Kako postati boljši tekstopisec [POINT OUT Weekly #78]

Si želiš, da bi tvoja prodajna besedila prinesla ogromno konverzij, tvoji slogani odmevali v glavah potrošnikov in tvoji scenariji pritegnili težko dosegljivo pozornost? To uspe samo najboljšim tekstopiscem!

V oseminsedemdeseti oddaji POINT OUT Weekly svetujemo, kako kot tekstopisec izboljšati svoje delo in prebroditi težave kot je kreativna blokada.

Katere so torej stvari, ki lahko pripomorejo k temu, da postaneš (naj)boljši tekstopisec?

1. Beri, beri, beri

Ta korak je sam po sebi sicer precej samoumeven. Kljub temu se bo v tvoji poti k uspešnemu tekstopiscu brez dvoma izkazal za najbolj pomembnega. Zakaj torej branje sploh omenjamo kot korak?

Ključno je iz dveh vidikov. Branje bo razširilo obzorje tvojega besedišča, dalo pa ti bo tudi znanje, ki ga potrebuješ, da svoj slog prilagodiš kateremukoli občinstvu. Seveda gre tukaj tudi za splošno razgledanost. O različnih stvareh boš veliko lažje pisal, če boš veliko vedel o marsikateri tematiki.

Ravno zato smo mnenja, da si moramo v dnevu vzeti minimalno eno uro za branje. Naj bo to znanstvena fantastika, preprost roman ali članki iz revij. Pomembno je tudi, da vsebine beremo v jeziku, v katerem pišemo oziroma želimo pisati.

Med branjem si delaj zapiske besed, ki so se ti med branjem zdele zanimive ali vsaj privlačne. To naj bodo tiste fraze, zaradi katerih si svoje branje vsakič znova nadaljeval.

2. Poišči navdih in ga ne izpusti

Kreativna blokada je lahko velik problem, a zgodi se vsakemu. Zato bodi nanjo pripravljen. Veliko ljudi je mnenja, da bomo blokado najbolj učinkovito pustili za seboj tako, da se v pisanje prisilimo. A včasih je bolje narediti premor, zadevo pustiti in morda celo prespati. Tako se boš do nje vrnil bolje pripravljen.

Če imaš idej veliko, premisli o pisanju bloga ali dnevnika. Piši povsod. Tudi če to ni za tvoje delo, bo zgodba, ki jo boš iz glave prelil na papir dobra vaja. Zelo uporabna za to je beležka, ki jo ima danes vsak telefon. Tako lahko svojo idejo takoj ob nastanku preliješ na papir – digitalni ali pravi!

Vsak pozna svoj “trigger”. Poišči, kaj je povod, ki ga potrebuješ, da začneš pisati. Potrebuješ najprej narejeno strukturo, uvod, zaključek? S čim moraš začeti? Je to specifična ura? Obred? Ko najdeš stvar, ki nate vpliva tako pozitivno, da pred začetkom pisanja nimaš težav, bo pisanje postala mala malica!

3. Odstrani moteče elemente

Vsak pisec deluje drugače – nekateri koncentracijo zbirajo v popolni tišini, drugi ob glasbi. Poišči tisto, kar deluje zate.

Zate smo poiskali nekaj spletnih strani in programov, ki bodo namesto tebe odstranile vse distrakcije, ki se pogosto pojavljajo na tvojem ekranu. Writeroom, Dark room in Writer so aplikacije, ki barve in moteče elemente na tvojem računalniku popolnoma odstranijo. Ostaneš tako sam s svojimi besedami in mirnimi mislimi.

Prav tako v ta namen priporočamo Noisli in A Soft Murmur. To sta zvočni aplikaciji, ki oddajata za nekatere najbolj pomirjujoče zvoke narave.Izbiraš lahko med zvoki kot so veter, nevihta ter ogenj.

Preden s pisanjem sploh začneš, poskrbi tudi za okolje v tvoji bližini. Veliko ljudi namreč bolje deluje v urejenem okolju. Pospravljen prostor ti bo omogočil bistrejše misli in lažje pisanje.

4. Bodi pozoren na bralčeve čute

Ko opisuješ stvari je pomembno, da si zelo pozoren na čutila tvojih bralcev. Poslužuj se čutnih in zanimivih podrobnosti: namesto “Margerita pica”, reci rajo “Testo vzhajano teden dni, omaka iz svežih paradižnikov, zelišča z domačega vrta….”

Ljudje smo prepričani, da so naše odločitve zelo racionalne. Resnica je daleč od tega. Raziskave kažejo celo, da so naše odločitve bolj emocionalne, če je na kocki več. Če pogledaš nazaj na svoje odločitve, boš hitro ugotovil, da je to zgolj racionalizacija čustvene odločitve, ki si jo že sprejel. Odločitev namreč sprejmemo v delčku sekunde.

5. Prosi za mnenje

Velikokrat svojih napak ne opazimo, dokler nas nekdo nanje ne opozori.

Predlagamo, da svoje besedilo najprej večkrat prebereš na glas. Napake, ki smo jih delali ob pisanju besedila lažje zaznamo, če besedilo preberemo na glas.

Za mnenje nato prosi prijatelja, ali pa nekoga iz ciljne skupine. Tako boš videl, kako besedilo vpliva na bralce.

Velikokrat se zgodi, da imamo pred pisanjem idejo oz. misel, na katero smo zelo navezani. Ko ugotovimo, da je nikakor ne moremo smiselno vključiti v celoto, se je zelo težko od te ideje posloviti. Zato je preverjanje besedila pri drugih tako zelo pomembno. Včasih sami ne opazimo, da nekaj v celoto ne spada tako, kot bi si želeli.

Ta oddaja je na voljo tudi na:

V tej oddaji dobiš odgovore na naslednja vprašanja:

Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:

O oddaji

POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.