Promoviranje ali oglaševanje na družbenih omrežjih: Kakšna je razlika in kaj se bolj izplača?
Si se kdaj vprašal, koliko aktivnih uporabnikov imata trenutno najbolj priljubljeni družbeni omrežji na svetu?
Junija lani je Facebook zabeležil približno 2,4 milijarde mesečno aktivnih uporabnikov. Tik za petami mu sledi Instagram, ki mesečno beleži približno 1 milijardo aktivnih uporabnikov. Predvsem prepoznavnost in uspešnost teh dveh družbenih omrežij pa sta razloga, da se je oglaševanje blagovnih znamk v veliki meri preselilo na splet oz. omenjeni družbeni omrežji.
Glede na zgoraj zapisano lahko sklenemo, da sta Facebook in Instagram platformi, ki bi ju moral v svoj oglaševalski načrt vključiti vsak oglaševalec. Še vedno pa se mnogim poraja vprašanje: Promoviranje ali oglaševanje na družbenih omrežjih: kakšna je pravzaprav razlika in kaj se mi bolj izplača? Vabim te, da ostaneš z mano in izveš več.
Kaj je promoviranje objav na družbenih omrežjih (ang. boosting) in kaj z njim dosežemo?
Promoviranje je pravzaprav najpreprostejši način oglaševanja na družbenih omrežjih, na časovnici pa se večinoma prikaže kot običajna Facebook objava. Ko torej na Facebook stran svojega podjetja naložiš novo objavo, se lahko takoj ali čez nekaj časa odločiš, da boš vanjo vložil denarna sredstva — s tem boš zagnal “promocijo”.
Ko se odločiš za promocijo objave, moraš v sklopu procesa opredeliti več stvari, ki so pomembne, da bo ta zares dosegla prave ljudi in jih spodbudila k želenemu dejanju.
Preden zaženeš Facebook promocijo moraš torej:
- Izbrati ciljno občinstvo, s katerim se želiš povezati;
- določiti proračun in trajanje promocije;
- določiti cilj, ki ga želiš s promocijo doseči — všečki objave, obiski spletnega mesta, prepoznavnost znamke, prodaja itd.
To pomeni, da bo Facebook tvojo objavo izbranemu ciljnemu občinstvu prikazoval višje na časovnici in ga tako pozival k dejanju, ki ga boš izbral. Največja prednost promoviranja je, da se bo tvoja objava prikazovala tudi tistim uporabnikom, ki tvoji strani še ne sledijo, a bi jih vsebina in produkt utegnila zanimati.
Kot verjetno veš, sta Facebook in Instagram že nekaj časa tesno povezana. Facebook torej omogoča, da kar prek Business managerja, o katerem smo že pisali, promovirano objavo umestimo tudi na Instagram. Sicer pa lahko objavo promovirate tudi kar neposredno s svojega Instagram profila, postopek pa je precej podoben kot na Facebooku.
Kljub temu, da je Facebook promoviranje precej enostavno, ga še vedno umeščamo pod oglaševanje na družbenih omrežjih. Razlog se seveda skriva v tem, da je v Facebook promocijo še vedno potrebno vložiti nekaj sredstev, če želimo doseči dobre rezultate. A vendar se lahko v sklopu promoviranja odločimo za nekoliko manjše zneske, ki bi jih sicer vložili v oglaševanje prek programa Upravitelj oglasov.
Kaj je oglaševanje na družbenih omrežjih (ang. advertising) in kaj z njim dosežemo?
Kot lahko sklepaš iz zapisanega, je oglaševanje na družbenih omrežjih bolj kompleksna oblika promoviranja, saj nam ponuja več možnosti in s tem ustvarjanje boljših oglasov. Medtem, ko nam je promoviranje objav omogočeno kar neposredno z naše Facebook strani, se Facebook oglaševanje od promoviranja razlikuje v tem, da lahko oglase ustvarimo le na ločeni platformi, imenovani Upravitelj oglasov (ang. Facebook Ads Manager).
Tako kot promovirane objave, se lahko tudi Facebook oglasi pojavijo na tvoji časovnici. Za razliko od promocije pa pri oglaševanju lahko izbiraš še med mnogimi drugimi prikazi oglasov, kot so na primer oglasi v Facebook Messengerju, oglasi v videih, instant člankih in podobno.
Če vsebino ustvarjaš s pomočjo Upravitelja oglasov, ti je omogočene veliko ustvarjalne svobode. Izbiraš lahko med različnimi vrstami oglasov in naprednimi rešitvami, ki omogočajo prilagajanje. Pestra je tudi izbira oglaševalskih ciljev, ki ti bodo pomagali doseči tako poslovne cilje kot tiste skupine ljudi, ki te najbolj zanimajo.
Promoviranje in oglaševanje na družbenih omrežjih — katere so ključne razlike?
Če si mi sledil do tukaj, veš, kakšne so glavne lastnosti tako promoviranja na družbenih omrežjih kot oglaševanja na družbenih omrežjih. Čas je, da si pogledamo, kakšne so bistvene razlike med obema načinoma oglaševanja.
Napredne zmožnosti ciljanja
Facebook promoviranje omogoča, da svoje ciljno občinstvo izbereš na precej standardni ravni z identifikatorji, kot so vedenje, interesi, demografske in geografske značilnosti.
V primerjavi s promocijo oglaševanje na družbenih omrežjih omogoča precej bolj natančno ciljanje, saj lahko svoje občinstvo poleg zgoraj naštetih indikatorjev opredeliš tudi glede na mesto zaposlitve, družinski status ali napravo, ki jo oseba uporablja. Z namenom povečanja zavedanja, dosega, prometa in vključenosti lahko ciljaš občinstvo po meri in posledično dosegaš zastavljene cilje.
Oglasi na Facebooku omogočajo tudi uporabo Facebook pixla — kode, ki se nahaja na tvojem spletnem mestu.
Pixel sledi konverzijam tvojih oglasov, skrbi za optimizacijo oglasov, ustvarja ciljne skupine za prihodnje oglase in ponovno ciljanje ljudi, ki so na tvoji strani že opravili neko dejanje. Ko enkrat na svojo stran namestiš Facebook Pixel, lahko dejavnosti na spletnem mestu slediš na skoraj mikroskopski ravni. Odgovoril si boš lahko na številna vprašanja, kot so: Katera vsebina je bila najbolj gledana? Kdo je zaključil postopek registracije ali Kateri izdelki so se najbolj prodajali?
Poleg tega lahko Facebook Pixel uporabiš tudi za ustvarjanje sorodnega občinstva (ang. lookalike audience) — dodatnih oseb, ki se trenutno ne nahajajo v tvojem omrežju, vendar imajo podobne lastnosti in vedenje kot tvoje trenutno občinstvo.
Specifični cilji oglaševanja
Promoviranje objav omogoča predvsem osredotočanje na klike na spletnem mestu, spodbujanje vključenosti in širjenje dosega objave. Po drugi strani pa Facebook oglaševanje nudi izbiro bolj specifičnih ciljev, kot so promet na spletno trgovino, konverzije na spletno stran in iskanje potencialnih strank.
Umestitev (ang. placement)
Čeprav tudi promovirane objave omogočajo kar nekaj različnih možnosti za umestitev tvojega oglasa (Instagram, mobilni pogled, računalniški pogled itd.), imaš v Upravitelju oglasov na izbiro mnogo več možnosti. Tako lahko oglase prikazuješ v Facebookovem klepetalniku (ang. Messenger), med Instagram zgodbami (ang. Stories), instant članki (ang. Instant articles), v mobilnem in računalniškem pogledu ter seveda Facebook strani z novicami.
Ustvarjanje raznolikih vsebin
Seveda tudi Facebook omogoča ustvarjanje kreativnih vsebin. A vseeno neposredno iz Facebook strani ne boš mogel ustvariti vsebin, kot so vrtiljaki (ang. carousel), dodajati specifičnih opisov in uporabljati različnih gumbov, ki pozivajo k dejanju. Vse te funkcije so na voljo le v Upravitelju oglasov.
Časovna razporeditev
Ko se odločiš za promocijo na Facebooku sicer lahko izbereš, koliko dni naj traja tvoja akcija. Ne moreš pa določiti točne ure in časovnega okvira, v katerem naj se tvoj oglas prikazuje. Facebookovi oglasi zato omogočajo razpored oglasov na način, ki je prilagojen tvojim ciljem in
potrebam — tako lahko na primer oglase izklapljaš ob urah, ki se ti ne zdijo primerne za oglaševanje.
Kdaj se torej bolj izplača promocija in kdaj oglaševanje na družbenih omrežjih?
Dejstvo je, da ima vsaka izmed možnosti svoje prednosti. Če si želiš, da bi tvoje podjetje v kratkem času doseglo večjo izpostavljenost in pravo občinstvo, ti lahko promocija pri tem pomaga v izredno kratkem časovnem obdobju.
Prav tako se za promocijo lahko odločiš, če želiš izboljšati vidnost objave, ki si jo ravnokar delil s svojimi sledilci. Promoviranje objav se izplača predvsem tistim, ki v oglaševanje ne želite vlagati visokih zneskov in raje oglašujete na bolj enostaven način, ki prihrani precej časa.
Poglejmo si nekaj primerov, kjer je promoviranje objave dobra odločitev:
- Napoved dogodka: s tem povečaš možnost udeležbe in ustvarjaš družbeni dokaz.
- Velike napovedi, recimo lansiranje novega izdelka ali storitve: tako povečaš prepoznavnost in vključenost.
- Deljenje UGC vsebine, ki so jo ustvarili vaši uporabniki: za pridobivanje zaupanje novih potencialnih strank in sledilcev.
Promovirane objave še vedno ostajajo daleč najlažji način za oglaševanje na družbenih omrežjih, a vendar ima ta način še vedno kar nekaj pomanjkljivosti. Zato predlagamo, da se, če imate seveda čas in sredstva, osredotočite na oglaševanje neposredno iz Upravitelja oglasov.
Zakaj torej oglaševati neposredno s platforme Upravitelj oglasov?
Facebookov upravitelj oglasov je močno orodje, s pomočjo katerega lahko svoje podjetje svetu predstaviš na čisto edinstven način. Funkcije, ki so na voljo na platformi, omogočajo popolno svobodo oglaševanja glede na cilj, ki ga želimo doseči.
Seveda je pri tem v prvi vrsti pomembno, kaj želiš doseči z oglaševanjem na družbenih omrežjih. Če želiš ustvariti bolj napredne vrste oglasov ali akcij, uporabi orodje za upravljanje oglasov.
Ko boš dokončno ugotovil, kakšni so cilji tvojega podjetja, je idealno razmisliti o združitvi obeh formatov oglaševanja. Mnoga podjetja se namreč odločijo promovirati nekaj objav in nato ocenijo, kateri najbolje deluje. Tako lahko najboljšo vsebino spremenijo v popolnoma nove oglase. Seveda si lahko več o različnih vrstah in načinih oglaševanja prebereš tudi v Facebookovem centru za pomoč.
Zaključimo lahko torej, da sta tako promoviranje objav kot tudi oglaševanje v Facebookovem upravitelju oglasov učinkoviti vrsti oglaševanja na družbenih omrežjih — vsaka izmed njiju ponuja le drugačne možnosti. Vprašanje je, kaj si želiš doseči? Ko odgovoriš nanj, se pa le pridno loti dela ali pa se obrni na podjetje, ki ti pri tem lahko pomaga. Pri oglaševanju na družbenih omrežjih ti z veseljem pomaga tudi naša ekipa. → Preberi več.