Mojca Klenovšek Podobnik o tržnem raziskovanju, izboru ciljnih skupin in person [POINT OUT Weekly #15]
A tudi vi pomislite na dolgčas in zapletenost, ko slišite izraz tržno raziskovanje? Takšen stereotip se ga namreč drži. Vendar pa bi se morali kot marketinški poznavalci zavedati, da gre pri raziskovanju za odkrivanje novih informacij in prestop iz cone udobja. Kar pa zagotovo ni več dolgočasno, ampak precej vznemirljivo.
Tržno raziskovanje se začne s potrebo. Marketinški strokovnjaki imajo težavo poslovne narave, ki jo želijo s pomočjo tržnih raziskovalcev rešiti. Prvi korak je temeljit pogovor, ki sproži tudi odkrivanje vidikov, ki jih v sami organizaciji niso zaznali.
Po uvodnih pogovorih se določi pristop raziskovanja. V primeru, ko je potrebno izvedeti jasne in specifične odgovore o taktičnih odločitvah, ki se jih mora na podlagi teh sprejeti, je ustrezno izbrati kvantitativni pristop. Znotraj tega se zelo pogosto uporabi spletna anketa.
Vedno večji vzpon pa imajo kvalitativni pristopi. Le-ti omogočajo presenečenja znotraj ciljne skupine. Klasična takšna pristopa sta intervju in fokusna skupina, ki pa se prilagajata novim oblikam. Iz tega sledita recimo mobilno raziskovanje in prisostvovanje pri nakupovanju. Medtem ko kvantitativni podatki kažejo prioritete, kvalitativni podatki dajejo bogastvo.
Tržno raziskovanje nam omogoči tudi utemeljeno in dobro izbiro ciljne skupine. Izbira ciljne skupine v marketingu je brez podatkov v ozadju nesmiselna in ne obrodi sadov. Kako dobro bo lovec zadel tarčo, če mu čez oči damo prevezo? Za marketinško načrtovanje je ciljna skupina namreč temelj. Za njeno opredelitev ni nujno, da se obrnete na tržne raziskovalce, podatkov je precej in zadosti že znotraj organizacije. A najtežji del je podatkom dati pomen.
Drug možen izkupiček tržnih raziskav je tudi opredelitev person. Gre za bogat opis, za predstavo. So prezentacije oseb, ki jim služite in so orodje, s katerim organizacija operira. To orodje omogoča boljšo povezavo med oddelki. Tudi interna nesoglasja z dobro opredeljenimi personami potihnejo.
Kaj personam pripišemo?
- Ime (po želji),
- demografijo,
- življenjski slog,
- katere medije spremlja,
- kaj bere,
- katere stične točke z vami so ji najpomembnejše,
- kateri produkti in storitve so zanjo relevantni,
- odnos do kategorije, v kateri se nahaja vaša storitev ali produkt,
- odnos do znamke (vaše, lahko tudi konkurentove).
Če se odločate za sodelovanje s tržnimi raziskovalci, se v to spustite, ko in če že imate neke hipoteze, a jih želite preveriti. Ciljno investiranje je vedno boljše kot pa želja po raziskovanju brez jasnega razloga, zakaj to narediti. Časovni okvir, ki ga lahko pričakujete za klasično kvalitativno metodo, je 3-4 tedne. Bolj sodobni kvalitativni pristopi se lahko izvedejo v enem dnevu. V tujini je znan celo overnight research.
Kaj pa prihodnost raziskovanja? Pričakujemo rast uporabe virtualne resničnost, zmanjševanje časa raziskovanja, združevanje aplikacij, kar bo dajalo vpogled v vedenje potrošnikov, meja med raziskovalci, udeleženci in klienti pa se bo še bolj krhala.
V petnajsti oddaji POINT OUT Weekly z gostjo Mojco Klenovšek Podobnik govorimo o raziskovanju, izboru ciljnih skupin in opredelitvi person. Mojca je že vrsto let vodja kvalitativnega raziskovanja v podjetju Ipsos Slovenija, ki je eden izmed treh največjih s področja tržnega raziskovanja na svetu.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim slišali o:
- Tržnem raziskovanju in njegovem pomenu
- Pristopih tržnega raziskovanja
- Izbiri ciljnih skupin s pomočjo raziskav
- Časovnem okviru raziskav
- Vzgibih za sodelovanje s tržnimi raziskovalci
- Opredelitvi person
- Prihodnosti raziskovanja
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- POINT OUT Weekly #14
—
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.
V kolikor imate predlog, vprašanje ali bi zgolj želeli reči “živjo”, nam brez zadržkov pišite. Vaše sporočilo bomo prebrali z največjim veseljem!