Nasveti za recikliranje vsebin na spletu ali ko staro postane novo
Vsa podjetja vedo, koliko vsebine je danes potrebno ustvariti, če želijo postati in tudi ostati zanimiva za ciljno publiko in uporabnike. A že misel na to, koliko vsebine je potrebno ustvariti na tedenski ravni, je precej obremenjujoča. Podjetja namreč komuniciramo na mnogo kanalih, kot so družbena omrežja, lastne spletne strani, e-novice itd. Vsi ti kanali morajo našo znamko predstavljati celovito, kar zahteva redno objavljanje različnih vsebin.
In kakšna je rešitev za ustvarjanje rednih vsebin, ne da bi pregoreli? Recikliranje vsebin!
Vsako vsebino, ki smo jo že uporabili, lahko z malo domišljije in inovativnosti predelamo v nekaj popolnoma novega in zanimivega, osnova pa ostane ista.
Recikliranje vsebin nam prihrani veliko časa in energije, hkrati pa lahko dosežemo še mnogo pozitivnih učinkov, ki vodijo do doseganja ciljev podjetja. Poleg tega, da nam reciklaža omogoča hitrejše objavljanje novih vsebin, je prav tako lažja promocija že obstoječih. Ugotovimo tudi, kaj najbolj učinkuje pri naši ciljni publiki.
Beri torej naprej in recikliraj vsebino skupaj z mano.
Kaj točno je recikliranje vsebin?
Ko vsebino enkrat ustvarimo, je ni potrebno zavreči, temveč jo lahko recikliramo in ponovno uporabimo. S pomočjo začetne ideje lahko torej ustvarimo popolnoma novo vsebino, ki nam bo hkrati omogočila tudi promocijo preteklih vsebin.
Podjetja se včasih ujamejo v različne vzorce, s tem, ko se osredotočajo na tematike, ki so pomembne za njihove uporabnike in sledilce. Zdi se jim tudi, da morajo vsak dan priti na plan z nečim novim. A veliko bolj efektivno je lahko, da vsebine, ki jih je naša publika najbolje sprejela, ponovno uporabimo, na malce drugačen način — čas je torej za recikliranje vsebin.
Na ta način ne poudarimo le stvari, ki so prejele največ pozornosti, pač pa tudi tiste, ki so najpomembnejše za naše poslovanje in doseganje naših ciljev.
Zakaj vsebine recikliramo/zakaj je to dobro?
Že zgoraj smo razkrili, da recikliranje vsebine torej ni sleparjenje, temveč gre prej za pametno dejanje, s katerim stoodstotno izkoristimo vse vire, ki jih imamo na voljo. Zakaj torej recikliramo?
1. Prihranimo čas in energijo
Včasih se znotraj podjetja borimo s pomanjkanjem idej za nove tematike blogov, video vsebin itd. Uporaba obstoječih vsebin tako prihrani veliko časa, ki ga posvetimo kreiranju tematik, hkrati pa bomo za recikliranjem porabili manj sredstev, kot bi jih z ustvarjanjem popolnoma novih vsebin. Ko se v podjetju odločimo za recikliranje, lahko izbiramo med več različnimi načini podajanja vsebin — o tem nekoliko kasneje.
2. Prvič objavljene vsebine ne vidijo vsi
Logično je, da ljudje na družbenih platformah niso prisotni vedno, ko mi objavimo določeno vsebino. Zato lahko z objavo poskusimo v različnih časovnih obdobjih in na ta način dosežemo precej več ljudi iz ciljne skupine, kot bi jih sicer.
3. Ljudje konzumiramo na različne načine
Če neko vsebino recikliramo v različnih formatih, kot so video vsebine, grafike, blog zapisi, podcast oddaje ipd., s tem zopet dosežemo večje število ljudi, saj vsak preferira drugačno obliko. Nekateri raje poslušajo, drugi si raje ogledajo video ali berejo.
Na ta način lahko dosežemo tako vizualne tipe ljudi kot tudi pisne in slušne. A najprej je potrebno dobro poznati svojo ciljno skupino in pripravljati vsebino v obliki, ki je njim najbližje. Več o tipih različnih vsebin v naslednjem poglavju, zato le ostani z mano.
4. Staro vsebino odenemo v sveže barve
Z recikliranjem različnih tipov vsebin lahko nekaj svežega in novega dodamo vsaki tematiki, ki smo jo v preteklosti že uporabili in vemo, da jo je ciljno občinstvo dobro sprejelo. Poleg tega bomo dosegli, da stara vsebina najde pot do nove publike.
Zelo praktično je, če se odločimo za tabelo z evergreen vsebinami, tj. vsebinami, ki so naši publiki vedno zanimive, torej niso vezane na določeno časovno obdobje. Na ta način imamo pred sabo nekaj tematik, ki jih lahko objavimo na nov način ali preprosto le ponovno delimo med uporabnike. Svoje reciklirane vsebine pa lahko vključiš tudi v vsebinski načrt, ki bo poskrbel, da bo tvoja vsebina vedno aktualna, konsistentna in kreativna.
Po drugi strani pa obstaja tudi mnogo vsebin, ki so publiki zanimive le v določenem obdobju. Takrat se lahko hitro odzovemo in enako vsebino večkrat delimo in recikliramo znotraj krajšega časovnega obdobja.
5. Okrepimo svoja tržna prizadevanja
HubSpot je opravil raziskavo, v kateri je bilo ugotovljeno, da so z optimizacijo starih objav na spletnem blogu več kot podvojili število potencialnih ogledov, velikost organskega dosega pa se je v povprečju povečala za 106%.
Reciklirana vsebina lahko tako močno vpliva na doprinos k vaši naložbi v marketing.
6. Ljudi določena vsebina zanima v različnih obdobjih
Vsebina, ki te danes ne zanima, te bo mogoče zanimala čez mesec ali dva. Takrat boš morda v fazi odločanja za nakup določenega produkta. Zato je pametno enako vsebino na družbenih omrežjih ali v elektronskih novicah deliti večkrat.
Kako recikliramo mi?
Video oddaja POINT OUT Weekly
Verjetno bo razumevanje recikliranja vsebin veliko bolj jasno, ko to ponazorimo na lastnem primeru. Sami daljši video format naše oddaje POINT OUT Weekly recikliramo na mnogo različnih načinov in če bereš dalje, boš izvedel, kako.
Seveda lahko na podoben način reciklirate tudi druge vsebine, kot so daljši blog zapisi, novice, podcast oddaje itd.
Poglejmo torej, kako smo iz ene same video oddaje POINT OUT Weekly, ki je namenjena marketingašem in tržnikom ter vsem, ki jih zanima digitalni marketing, ustvarili veliko različnih recikliranih vsebin, ki so pritegnile še večji odstotek različnih ljudi.
Daljši video format v krajši videoposnetek
YouTube oddaje POINT OUT Weekly so v povprečju dolge okrog dvajset minut — gre za čisto optimalno dolžino in oddaja je tako dolga z razlogom. A nekaterim ljudem odgovarjajo izredno kratke vsebine, ki jih lahko pogledajo praktično kjerkoli in kadarkoli, s tem pa v kratkem času prejmejo precej koristnih informacij — recimo zanimiva dejstva o določeni zadevi.
Tako smo svoje Weekly vsebine velikokrat stisnili v krajše videe in jih objavili na naših družbenih omrežjih, kjer smo dosegli tudi tiste, ki so prvič objavo vsebine zamudili, spregledali ali je v tistem trenutku niso imeli časa pogledati. Poleg tega mnoge vsebina kratkega videa tako pritegne, da skočijo na mesto daljšega videa in pogledajo celega. Tako “ubijemo” dve muhi na en mah.
Poleg tega smo najbolj ključne trenutke, ki vzbudijo zanimanje, strnili v krajše napovednike. Tako smo znova pritegnili novo občinstvo, ki bo komaj čakalo, da bo za ogled na voljo celotna video vsebina.
Video v podcast
Video vsebina je odličen način za pridobitev pozornosti ljudi vizualnega tipa. A včasih si želimo zanimive in koristne informacije absorbirati tudi medtem, ko opravljamo druga opravila. Tako smo svoje Weekly vsebine vedno pretvorili tudi v podcast, torej slušni posnetek.
S tem dosežemo slušni tip ljudi, ki rad podcaste posluša med vožnjo v službo, pospravljanjem hiše ali kuhanjem kosila. Skratka, zakaj ne bi video vsebine reciklirali v zvočni posnetek oziroma podcast? Ni razloga, saj nam bo vzelo izjemno malo časa, naša vsebina pa bo dosegla še več ljudi v različnih časovnih obdobjih.
Poleg tega ob poslušanju Weekly podcasta ni potrebno sedeti pred računalnikom, temveč lahko sproščeno ležimo in prisluhnemo vsebini, ki nas zanima.
Video v objave za druga družbena omrežja
Instagram zgodbe
Veliko naših potencialnih in zdajšnjih sledilcev se nahaja na družbenih omrežjih, Instagram story pa je še posebej v trendu. Kakšen je torej najlažji način, da vključimo sledilce? S pomočjo zgodb (angl. story).
V oddajah POINT OUT Weekly smo pogosto gostili ljudi s področja marketinga, ki so nas skozi lastne zgodbe in znanje naučili nekaj novega. Tako smo izkoristili priložnost in jih s pomočjo videa popeljali skozi manjše, zanimive kvize. Tako smo vzbudili zanimanje in hkrati povabili k ogledu oddaje.
Enostaven in dober način za vzpostavitev vezi z občinstvom.
Povezava med videom in fotografijo
Kaj nas stane, da med snemanjem videa posnamemo še kakšno fotografijo?
Nič kaj dosti. Zato smo na POINT OUT-u fotografije, ki so bile posnete med snemanjem določene video vsebine, na Instagramu uporabili za promocijo videa. Seveda se za to lahko odločimo tudi kasneje — ob kakšnih drugačnih priložnostih. Npr., če nek zabaven trenutek ujamemo v kamero, lahko to kasneje na svojem Instagramu ali Facebooku objavimo z opisom: “Tudi služba je lahko zabavna, če uživaš v tem, kar počneš!”.
Na ta način si zagotovimo material za nadaljnje objave, ki jih le podkrepimo z zabavnimi, navdihujočimi in udarnimi opisi.
Pomembne misli in nasvete v grafiko
Videe, bloge, e-knjige in ostale vsebine običajno snemamo/pišemo z namenom, da delimo neke informacije, nasvete, anekdote … Tako lahko vsako pomembno misel ali dejstvo spremenimo v grafiko. Vsi vemo, da slika pove več kot tisoč besed in zato je grafika vedno dobra izbira. Pritegne pozornost sledilcev, bistvo je izredno izpostavljeno, hkrati pa lahko s pomočjo grafike osebe preusmerimo k celotnemu besedilu ali videu.
V nekatere naše video vsebine smo združili predloge knjižnih del, ki jih je vredno, zanimivo in koristno prebrati. Tako smo vse knjige, ki smo jih predlagali v naših videih, kasneje spravili tudi v grafiko in to objavili na naših družbenih omrežjih.
Vsi, ki radi berejo in so zamudili našo video vsebino s priporočili knjig, lahko na eni grafiki vidijo, kaj priporočamo in zakaj to priporočamo. Vsi, ki jih bo prebrana knjiga všeč, pa bodo naša priporočila spremljali še naprej z namenom, da bi pridobili še več idej za novo čtivo.
Od videa do bloga ali od bloga do videa?
To ni vprašanje, saj se lahko za reciklažo enega v drugo odločimo kadarkoli, pa nikoli ne bomo sprejeli slabe odločitve.
Vsak naš POINT OUT Weekly spremlja tudi kratek besedni povzetek, ki je namenjen vsem ljubiteljem branja. Velikokrat slišimo tudi, da je optimizacija spletnih vsebin zelo pomembna. S tem, ko poleg video vsebine zapišemo tudi besedilo oziroma blog, bomo poskrbeli za optimiziranje. Voila, zopet bomo z eno potezo dosegli veliko koristnega.
Enako velja tudi za recikliranje blogov v video vsebine, saj s tem pritegnemo vizualne tipe, ki jim branje ni najbolj blizu, hkrati pa lahko daljši video zopet recikliramo na nešteto novih načinov.
Kako še lahko optimiziramo vsebine?
Optimiziramo stare bloge
Vedno se lahko odločimo za optimizacijo starih blogov, a moramo biti previdni pri izbiri vsebine, ki jo nameravamo optimizirati. Bodimo pozorni na:
- Relevantnost v določenem časovnem obdobju: članek o tem, kako izboljšati svoj Google+ profil torej mogoče ni najboljša izbira. Zato se odločimo za članke, ki so za ciljno publiko pomembni in zanimivi še danes.
- Uspešnost vsebin: preverimo, če je blog, ki ga imamo namen optimizirati že v preteklosti “zanetil ogenj”. Torej, preverimo statistiko uspešnosti z več različnih vidikov.
Skrajšamo ali “dodamo” napisano vsebino
Včasih na naših spletnih straneh najdemo bloge, ki bi jih lahko nadgradili, saj se v digitalnem svetu stvari hitro spreminjajo. Tako lahko starim blogom dodamo nove podatke in to vsebino ponovno delimo na naših družbenih omrežjih, z drugačnim opisom, mogoče celo naslovom.
Prav tako lahko daljše bloge skrajšamo in izpostavimo le najpomembnejša dejstva, ter tako poskrbimo za krajši, bralcu bolj prijazen tekst, za katerega porabi manj časa, a hkrati dosežemo namen, saj ponovno obišče našo spletno stran.
Prezentacije lahko pretvorimo v vizualno vsebino
Pri delu s strankami velikokrat ustvarjamo različne prezentacije, ki sčasoma potonejo v pozabo. A to se ne bo zgodilo, če jih kasneje pretvorimo v primerne grafike, blog in video vsebine.
Poslušajte svoje stranke
Vaše stranke so eden najboljših virov za vsebino. Pogovor z ekipo lahko odgovori na mnogo vprašanj o tem, kaj deluje in kaj ne. Zapomniti si je potrebno, da tu ni govora le o pisni vsebini, temveč lahko želje naročnikov spreminjate v grafike ali posnetke.
Na kaj še moramo biti pozorni pri recikliranju vsebin?
Čeprav recikliranje vsebine na prvi vtis deluje enostavno, saj nam to prihrani veliko časa in energije, moramo biti pazljivi, da jo prilagajamo določenim platformam in občinstvu.
Načinov recikliranja vsebine je ogromno in najbolje pri vsem tem je, da lahko skozi proces priprave na “ponovno uporabo” izrazimo svojo kreativnost. Poleg tega lahko s skupnimi močmi razmišljamo izven okvirjev in “treniramo” možgančke. Le brž, čas je za trening. 🙂