Vodič do učinkovitega SEO članka — obvladaj optimizirano pisanje!

Velikokorat slišimo, kako pomembno je optimiziranje naših spletnih strani, vključno z našimi članki. Vsak, ki je kadarkoli pokukal v svet marketinga, je že slišal za SEO. In ne brez razloga — ker deluje.

pomembnost seo članka
Za optimizacijo članka se je vredno potruditi, saj Google nenehno preži in ocenjuje SEO članke.

Raziskava je pokazala, da se ljudje v povprečju na enem iskalnem nizu zadržijo manj kot minuto, zato se je vredno potruditi, da bodo v tej minuti našli prav tvoj članek. To dosežeš s splošno spletno optimizacijo in dovršenim SEO člankom.

SEO optimizacijo že poznaš, ampak a si seznanjen z vsemi malenkostmi, ki vsak članek na spletni strani naredijo SEO optimiziran? Zagotavljam ti, da boš po koncu branja tega članka svoj naslednji blog zapis uspešno optimiziral.

Preden ti zaupam, kako najbolje napisati in urediti SEO članek, je potrebno vedeti, da je področje spletne optimizacije kompleksno in spreminjajoče, zato je popolno optimizacijo članka ali spletne strani težko doseči, lahko pa pridemo zelo blizu.

Na kratko o SEO optimizaciji

Ko govorimo o spletni optimizaciji imamo v mislih proces, ki ga uporabljamo, ko želimo povečati prepoznavnost in obiskanost svoje spletne strani ali v našem primeru – članka. S tem pridobimo višjo uvrstitev v iskalnikih in posledično tudi več bralcev.

Za pisanje SEO članka je potrebno predvsem občutek za pisanje besedil, da je sam članek zanimiv in prijeten za branje. Zelo pomembno je, da v članek strateško umestimo ključne fraze ali ključne besede in vključimo hiperpovezave do in iz zunanjih virov. S tem povečamo število bralcev spletne strani.  O SEO optimizaciji smo že pisali, zdaj pa preidimo k optimizaciji članka.

Razišči ključno besedo

Prva stvar, ki jo moraš narediti za uspešno optimizacijo članka, je raziskava ključne besede. To lahko najlažje in najbolje storiš s pomočjo različnih orodij, kot so Google Analytics, SEMrush, Moz in Ahrefs.

Premisli tudi, katere so sopomenke tvoje ključne besede.

Ključno besedo imamo. Kaj sedaj?

1. Ključna beseda in njena pozicija

Pomembno, je da ključno besedo zapišeš že v naslovu. Gre za naslov, ki se v kodi spletne strani pokaže v tagu <title>, ki je viden tudi v naslovu zavihka v brskalniku. Bližje kot je ključna beseda začetku naslova, večji vpliv ima. Dobro se je izogibati dolgim naslovom, raje uporabi privlačno besedo, ki ustvari krajši URL. Tvoja ključna beseda naj bo potrej že v URL-ju.

kratki URL-ji, več klikov

Ključno besedo vnesi še v meta opisu, ki se bo na spletnem iskalniku pokazal pod naslovom tvojega članka.

Privlačen naslov je torej izbran. Zdaj je potrebno, da ključno besedo vključiš še v podnaslove, vseeno pa se izogibaj prenasičenosti ključnih besed (ang. keyword stuffing). Google upošteva tudi spreganje, sklanjanje, sopomenke in druge podobne besede, zato lahko ključno besedo brez skrbi kreativno uporabiš.

Vsak začetek članka je pomemben, saj je od njega odvisno, ali bodo uporabniki nadaljevali z branjem ali ne. Zato je pomembno, da napišeš zanimiv uvod, kjer bralcu namigneš, kaj novega bo izvedel v tvojem članku. Poleg tega, da z dobrim uvodom obdržiš bralce pri branju članka, pa se prikupiš tudi Googlu. Spletni iskalnik namreč meri, kako hitro se bo pojavila ključna beseda. Vključi jo v prvih 100 besed prispevka.

Dobro je, da ključno besedo vključiš tudi alternativno besedilo oz. ALT TEXTE fotografij, ki so zasnovani za uporabnike bralnikov zaslona. Ti programi glasno preberejo vsebino na spletni strani, besedilo alt, najdeno v HTML-ju spletnega mesta, pa je primarni način zagotavljanja konteksta, s katerim lahko nekdo razume vizualne vidike strani – tudi če je ne vidijo.

Zadnji trik glede vključevanja ključne besede pa je preimenovanje fotografije v ime ključne besede, saj jo bo na ta način Google uvrstil na višje pozicije. Če uporabljaš več ključnih besed, je najbolje, da uporabiš sopomenko.  Fotografijo preimenuj še preden jo naložiš v članek.

Primer: kljucna-beseda.jpg

Pod fotografijo dodaj še opis, kaj predstavlja. To so po raziskavah celo najbolj brani deli zapisov na spletnih straneh.

Primer: alr=slika ključna beseda

Na kratko o YOAST-u

Zagotovo si že slišal za YOAST SEO, enega najbolj priljubljenih priključkov WordPressa, ki uporabniku pomaga pri spletni optimizaciji in spletno mesto naredi čim bolj prijazno iskalniku. Omogoča pomoč pri dolžini naslovov, podnaslovov, odstavkov, dolžini stavkov in članka samega itd. Opozarja na hiperpovezave, slike, linke …, vendar je pri tem potrebno opozoriti, da lahko včasih vara.

Za razliko od Googla namreč ne zazna sklanjanja in sopomenk ključne besede, zato ti bo sporočil, da nimate ustrezno optimiziranih kategorij, če se ne bodo dobesedno skladale s tvojo ključno besedo.

pomoč Yoasta pri seo članku
Nabor možnosti seo, pri katerih nam lahko pomaga Yoast.

2. Ustvari povezave na podstrani

Ključne besede na podstrani poveži z drugimi podstranmi, saj se s tem poveča kredibilnost podstrani, kamor usmeriš bralce po več informacij, hkrati pa zmanjšaš zapustno stopnjo (angl. bounce rate) in podaljšaš povprečen čas na svoji strani. Gre za “win-win” situacijo. Google vidi, da se tvoj SEO članek prepleta z ostalimi vsebinami na spletu, hkrati pa višje uvrsti tudi spletne strani, ki si jih polinkal.Poskrbi, da bo na linkano spletno stran vodil ustrezen tekst, ki se navezuje na temo tvojega članka in še bolje na ključno besedo tvojega članka. Izogibaj se klišejskim besedam (tukaj, preberi več …). Čim več povezav na druge strani uporabiš tem bolje. S tem povečaš vrednost podstrani, na katero linkaš, zmanjšaš bounce rate in povišaš povprečen čas na strani. Hkrati pa Googlu zazna, da se vaše vsebine na strani prepletajo.

3. Vključi povezave na ustrezne zunanje strani

Google ima poleg internih linkov znotraj tvoje spletne strani rad tudi eksterne linke. SEO strokovnjaki se strinjajo, da so zunanje povezave ena najpomembnejših kategorij za razvrstitev moči, zato se ti bo obrestovalo, če jih vključiš tudi ti. Že zato, ker Google zazna vsebino z dodanimi zunanjimi povezavami kot poglobljeno in dodelano. O tem, kako pomembno je, da tudi druge spletne strani linkajo na tvojo, pa kdaj drugič. 🙂

pomembnost povezav v seo članku
Svojemu članku dodaj veliko notranjih in zunanjih povezav.

4. Piši berljivo in pregledno

S pripovedovanjem zgodb oz. storytellingom boš pri bralcih najlažje vzbudil čustva in pri njih vzpostavil zanimanje, zato piši berljivo in o stvareh, ki se ljudem zdijo zanimive ter pomembne. Če bo tvoj članek zanimiv, ga bodo ljudje dlje časa brali. Dolžina branja pa je eden izmed parametrov, ki Googlu sporoča, da je tvoja stran dobra. Kot sem že omenila zgoraj, pa se bounce rate zmanjša, ko uporabnik preživi na tvoji strani dalj časa.

Naj ti predstavim nekaj načinov, kako povečaš berljivost:

5. SEO članku daj dodano vrednost

Google bo tvojo spletno stran uvrstil na višje pozicije, ko bo zaznal, da določeni tematiki posvečaš veliko pozornosti. Presodil bo, da je tvoja spletna stran poglobljena in da bralcu nudi dodatno vsebino, vrednost. Zato naj bodo tudi tvoji članki oplemeniteni.  Članki z dodatno vrednostjo so del vsebinskega vsebinskega marketinga, na katerem je vredno graditi in si tako ustvarjati zvesto občinstvo. Ena izmed vrlin vsebinskega marketinga je občutek za zanimivo pripovedovanje zgodb. Vse se vrti v krogu.

seo članek in pripovedovanje

Osnove SEO članka zdaj poznaš. Kaj je še pomembno?

Članek mora biti privlačen in vsebovati čim več vizualnih vsebin. Živimo v času hitrega napredka digitalizacije in to lahko obrneš sebi v prid. Izkoristi vsebine in aplikacije, ki ti omogočajo popestritev članka. Vključi  slike, videoposnetke, video izrezke, gife, animacije, animirane videe, grafe, posnetke zaslona in zvokovne posnetke. Seveda premišljeno in relevantno, ne vsepovprek. Preveč vizualnih vsebin je lahko včasih na bralca deluje tudi moteče.

Pomembno je, da vključiš unikatne fotografije, ki imajo pomen, in ne fotografij “na prvo žogo”. Prebudi svojo kreativnost in se domisli inovativnih načinov, kako popestriti članek.

Pa veš, kakšni blog zapisi delujejo najbolje? V članek vključi veliko primerov, da bo bralcem točno jasno, kaj želiš povedati. Popularni so tudi zapiski z nasveti, kako kaj narediti. Primer: Kako optimizirati članek ali pa 5 načinov, kako do popolne optimizacije članka.

Raziskave so pokazale, da so članki, ki imajo v naslovu “nasvet”, “kako” ali številke bolj brani kot tisti, ki omenjenih besed nimajo.

Primera iz našega bloga:

Ne glede na to, ali predstavljaš blagovno znamko B2C ali B2B, je namen tvoje ciljne skupine na mobilni napravi najti dobro vsebino. Če ta vsebina ni prijazna za mobilne naprave, bo negativno vplivala na uporabniško izkušnjo.

prilagoditev sea za mobilne uporabnike

Članek prilagodi mobilnim uporabnikom in jim zagotovi, da je tvoja vsebina prijazna do mobilnih naprav. Pomisli, kakšne so vsebine, ki jih spremljamo na mobitelu in kako bi si želel, da bi izgledale. To prenesi na svoj članek in občuduj rezultat.

Izogni se!

Na svoji spletni strani se izogibaj ponavljanju člankov in vsebinam, saj bo Google takoj to zaznal in tvoji spletni strani zmanjšal kredibilnost, po drugi strani pa bo pozitivno ovrednotil članke s podobno tematiko, ki jo z vsakim novim člankom bolj dodelaj in predstavi nove poglede, kar bo Google ocenil kot poglobljeno uporabniško izkušnjo. Ponavljanju vsebin se lahko izogneš s pomočjo vsebinskega načrta, ki nudi pregled nad vso vsebino.

Izogibaj se velikim slikam in grafikam. Raje poskrbi, da se bo tvoj SEO članek hitro naložil. Googlu so namreč všeč strani, ki se hitro naložijo, saj nudijo boljšo uporabniško izkušnjo. Naloži slike manjših formatov, prav tako pa lahko s pomočjo programov Google PageSpeed Insights, Pingdom, or WebPageTest testiraš, kako hitro se naloži tvoj članek.

pomembnost časa v seo članku
Googlu so zelo všeč članki z daljšo in dodelano vsebino.

Za dobro optimiziran članek moraš biti pozoren na veliko stvari. Zdaj, ko sem ti zaupala, kaj vse je potrebno vedeti za uspešno pisanje SEO članka, bo naloga verjetno precej lažja. Upoštevaj zgoraj navedene nasvete, članek začini s kreativnostjo in v njem pusti navdih za bralca. Naj od tvojega članka odnese čim več, saj lahko na ta način postane zvest tvojim vsebinam in začne redno spremljati svoje objave.

Za konec pa še skrivnost — ali si vedel, da je tudi ta članek optimiziran? 😉