7 primerov uspešnih kampanj na družbenih omrežjih in kaj se lahko iz njih naučimo

Čeprav se zdi upravljanje družbenih omrežjih zelo lahko, pa pravzaprav za pripravo uspešne in učinkovite strategije potrebujemo čas, premislek in kanček kreativnosti. Če se sprašuješ, kaj je skrivni recept uspešnih kampanj na družbenih omrežjih, beri naprej! Predstavljam ti 7 primerov kampanj in kaj si lahko od njih sposodiš tudi ti.

7 primerov uspešnih kampanj na družbenih omrežjih

1. Spremljaj dogajanje in izkoristi trenutek

V digitalnem okolju je spremljanje dogajanja na družbenih omrežjih izredno pomembno. A ne le to – če stopiš še korak dlje in svoje objave na družbenih omrežjih povežeš z določeno aktualno tematiko v družbi, ti uspeh ne uide.

Najprej si poglejmo primer znamke Chiquita Banana – gre za proizvajalca in distributerja banan, prepoznamo pa jih lahko po modri nalepki. Se še spomniš popolnega sončnega mrka, ki se je zgodil 21. avgusta 2017 v Severni Ameriki? Med drugim smo ga lahko videli tudi v določenih delih Evrope. Chiquita Banana je zgrabila priložnost in se na sončni mrk dobro pripravila. Našli so odlično povezavo med svojim izdelkom – banano in dogodkom, o katerem je govoril ves svet – to je Chiquita banana sun!

Naslednji primer je zopet vezan na Super Bowl, vendar pa tokrat ne gre za dejanski oglas – podjetje Oreo, ki je znano po svojih črnih piškotih, je namreč s preprosto objavo na Twitterju poželo skoraj toliko pozornosti, kot televizijski oglasi, za katere so podjetja odštela milijone. Ko je med tekmo zmanjkalo elektrike, je Oreo videl odlično priložnost in jo zgrabil.

Kaj se lahko naučimo?  

Spremljanje splošnega dogajanja v družbi je enakega pomena kot spremljanje dogajanja na tvojem profilu. Prvi primer podjetja Chiquita Banana pokaže, kaj lahko nastane, če najdemo povezavo med dogodkom, o katerem vsi govorijo in našim izdelkom, Oreo pa nam dokaže pomen spremljanja dogajanja v danem trenutku – tudi, če direktne povezave z našim podjetjem pravzaprav na prvi pogled ne vidimo. Medtem, ko se na določene dogodke lahko odlično pripravimo, pa je v drugih primerih potrebno le hitro reagiranje; vedno pa je ključno, da smo pozorni na dogajanje okoli sebe in v vsakem trenutki pripravljeni reagirati.

2. Kako lahko kulturna relevantnost zviša prodajo izdelka

Če si ljubitelj TV oddaj in serij, potem mogoče poznaš serijo Stranger Things, ki jo je Netflix lansiral v letu 2016. Serija je že v nekaj tednih popolnoma osvojila gledalce, razveselila pa je tudi ameriško podjetje Kellog’s, ki je znano predvsem po svoji ponudbi živil za zajtrk. Netflix je namreč v serijo vključil enega izmed njihovih izdelkov – zamrznjene vaflje Eggo, kar je bilo tako za gledalce kot za samo podjetje prijetno presenečenje. Eden izmed glavnih likov v seriji, dekle Eleven, je namreč obsedena z vaflji Eggo. Lahko si mislimo, da je njeno navdušenje vplivalo tudi na dejansko prodajo vafljev. Netflix je izdelek vključil celo v oglas za Super Bowl, Kellog’s pa zanj ni plačal niti centa.

Kaj se lahko naučimo?  

Podjetje ni le počivalo na odličnih rezultatih, ki jih je za njihov izdelek povzročila Eleven. Izkoristili so navdušenje in nove oboževalce – bistven element njihove strategije na družbenih omrežjih so prav Eleven in njena druščina iz serije.

Če najdeš povezavo, ki lahko tvoj izdelek naredi bolj kulturno relevantnega, jo kar se da izkoristi. Kellog’s še danes, dve leti kasneje, na družbenih omrežjih izkorišča brezplačno publiciteto, ki jo je prejel zaradi serije.

3. Zakaj ne bi v oglas vključili “navadnih” ljudi namesto zvezdnikov?

Medtem ko se podjetja na končnici ameriškega nogometa Super Bowl običajno pričnejo pripravljati mesece pred dogodkom, se je Kraft, ameriški proizvajalec živil, odločil svoj 30-sekundni video pripraviti kar med samim dogodkom. Da, prav si prebral!

Kraft je namesto zvezdnikov k sodelovanju v oglasu povabil kar svoje sledilce. S pričetkom ob šestih zjutraj na dan finalne tekme je lahko kdorkoli objavil fotografijo ali video na temo družine skupaj z oznakama #FamilyGreatly in #KraftEntry. Materijale so zbirali do 20.30, ko so iz njih končno pripravili oglas, ki se je odvrtel med tretjo četrtino tekme.

Kaj se lahko naučimo?

Oglas naj bi videlo kar 11 milijonov ljudi, Kraft pa je lahko izbiral med ogromno fotografijami in videi, ki so jih sledilci delili na družbenih omrežjih. Z vključitvijo fotografij “običajnih” družin je podjetje nedvomno poskrbelo za nepozaben oglas, ki je z družino v  glavni vlogi izstopal med množico.

Čeprav je Super Bowl neprimerljiv z dogodki v Sloveniji, je to kampanja, ki je lahko v manjšem obsegu izjemno uspešna tudi pri nas. Vključevanje sledilcev je zelo pomemben element strategije na družbenih omrežjih. S tem, ko objavimo vsebine, ki so jih ustvarili naši sledilci (ang. user generated content), jim damo vedeti, da nam je za skupnost mar. Ko nam sledilci zaupajo, lahko z njimi zgradimo kakovosten odnos in sčasoma bodo sledilci vsebine ustvarjali kar sami, brez posebnega poziva.

Še en element kampanje, ki ga ja potrebno omeniti, pa je odlična kombinacija uporabe družbenih omrežjih in televizijskega oglasa. S pravilno integriranimi orodji, ki delujejo povezano, so rezultati nedvomno še bolj uspešni.

4. Meme in viralni uspeh

Če pogosto spremljaš družbena omrežja, nedvomno poznaš meme Salt Bae. Ampak, ali veš, kdo ga je ustvaril in zakaj?

Gre za turškega kuharja in lastnika verige restavracij Nusr-Et po imenu Nusret Gökçe, ki je z videom želel sledilcem pokazati svoje sposobnosti rezanja in soljenja mesa. Video v obliki meme-a je posnel v eni izmed svojih restavracij v Abu Dhabiju in ga objavil na Instagramu skupaj z oznako #saltbae. Rezultat: v 48-ih urah je video prejel več kor 2,4 milijona ogledov in 8700 komentarjev ter postal viralni meme.

Kaj se lahko naučimo?   

Danes ima Nusret več kot 15 milijonov sledilcev na Instagramu in še bolj pomembno – zahvaljujoč internetnemu uspehu je zrasla tudi njegova veriga restavracij. Vse to je rezultat dobro premišljenega zabavnega videa in pravilno izbrane platforme, kar mu je zagotovilo viralni uspeh. Bolj kot ogromni proračuni sta torej pomembna kreativnost, dobra vsebina ter izbira pravilne platforme.

5. Nastavi, potem pa čakaj.

Čeprav v Sloveniji Twitter ni tako priljubljen kot drugje po svetu, se lahko iz te potegavščine ponudnika hitre prehrane KFC veliko naučimo.

KFC je znan po njihovem posebnem receptu za ocvrtega piščanca, ki vključuje 11 zelišč in začimb (ang. herbs and spices). Sledilci se sicer običajno ne ozirajo na to, komu določeno podjetje sledi na družbenih omrežjih – v tem primeru pa je bilo malo drugače. KFC je namreč septembra 2017 pričel slediti le 11 osebam. To je bilo 6 moških z imenom Herb (zelišče) in 5 pevk iz skupine Spice Girls (začimbe). Kreativno, kajne?

Eden izmed predanih sledilcev je po približno enem mesecu končno ugotovil, da KFC sledi le 11 osebam, in to naznanil s tweetom. @KFC follows 11 people. Those 11 people? 5 Spice Girls and 6 guys named Herb. 11 Herbs & Spices. I need time to process this.” Do tega trenutka je tweet dosegel 312,567 retweetov in 701,031 všečkov.

Kaj se lahko naučimo?

Čeprav na videz zelo preprosta, je bila zgoraj opisana akcija na Twitterju izredno premišljena. V tem primeru podjetje ni zagotovo vedelo, ali bo kdo izmed sledilcev sploh preveril profile, ki jim KFC sledi, in razvozlal uganko. Vendar pa sta se čakanje in trud splačala, kar je vidno tudi v rezultatih zgornje objave. KFC nas je naučil, da je včasih na pozitivne rezultate potrebno počakati dlje časa. Zaupati moramo, da so naši sledilci dovolj predani, da bodo takšne izzive odkrili in tudi rešili. Torej: bodi ustvarjalen, preizkušaj različne stvari in verjemi v svojo skupnost!

KFC pa dobi tudi dodatne točke – po razkritju so namreč uporabnika, ki je uspešno rešil uganko, tudi nagradili. Komuniciraj s svojimi sledilci, v ustreznih trenutkih pa jih lahko tudi obdariš – tako si boš zagotovil njihovo zaupanje in zgradil dolgotrajen odnos.

6. Napadanje konkurence običajno ni pametno, pa vendar …

Wendy’s je ameriška restavracija s hitro prehrano. Zakaj je njihov Twitter profil tako poseben? Zato, ker objave temeljijo na izzivanju konkurentov! Čeprav je Wendy’s z okoli 6,500 restavracijami veliko manjše podjetje kot na primer McDonald’s in Burger King, to njihove ekipe za družbena omrežja prav nič ne skrbi.

Izzivanje konkurentov je bistven del njihove strategije vse od januarja 2017, ko je Twitter boj z enim izmed sledilcev povzročil, da je ta moral izbrisati svoj profil.

Ko so ugotovili, da je ta (sicer nekoliko nesramen) način komunikacije njihovim sledilcem izjemno všeč, so se seveda odločili nadaljevati. Spodaj lahko preveriš še nekaj tweetov, s katerimi so izzvali svoje konkurente. McDonald’s je bil celo zvezda enega izmed Wendy’s Super Bowl oglasov!

Še bolj zanimivo pa postane, ko se najdeta dve podjetji, ki dogajanja na Twitterju nikakor ne bosta nikakor prepustili naključju. Zgodi se namreč rap bitka!

Kaj se lahko naučimo?

Poseben način komunikacije s sledilci in drugimi podjetji je nekaj, zaradi česar Wendy’s izstopa v množici ponudnikov hitre prehrane. Poleg tega si je podjetje s tem prislužilo ogromno novih sledilcev in nedvomno tudi obiskovalcev. Seveda ni potrebno, da z vsako objavo žališ ali izzivaš konkurente; pomembno je, da je tvoja komunikacija prepoznavna in samo tvoja. Drugačen ton komunikacije in aktivno vključevanje v debate na družbenih omrežjih sta lahko odličen način za pridobivanje novih sledilcev, saj si bodo tako tvoj profil oziroma podjetje nedvomno zapomnili!

To je bilo 7 primerov uspešnih kampanj na družbenih omrežjih, po katerih se lahko zgledujemo. Čeprav se nam pogosto zdi, da nikakor ne moremo doseči enakih rezultatov kot na primer zgoraj omenjena podjetja z velikimi proračuni, pa je pogosto potrebnih le nekoliko pozornosti in kreativnosti.

Kateri so torej nasveti, s katerimi so lahko tvoje kampanje na družbenih omrežjih še bolj uspešne?

In na koncu – počakaj na rezultate. Če tudi ti poznaš kakšen primer kampanje na družbenih omrežjih, ki je bila zelo uspešna, pa nam jo posreduj – veseli bomo tvojega sporočila!