10 načinov za rast vašega YouTube kanala [POINT OUT Weekly #52]
YouTube ni samo eno največjih družbenih omrežij, pač pa je tudi drugi največji iskalnik (angl. search engine) na svetu, takoj za Googlom.
Tudi integracija z Googlom je čedalje večja in pomembnejša, zato nam sedaj v Googlu na začetku zadetkom prikaže čedalje več videov, ki vodijo na YouTube.
Pametno je izkoristiti to platformo, a upoštevati moraš korake, kako do optimalnega izkoristka sploh priti.
Zato ti predstavljamo 1o načinov za rast tvojega/vašega YouTuba kanala.
1. YouTube kanal uredi in optimiziraj
Prvi korak, če se želiš z YouTubom resno ukvarjati oziroma ga želiš strateško umestiti v marketinški splet, je celostna ureditev in optimizacija.
Temeljne zadeve, ki jih moraš urediti za začetek so, da:
- imaš urejen logotip oziroma prikazna slika,
- prilagodiš naslovno sliko kanala za prikaz na vseh napravah,
- dodaš povezave do vaše spletne strani in drugih družbenih omrežij,
- kreiraš sezname predvajanja (angl. playliste) s skupno tematiko,
- urediš prikaz videev na prvi strani YouTube kanala in
- dodaš opis kanala in unikaten URL naslov (za slednje moraš imeti najmanj 100 sledilcev, kanal pa mora biti star več kot 30 dni).
2. V uvodni video vključi poziv za sledenje
Uvodni video je prvi video, ki ga uporabniki video, ko vstopijo na tvoj YouTube kanal. Zato je nujno, da je zanimiv in pritegne pozornost. Cilj je namreč, da uporabnik na tvojem kanalu ostane, kajne?
Dolžina uvodnega video naj bo med 30 in 60 sekund, v njem na zanimiv način predstavi podjetje oziroma projekt, sporoči uporabno vrednost in daj vedeti, kaj bodo lahko od spremljanja tvojega kanala odnesli.
Kaj pa je ključno? Da neposredno pozovete oziroma povabite za sledenje kanala oziroma na naročilo na obvestilo kanala.
3. Optimiziraj videe z eno ključno besedo
Že v uvodu smo ti omenili, da je YouTube takoj za Googlom največji brskalnik na svetu. Temu pritiče tudi optimiziranje s ključnimi besedami.
Tovrstna taktika, tako kot tudi pri blogih, predstavlja enega izmed najboljših načinov za povečevanje prometa na vašem kanalu. A pozorno razišči, katera ključna beseda bo najbolj ustrezala posameznemu videu, da ga bodo (pravi) uporabniki najlažje našli.
4. Prilagodi naslove in naslovne slike
Naslednji korak je, da izbrano ključno besedo dobro izkoristiš in jo vključiš v naslov videa, z njo pa opremiš tudi imena naslovnih slik (angl. thumbnail), jo uporabiš v oznakah (angl. tagih) ipd.
Poleg tega, da naslov vsebuje ključno besedo, pa naj bo še:
- opisen (poda jasen vpogled v video),
- interaktiven in
- kratek.
Enako je z naslovno sliko – zraven ključne besede, morajo biti:
- atraktivna,
- popestrena z velikimi fonti, puščicami, barvnimi poudarki.
Vse to namreč vpliva na to, da tvoji videi rangirajo višje, saj so bolj klikabilni (imajo večji CTR).
5. Uporabljaj YouTube kartice
Kartice so elementi, ki se prikazujejo v desnem zgornjem kotu videa in so označeni s črko i.
Si jih že zasledil, a ne?
Z njimi posamezniki in podjetja v svojih videih povezujejo vse lastne videe, povečajo čas preživet na kanalu in izboljšajo rangiranje kanala. Glede na pozitivne učinke je dobro, da se tega poslužuješ tudi ti.
Ne pozabi tudi na obvestila (angl. annotation) na koncu videa, kjer lahko dodaš povezave do naročila na kanal in do ostalih povezujočih se videev na kanalu.
6. Spodbujaj interakcijo in bodi aktiven
Tale točka je izredno pomembna za vse kanale, kamor dajaš svoje video vsebine. Gre za spodbujanje interakcije, pozivanje uporabnikov k aktivnostim in seveda lastna udeležba v pogovoru, v komentarjih.
Kako specifično lahko spodbudiš k katerikoli akciji?
- Pozovi sledilce k všečkanju videa,
- postavi vprašanje dneva in spodbudi interakcijo s komentarji,
- odgovarjaj na vprašanja ali komentarje sledilcev,
- vključuj nagradne igre,
- …
Vse to bo zviševalo rangiranje tvojega videa in kanala.
7. Vedno vključi pozive za rast kanala
Na koncu prav vsakega videa vključi spodbudo k sledenju tvojim vsebinam, k naročanju na kanal, …
S tem neposredno pozoveš uporabnike k dejanju, ki ga od njega želiš, in dejansko učinkuje.
Alternativno lahko na koncu videa sledi že v naprej posnet del k pozivu za sledenje kanala, ki ga dodate vsakemu videu.
8. Za promocijo uporabi še druga družbena omrežja
Dobro in učinkovito je, da za promocijo izkoristiš še ostala družbena omrežja, kjer si prisoten. To lahko narediš z napovedjo, z opomnikom, z objavo izseka iz YouTube videa, objaviš video kot del blog članka na spletni strani ipd.
Primerni so vsi kanali – od Facebooka, Twitterja in Instagrama do LinkedIna. Vse je odvisno od ciljne skupine.
9. Ustvarjaj videe krajše od 5 minut
Ko pridemo do dolžine videev, bi lahko rekli – vse je relativno.
A vseeno raziskave kažejo, da najboljše rezultete (torej – največje konverzije) prinašajo videi, ki so krajši od 5 minut.
Pravzaprav je to zlato pravilo YouTuba bolj za tiste, ki šele začenjajo. Po tem, ko si že priborite določeno bazo sledilcev, pa se lahko od priporočljive dolžine umikate.
10. Objavljaj večkrat in recikliraj uspešne vsebine
Ni treba več posebej poudarjati pomembnost konsistentnost, kajne? Povečaj število objav videev na vsaj 1 video na teden in rezultati bodo takoj boljši.
Konsistentnost je ključnega pomena za dolgoročno povezovanje s tvojimi/vašimi sledilci in za rast kanala.
Poleg tega pa optimalno izkoristi čas in material, ki ga že imaš. Super se obrestuje recikliranje dobro sprejete vsebine z ostalih marketinških kanalov. Na primer popularen blog članek lahko spremenite v video obliko.
V dvainpetdeseti oddaji POINT OUT Weekly ti ponudimo 10 načinov za doseg hitre in dolgoročne rast tvojega/vašega YouTube kanala.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim dobili odgovore na vprašanja:
- Kako urediti in optimizirati YouTube kanal?
- Kakšen naj bo uvodni video, da bo učinkovit?
- Zakaj je izredno učinkovito vsak video optimizirati z eno ključno besedo?
- Kaj vse je treba opremiti s ključno besedo?
- Kaj so YouTube kartice in kako lahko odlično povečajo učinkovitost kanala?
- Kako uporabnike spodbuditi k interakciji in akciji?
- Zakaj je odlično vedno vključiti pozivna sporočila?
- Kako skrbeti za promocijo videa na ostalih družbenih kanalih?
- Kolikšna dolžina videa je najbolj optimalna in učinkovita?
- Kaj ti lahko prinese konsistentno in premišljeno objavljanje?
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- POINT OUT Weekly #51
- POINT OUT Weekly podcast
- Keyword Tool
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.