev. Hkrati so, kljub svojim številnim dosežkom in referencam, le-te težko komunicirali, zaradi močnih NDA-jev.
Zato je bila ključna naloga komunikacijskega dela strategije poiskati način, kako jasno in artikulirano skomunicirati, kaj in za koga lahko izvajajo ter kako kakovostni so pri tem.
Strateška zasnova
Dotedanja komunikacija s strankami v B2B segmentu ni bila dovolj telirana, zato smo v okviru strategije profilirali ključne ciljne skupine in opredelili njihove trenutne izzive ter odločevalsko pot pri izbiri proizvodnega partnerja. Ugotovili smo tudi, da je podjetje dejavno predvsem v panogah, ki so dolgoročno v stagnaciji ali v padcu. Zato smo v pogovoru s ključnimi zaposlenimi določili perspektivne panoge prihodnosti.
Ključna naloga strategije zato ni bila samo marketinška, ampak podjetniška. V ta namen smo izvedli poglobljeno analizo trga in definirali tri ključne segmente ter s tem določili jasno vizijo podjetja. Analiza trga je predstavljala izjemno velik in pomemben del našega sodelovanja ter temelj, na podlagi katerega so vodje podjetja lažje sprejeli bistvene odločitve o smeri razvoja.
Prav tako smo postavili komunikacijski del, ki nagovarja poslovne izzive predvsem kupcev v DACH (DE, AT, Švica) regiji, ki so bili primarni ciljni trgi, postavili vizualizacijo njihovih kompleksnih procesov, ki jo je enostavno razumeti že na prvi pogled ter v sodelovanju z njimi pripravili izračune, zakaj se splača sodelovati z njimi bolj kot s (kitajsko) konkurenco.
Celostno smo razvili model delovanja, ki povzema njihov pristop k reševanju izzivov strank. Z njim bo Rodex Mechatronics gradil na razumevanju strank in izpostavljal celostno podporo kot ključno razlikovalno prednost, ki odmika podjetje od zgolj sistemskega dobavitelja.
Rezultati so potrdili uspešnost marketinške strategije v praksi, saj je podjetje, kot zapisano v njihovem letnem poročilu, v letu uvedbe strategije doživelo najbolj uspešno leto v cca. 40-letni zgodovini.
"S POINT OUT smo začeli sodelovati, ker smo potrebovali strateško pomoč pri našem marketingu in pri iskanju panog, kamor bi se lahko še usmerili. Navdušeni smo bili nad njihovim razumevanjem sicer izredno strokovne panoge mehatronike, ki se je izrazilo tako v dobro izdelani marketinški strategiji kot tudi v marketinških taktikah. Z njihovo pomočjo smo na novo pozicionirali Rodex Mechatronics na mednarodnem trgu ter oblikovali komunikacijo, ki nagovarja bolečine naših strank v B2B segmentu."
Miloš Petković
izvršni direktor Rodex Mechatronics
Kreativa
Pozicioniranje
Rodex Mechatronics smo pozicionirali kot enega izmed vodilnih evropskih proizvajalcev integralnih mehatronskih komponent, ki svojim partnerjem nudi celostno podporo, ki jo zagotavljajo trije ključni oddelki, široka ekspertiza in več kot 40 let izkušenj.
Komunikacija
Glede na potrebe in izzive ciljnih skupine smo oblikovali prilagojena komunikacijska sporočila, ki so izpostavljala oprijemljive koristi, od prihranka časa in stroškov do olajšanega procesa proizvodnje. Le-ta bo podjetje lahko dolgoročno uporabljalo v marketinških materialih, predvsem pa bodo ključna v prodaji.
Lokacija podjetja in vzpostavljena mreža dobaviteljev sta postali ključni strateški sporočili, saj odgovarjata na aktualne trende trga, ki se sooča s selitvijo proizvodnje nazaj v Evropo in pomanjkanjem surovin.
Rast
Načrtovanje aktivnosti
V strategiji smo zastavili tudi kratkoročne in dolgoročne marketinške taktike in materiale, s katerimi bi Rodex Mechatronics uspešno prenesel komunikacijske usmeritve v svet ter izboljšal svoj prodajni proces.
Ključni del aktivnosti je bila tudi popolna prenova ne le marketinškega, ampak predvsem prodajnega pristopa, ki predstavlja večino vira novih strank. Podobno kot drugje v B2B segmentu je namreč tudi v proizvodnji industriji tako, da je potrebna izjemna proaktivnost prodajne ekipe za kreiranje novih poslovnih povezav (leadov). V tem delu smo nastopali kot svetovalec za interno reorganizacijo prodajnih procesov. Z na prvi pogled zelo majhnimi spremembami (menjave znotraj ekipe, angažiranje zunanjih prodajnih sodelavcev, izdelava novih prodajnih materialov in spremembe tekom celotnega prodajnega lijaka) smo lahko dosegli konkreten rezultat v kratkem času.
Izdelava spletne strani
Pripravili smo SEO analizo in koncept ter vsebinsko in oblikovno zasnovali novo spletno stran, ter vodili njen razvoj. S svojo sodobno podobo in prilagojeno komunikacijo prednjači v primerjavi s slovenskimi in tujimi ponudniki.
Izdelava komunikacijskih materialov
Zasnovali smo prodajno brošuro v več jezikih. Njena modularna zasnova dopušča učinkovito rabo v vseh panogah, ki jih želi prodajna ekipa Rodex Mechatronics nagovarjati danes in v prihodnje.
Emailing in oglaševanje
Oblikovali smo načrt e-mailing segmentacije po ciljnih skupinah in fazah ter postavili Google Search oglaševanje, ki je ključno za B2B segment.
S celovito spremembo trženjskega pristopa in poslovne vizije je podjetje v prve pol leta doseglo 35% letno rast v primerjavi s prejšnjim letom in doseglo absolutni rekord v zabeleženih letnih prihodkih. Posledično so lahko razširili proizvodne kapacitete in zaposlili cca. 30 novih zaposlenih.