Nam bodo trendi v novem desetletju olajšali delo?
Trende v novem desetletju bosta zaznamovala robotika in navidezna resničnost, sta prepričana Lea Lipovšek iz podjetja Microsoft in Rok Zagruševcem iz podjetja A1 Slovenija — gosta našega dogodka Trendi v novem desetletju.
Ob jutranji kavi sta skupaj z Zoranom Bosančićem, soustanoviteljem agencije POINT OUT, govorila o desetih letih, ki prihajajo, in o tem, kakšne novosti prinašajo s seboj. A preden smo se dotaknili ključne teme, smo gosta vprašali, kaj je po njunem mnenju najbolj zaznamovalo preteklo desetletje.
Kaj je zaznamovalo desetletje, ki je za nami?
Po mnenju Lee Lipovšek se je prelomni dogodek zgodil, ko so podjetja ugotovila, da digitalni marketing omogoča merjenje: “Z rezultati, ki lahko povečajo prodajo, merjenjem in spremljanjem, lahko konstantno optimiziraš,” je povedala. Nenehno spremljanje novosti pa omogočajo tudi mobilni telefoni: “Danes imamo telefone konstantno v rokah, glavni premik je bila 4G tehnologija, s katero lahko nenehno dostopamo do različnih informacij,” je dodal Rok Zagruševcem.
Danes je razumevanje uporabnika zelo pomembno
Sogovornika sta se ustavila tudi v letu, ki je pred nami. Gosta sta povedala, kaj po njunem mnenju danes v digitalnem marketingu najbolje deluje: “V poplavi oglasov se moramo poglobiti v potrebe uporabnika in mu ponuditi informacije, ki jih dejansko potrebuje. Danes je formula za uspeh resnično razumevanje kupcev,” je povedala sogovornica iz Microsofta.
Sogovornik iz podjetja A1 Slovenija pa recept vidi v razumevanju uporabnikov: “Pomembno je razumevanje uporabnikov, pri tem pa je ključno dejstvo, da se zavedamo, v katerem trenutku uporabnik določeno informacijo potrebuje. Če želimo zares izstopati, pa moramo večino svojega fokusa posvetiti kvaliteti — ne kvantiteti.
Oba gosta se dobro zavedata, da morajo biti danes podjetja prisotna na več koncih in krajih hkrati in z uporabniki komunicirati preko platform, na katerih so aktivni vsak dan. Zato sta izpostavila, da se moramo naučiti tudi, kakšen je uporabnikov stil komuniciranja in kakšno komunikacijo s podjetjem si želi.
Kakšni bodo trendi v novem desetletju?
Rok Zagruševcem in Lea Lipovšek predvidevata naslednje:
- Veliko več bo glasovnega iskanja, podjetja pa bodo z namenom zbližanja z uporabnikom uporabljala obliko računalniške simulacije — navidezno resničnost.
- Kakovost bo igrala vedno večjo vlogo, zato jo bomo morali postavljati pred kvantiteto — čeprav je tudi ta zaradi množice komunikacijskih kanalov “nujno zlo”.
- Trende v novem desetletju bo zaznamovala tudi umetna komunikacija. Ta bo zamenjala komunikacijo z dejanskim človekom, pri tem pa nam bodo pomagali klepetalni roboti.
- Naučiti se moramo uporabljati več različnih družbenih platform in se prilagajati njihovim uporabnikom.
- Robotika bo postala del našega vsakdana, stroji pa nam bodo pomagali bolje živeti.
- Naprave, ki jih doma uporabljamo vsakodnevno (npr. hladilnik), pa bodo povezane s svetovnim spletom in nam tako še bolj lajšale življenje.
Najbolj pomembno: sledenje ciljni skupini
Digitalna marketinška specialista sta dodala, da bodo kanali kot so Facebook, Instagram, Google ipd. tudi v naslednjih desetih letih igrali ključno vlogo v digitalnem marketingu. Naloga podjetij pa bo, da ves čas sledijo, na katerih kanalih se nahaja njihova ciljna skupina.
“Bolj smo uspešni pri prilagajanju, bolj bomo učinkoviti pri sami komunikaciji. Leta 2010 smo poznali le Facebook, danes je drugače. Če smo kot podjetje ostali le na tej platformi, smo izgubili velik del ciljne skupine. Vprašati se moramo, kako v poplavi informacij biti tisti, ki izstopa,” je komentiral Rok Zagruševcem.
Spremembe pa se ne bodo dogajale le na digitalnih platformah, a tudi na bolj tradicionalnih kanalih. Lea Lipovšek meni: “Uporabniki tradicionalnih kanalov najverjetneje ne bodo najbolj navdušeni nad oglaševanjem. Če uporabniku televizije ponudimo nekaj, česar ne išče, potem izgubljamo čas.” Rok Zagruševcem pa jo je dopolnil: “Ti kanali se spreminjajo in nič drugače ne bo v prihodnosti — prilagodili se bomo potrebam trga.”
Pred začetkom preteklega desetletja so strokovnjaki napovedovali, da bodo v naslednjih letih ključni trendi, kot so razcvet družbenih omrežij, vzpon pretočnih vsebin glasbe in videa, povečevanje transparentnosti in napovedi so bile kar točne.
Podobno je povezovalec dogodka Zoran Bosančić nenazadnje spomnil: “Kultni film Back to the future iz leta 1985 je nepravilno napovedal, da se bomo v letu 2015 vozili po zraku, pravilno pa kar nekaj drugih inovacij, kot so droni, mobilni telefoni in komunikacijo podobno Skypu.”
Verjetno bomo čez desetletje lahko sklenili, da so se uresničila tudi predvidevanja z našega dogodka.