Neizogibne spremembe v marketingu po koronakrizi

Po obdobju izolacije nič več ne bo, kot je bilo. Pričakujemo lahko tudi spremembe v marketingu. 

Kjer še niso, bodo za korenite spremembe v marketingu poskrbeli digitalizacija, digitalni marketing, spletno poslovanje in razvoj raznolikih spletnih storitev

Neizogibne spremembe v makretingu po koranakrizi

Čaka nas selitev večine aktivnosti iz fizičnega v virtualno okolje oziroma na splet. S prodajo potrošnikom se je to že zgodilo, podobne premike lahko pričakujemo tudi v prodaji podjetjem. Malo je verjetno, da se bodo v letošnjem letu odvijali večji dogodki, kot so sejmi in konference. Še nekaj časa lahko pričakujemo, da bodo odsvetovana manjša srečanja in poslovni dogodki, kot so predstavitve in izobraževanja.

Katere spremembe v marketingu lahko pričakujemo in kako jih preudarno izkoristiti?

This image has an empty alt attribute; its file name is webinar-digitalni-pospesek.png

1. Prevlada spletne trgovine

Migracija potrošnikov in prodaje na splet se je zgodila instantno, ko so se čez noč zaprle skoraj vse neživilske trgovine. Spletni trgovec Mimovrste je samo v enem dnevu prodal več računalnikov za domače pisarne kot jih sicer v vsem decembru. 

Če je do te krize kdorkoli še dvomil v smiselnost spletne prodaje — zdaj zagotovo ne dvomi več.  Prednosti migracije prodaje na splet so jasne. Potrošniki lahko kupujejo izdelke ves čas iz udobja svojega doma, ni jim potrebno skrbeti za logistiko, izdelke med sabo lažje primerjajo in lažje ugotovijo, kje je iskani izdelek na zalogi. Izbira je večja, tako med artikli v isti kategoriji kot med ponudniki istega artikla. Na Shopper’s mind so prepričani, da dlje kot bo trajala izolacija, večje bodo spremembe v potrošniških navada. Potrošniki pa bodo vedno več različnih artiklov kupovali v spletnih trgovinah.

V tem trenutku se množično odpirajo tudi mikro spletne trgovine kmetov in drugih ponudnikov prehranskih izdelkov. Po koncu izolacije bodo ti prvi soočeni z izzivom, ki ga bo morala spletna trgovina reševati, da bi bila relevantna v vseh okoliščinah. To bodo stroški dostave in velikost košarice oziroma posameznega nakupa.

Za hitro odprtje svoje lastne spletne trgovine so se odločili tudi v Žitu. V njej je že mogoče naročati Žitove in Podravkine izdelke z dostavo po vsej Sloveniji. Kot so pojasnili, so se za to odločili, ker so želeli svojim potrošnikom ponuditi varen in preprost način nakupa.

2. Investicije v kakovostne spletne strani

Predvsem podjetja, ki se primarno osredotočajo na prodajo drugim podjetjem (B2B) pogosto niso vlagala v svoje spletne strani. Še posebej ne, če so bila pri prodaji usmerjena v lokalno okolje. Taka podjetja so imela pogosto le t. i. spletne vizitke, na katerih so navedli kontaktne podatke in nekaj drugih podrobnosti o podjetju.

V času izolacije pa so bila podjetjem spletne strani pogosto edina vstopna točka potencialnih kupcev v podjetje

S tem spoznanjem se bodo spletne strani razvijale v virtualna svetovalne centre in virtualne prodajne salone. Podjetja bodo več vlagala v kakovostne vsebine, namenjene posameznim segmentom kupcev. Prav tako bodo več vlagala v video predstavitve izdelkov in prikazov, vodičev za uporabo in virtualne sprehode med izdelki

Tik pred izbruhom virusa je mobilni operater A1 lansiral svojo virtualno trgovino, kamor je mogoče vstopiti preko njihove spletne kamere in se preko elektronskega pogovora pogovoriti s prodajalci v trgovini.

This image has an empty alt attribute; its file name is webinar-digitalni-pospesek.png

3. Okrepljena gradnja skupnosti znamke s krepitvijo komuniciranja na družbenih omrežjih

Močne spletne znamke so že v času krize okrepile svojo prisotnost na spletu z gradnjo skupnosti na družbenih omrežjih

Zgolj dobra uporabniška izkušnja na spletni strani ponudnika nekih izdelkov ali storitev ne bo več dovolj. Ker bo ponudbe več, bodo morala podjetja več pozornosti vložiti v občutek pripadnosti, sprejetosti, razumljenosti in ustvarjanju bližine v virtualnem okolju.

Dober primer takega ustvarjanja bližine je Mercatorjeva M soseska. Z njo želijo preko različnih kanalov in z raznolikimi virtualnimi bližinami skrbijo za svoje uporabnike.

4. Večja vlaganja v spletno oglaševanje

Podjetja so že pričela seliti porabo svojega oglaševalskega denarja iz tradicionalnih medijev v digitalne kanale. Spletne oglaševalske platforme zaznavajo za 17,7 % več investicij v oglaševanje kot v enakem obdobju lani.

Spremembe v marketingu se kažejo v povečanih investicijah v digitalno oglaševanje.

Izredne razmere, v katerih smo se znašli, so sicer lahko za oglaševalce tudi nevarno območje, če oglaševanje ni bilo pravočasno prevetreno. Potrošniki zamerijo neobčutljivost v izjemnih časih. Dobršna mera previdnosti pri nagovarjanju, predvsem s prodajnimi sporočili, je zato več kot na mestu.

Po podatkih raziskovalcev se je sicer večina oglaševalcev odločila ustaviti in prevetriti vse svoje marketinške aktivnosti. Zato so se že pojavila opozorila, da bodo pravi zmagovalci prihajajoče krize tisti, ki z oglaševanjem ne bodo prenehali, ampak ga celo okrepili. Take podatke namreč dajejo študije minulih kriz. Povečanje vložka v oglaševanje v času krize neposredno prinese večji tržni delež, večji vložek v času po krizi (ko vsi oglašujejo) pa daje bistveno slabši rezultat. 

5. Pogosti in bolj domišljeni spletni dogodki

Po odpovedi olimpijskih iger v Tokiu in kanskih levov lahko pričakujemo, da letos tudi drugih večjih poslovnih dogodkov ne bo. 

Zelo verjetno lahko pričakujemo, da bo še nekaj časa minilo tudi do takrat, ko bomo lahko brez slabe vesti organizirali manjše dogodke, srečanja in prezentacije za nekaj deset oseb. 

Po eksponentni rasti manjših srečanj na spletu lahko pričakujemo selitev na splet še za srednje velike konference, če bodo razmere zaostrene dlje časa, pa tudi večjih konferenc. Novim razmeram se bodo morali prilagoditi vsi tisti, ki so svoje aktivnosti opirali na prezentacije v živo in sejemske nastope. Lahko bi napisala samo en stavek: najboljši približek realnosti v času socialnega distanciranja je video.

Marketing magazin je na splet preselil svojo UDO akademijo, izobraževanje za upravljalce družbenih omrežij. Latercon že tradicionalno organizirajo na spletu in kaže, da je tako mogoče organizirati tudi večje dogodke. Maja, ko bi morala potekati v luči razmer na november prestavljena NT konferenca, pa bo namesto nje organiziran enodnevni dogodek NT Remote.

Spremembe v marketingu in večje število spletnih dogodkov.

6. Digitalizacija prodajnih materialov

Manj kot mesec smo potrebovali za ugotovitev, da lahko praktično vso vsebin pogledamo preko računalnikov, tablic in telefonov. Papir kot medij za prenos poslovnih informacij se počasi, a vedno hitreje poslavlja. Navadili se bomo na digitalne kataloge, brošure, priročnike in druge predstavitvene materiale.

Trenutno nas je k temu prisilila situacija, ampak kmalu nas bo verjetno stroškovna in okoljska učinkovitost priprave materialov v digitalni obliki prepričala, da bomo vsi s to prakso nadaljevali. Zagotovo se bodo tem oblikam v veliki meri pridružile tudi predstavitve znamk, artiklov in podjetij v posneti ali animirani obliki, različni webinarji in druge oblike podajanja vsebin

Pričakujemo lahko tudi več video produkcije — več branding videev in pojasnjevalnih videev, predstavitev izdelkov, že omenjenih virtualnih sprehodov pa tudi prodaje preko video klicev, v začetku predvsem v segmentu prodaje podjetjem.

7. Online svetovanje in prodaja B2B

So se v vašem urniku nekoč vrstila srečanja s poslovnimi partnerji ali svetovanja strankam v živo? Verjetno se lahko zdaj pripravite na to, da boste v naslednjem srednjeročnem obdobju oblečeni v trenirko z zavezano kravato podobno počeli preko videokonferenčnih sistemov. Aplikacija Zoom že skoraj en mesec podira vse rekorde, (pre)obremenjeni pa so tudi drugi videokonferenčni sistemi. 

Banka NLB je takoj po nastopu izolacije zagnala kampanjo, s katero so uporabnike pozvali k uporabi alternativnih oblik sodelovanja z njimi preko kontaktnega centra, med drugim tudi s pomočjo video klica. 

Ko ne bo nujno, da se s strankami srečate v živo, lahko tudi tukaj v prihodnosti pričakujemo, da bo več svetovanja in pogovorov na daljavo. Zelo verjetno nam bodo, kot sem to napovedovala v svojem prispevku o dogajanju v digitalnem marketingu v letu 2020, pri tem pomagali tudi klepetalni roboti.

Spletna komunikacija, svetovanje in prodaja.

Podjetja bodo znotraj teh možnosti iskala tudi alternative sejemskim nastopom, na primer kot kombinacijo spletne konference, podajanja odgovorov na vprašanja na daljavo in virtualnih sprehodov.

Ste pripravljeni na spremembe v marketingu, ko nikoli več ne bo, kot je bilo?

This image has an empty alt attribute; its file name is webinar-digitalni-pospesek.png

Spremembe v marketingu: Nujna selitev na splet in krepitev aktivnosti

Fizičnih občutkov prav kmalu še ne bomo mogli prenašati preko spleta, zelo dobro pa lahko že danes poskrbimo za to, da bo do pravih ljudi v pravem trenutku prišlo sporočilo našega podjetja ali znamke. Za svoje marketinške aktivnosti v fizičnem okolju lahko hitro najdemo digitalno alternativo. Še več, trenutno se digitalni marketing kaže kot najbolj agilna oblika marketinga in nič ne izgleda, da bi ga lahko kaj kmalu zamenjalo.

Na spremembe v marketingu se verjetno že pripravljate v vseh podjetjih. Nekaj praktičnih nasvetov, kako lahko prve premike naredite sami in takoj, smo strnili v brezplačnem webinarju in blog zapisu. Seveda vam lahko priskočimo na pomoč tudi takrat, ko se boste odločili, da svoje digitalno-marketinške aktivnosti prestavite na višji nivo.