Popolna SEO optimizacija je mit! (Zakaj se potem vseeno ukvarjamo z njo?)

seo optimizacija

SEO optimizacija je podobna peki torte: s pravimi sestavinami, z veliko časa in truda se lahko prebijemo na vrh v zadetkih iskalnikov.

Trditev iz naslova je za nekoga, ki v digitalno marketinški agenciji zagovarja in izvaja SEO optimizacijo, na prvi pogled radikalna. Seveda samo na prvi pogled. Še vedno menim, da je kakovostna SEO optimizacija ključ do uspeha spletne strani.

Z neoptimizirano spletno stranjo ne boš dosegel prav veliko, če pa že, to ne bo hitro. Lahko sicer poskusiš zmetati ogromno denarja v oglaševanje, vendar ni nujno, da se ti bo investicija izplačala. Boljše optimizirane spletne strani se namreč tudi pri oglaševanju obnesejo bolje.

Vsekakor je boljša vsakršna optimizacija, kot pa če se na njo popolnoma požvižgaš. To pa še vedno ne pomeni, da lahko katerokoli spletno stran popolno in dokončno optimiziraš. Nenazadnje je SEO optimizacija bolj kot enkratno dejanje proces, neprestano izboljševanje spletne strani.

A gremo po vrsti.

Kaj sploh je SEO optimizacija?

Izraz SEO optimizacija se uporablja za tehnično in vsebinsko ureditev spletne strani, da bi bila ob bralcih všeč tudi spletnim iskalnikom. Kratica izhaja iz angleškega izraza Search Engine Optimisation. Glavni iskalnik, ki se mu želiš z optimiziranjem priljubiti, je seveda Google.

Ko v polje za iskanje vpišeš neko ključno besedo ali frazo, Google pri razvrščanju zadetkov, ki ti jih prikaže, upošteva okoli dvesto parametrov. Nihče natančno ne ve, kateri je najpomembnejši, kako jih Googlova programska koda upošteva ter kako natanko ti parametri vplivajo na razvrstitev zadetkov. Googlovci so glede tega zelo skrivnostni.

 tri sestavine optimizacije za spletne iskalnike

Google pri razvrščanju zadetkov upošteva okoli dvesto parametrov – na te poskušamo vplivati s SEO optimizacijo.

Prvi izziv

Na poti k popolnosti SEO optimizacije se torej pojavi prvi izziv. Ker nihče ne ve natančno, koliko katere sestavine moramo imeti v torti, težko spečemo popolno torto.

S SEO optimizacijo želimo lastniki in upravljavci spletnih strani vseeno vplivati na to, kako bo torta pečena. Sestavine, za katere sklepamo, da bo iz njih nastala super torta, mešamo glede na svoje izkušnje in izkušnje drugih. Vplivati želimo na to, kako bo Googlov algoritem videl našo spletno stran v množici drugih spletnih strani in kako visoko med zadetke jo bo postavil.

Google poskuša ob vsakem vpisu ključnih besed v polje za iskanje kar se da najbolje ugotoviti, kaj natanko je posameznik iskal in mu ponuditi čim boljši odgovor – seznam zadetkov za iskano. Želi mu predati najbolj primerne, personalizirane zadetke in njihovo razvrstitev glede na vneseno iskanje.

Drugi izziv

Tu je torej drugi izziv. Ne samo, da nihče ne ve, v kakšnem razmerju morajo biti sestavine v torti, vsak kos torte bo prilagojen tistemu, ki ga bo dobil.

Google pri oblikovanju svojega seznama zadetkov ob vnesenih ključnih besedah upošteva tudi uporabnika. Upošteva njegovo lokacijo, zgodovino njegovih iskanj in vse tisto, kar je že prebral oziroma pogledal o iskani ali kakšni drugi temi.

Nenazadnje pa vsak uporabnik vnaša v Google ključne besede malo po svoje. Ko bi jaz iskala dober recept za čokoladno torto, bi vpisala v iskalnik ‘recept za najboljšo čokoladno torto ever’. Ti pa bi morda vnesel frazo ‘najboljši recept za čokoladno torto na svetu’. Google bo zagotovo za obe iskanji pokazal na prvih mestih različne zadetke.

Tretji izziv

To je tretji izziv: vedno manj uporabnikov vnaša v iskalnike posamezne ključne besede. Namesto tega iščemo s vprašanji ali frazami. To se lepo vidi v Googlovi analitiki. V pogledu, kjer vidiš, po katerih ključnih besedah so uporabniki prišli na posamezno spletno stran, vedno večji delež zaseda “ključna beseda” (not provided) (tj. ni podatka). Sem Google meče vsa tista iskanja, ki so bila vnesena le enkrat.

Zdaj se ti verjetno zdi, da je SEO optimizacija spletne strani nesmiselna? Ostani z mano in videl boš, da se vseeno izplača potruditi.

Katere so najpomembnejše sestavine SEO optimizacije?

Prepričana sem namreč, da je glavni parameter, ki ga Google pri svojem razvrščanju zadetkov upošteva, vsebina spletne strani. Temu pritrjujejo svetovni strokovnjaki s področja SEO optimizacije. Spletne strani brez vsebine (razen neposredno z imenom tvoje znamke) verjetno ne bo nihče našel.

Le dobra vsebina je tisto, kar bo ljudi pritegnilo na tvojo spletno stran in jih zadržalo na njej. S SEO optimizacijo zato poskušamo Googlu čim bagolj natančno povedati, kaj koristnega za ljudi lahko najde na naši spletni strani.

Googlov programski algoritem naj bi enkrat v prihodnosti v celoti zamenjala umetna inteligenca. Takrat bo bo menda s človeškim možganom podobno kapaciteto brala vsebine spletni strani, a na to bomo morali še malo počakati. Trenutno večino dela opravijo manj sposobni Googlovi programi: spletni pajki. Ti programi vsebino na spletni strani preberejo preko znakov, ki jih razumejo – posameznih, ne nujno povezanih besed, spletnih povezav (t. i. URL-jev, kratica za ang. Uniform Resource Locator) in programske kode. V grobem so zato to tudi tisti gradniki, ki gradijo jedro SEO optimizacije.

spletni iskalniki

Vsebino vseh spletnih strani najraje prebirajo v prvi vrsti Googlovi spletni pajki.

SEO optimizacijo bi lahko razdelili na tri dele

Prvi del je tehnična optimizacija spletne strani.

Med drugim to pomeni, da poskrbimo, da se spletna stran čim hitreje naloži, da je prilagojena za mobilne naprave, da ima jasen načrt (ang. sitemap). Pomembno je, kako je sprogramirana in sestavljena. Zelo pomembno je tudi, kako jo je Google indeksiral, ali so vse njene strani Googlovim pajkom dosegljive ali ne, ali so na strani povezave, ki ne vodijo nikamor, in se torej Googlu prikazujejo kot napaka 404 (ang. error 404). Pomembno je tudi, kakšen je osnovni URL naslov spletne strani in celo to, kako star je URL naslov.

Drugi del je vsebinska optimizacija spletne strani.

Dolgo so ključne besede veljale za alfo in omego SEO optimizacije. A, kot sem že pojasnila zgoraj, ključne besede kot posamezne besede izgubljajo svoj pomen. Vseeno je še vedno pomembno, katere ključne besede boš kot lastniki spletne strani izbral za svojo spletno stran, a še bolj pomembno je, s kakšno vsebino jih boš umestili nanjo. Ko določaš ključne besede za svojo spletno stran, se namreč odločaš predvsem o tem, kakšno vsebino boš nanjo umestil, da boš z njo pritegnil bralce in/ali kupce.

Pri tem si lahko ustvarjalci vsebine pomagamo z različnimi orodji.

Za začetek moram omeniti tri Googlova orodja – Google Keyword Planner, Google Trends in Google Analytics. S prvim si pomagaš, ko ugotavljaš, kaj ljudje vpisujejo v Googlovo vrstico za iskanje, z drugo pa, kaj so bralci iskali v bližnji preteklosti. Z zadnjo pa izveš, s čim so dejansko našli ravno tebe. Google Analytics ti sicer pove še kup drugih stvari, ki jih lahko pri optimizaciji svoje strani koristno uporabiš.

Zakaj pa postajata predvsem prvi dve orodji vedno manj uporabni za iskanje ključnih besed? Ker, kot sem že zapisala zgoraj, ljudje v Google ne vpisujemo več posameznih ključnih besed, npr. čokoladna torta. Vpisujemo daljše fraze, na primer ‘najboljša čokoladna torta z lešniki’ ali ‘recept za čokoladno torto s smetano’. Vseeno je smiselno, da se na tvoji spletni strani, pojavijo ključne besede kot so npr. lešniki, čokolada, smetana, čokoladna torta in najboljši recept.

Kako?

Pri tem ti lahko pomaga tretje zelo razširjeno orodje Yoast.

Yoast ti pomaga, da ključne besede na spletno stran vneseš tako, da bo Google, dokler se ne nauči boljše brati, vseeno vedel, da o čem na tvoji spletni strani pišeš. Yoast ti bo svetoval, da ključne besede vneseš v naslov, URL, v prvi stavek, mednaslov, v poimenovanje fotografije, v metapodatke objave, na katero želiš, da Google usmeri iskalca informacij. Svetoval ti bo tudi, da ključne besede skupaj s sopomenkami nekajkrat ponoviš in da vsebino, ki jo pripravljaš, ustrezno povežeš z drugimi vsebinami na tvoji spletni strani.

A vse to ni dovolj.

Morda je bilo včasih res dovolj, da si na svoji spletni strani čim večkrat vpisal ključno besedo in Google tako prepričal, da bo uporabnik pri tebi dejansko našel tisto, kar želi. A ti časi so mimo. Google je vmes postal veliko pametnejši. Naučil se je bolje brati.

Da bi prišel na prve strani v Googlu, boš moral imeti dobro, dobro napisano in čim bolj celovito vsebino. Pri tem moraš imeti v mislih, da te ne pripravljaš za Google, ampak za ljudi, ki jo bodo iskali in brali. Svoje bralce in potencialne kupce moraš prepričati, da o iskani temi res veš vse in da boš najboljše rešil njihovo težavo. Pripraviti moraš boljšo vsebino od tistega, ki trenutno zaseda prvo mesto v iskalniku na temo, o kateri pišeš.

Google pri razvrščanju zadetkov upošteva tudi čas, ki ga ljudje preživijo pri tebi oziroma na tvoji spletni strani. Umeščanje ključnih besed na spletno stran, ki s tistim, kar prodajaš, nimajo zveze, je zato nesmiselno. V bistvu ti lahko celo škodi. Bralci, ki bi zaradi neke s tabo nepovezane besede prišli na tvojo spletno stran, bodo takoj tudi odšli. To pa Googlu ni všeč.

Tretji del SEO optimizacije je optimizacija izven spletne strani, (ang. offsite optimisation).

Ta Googlovim pajkom pove, kako pomembna je tvoja spletna stran v primerjavi z drugimi spletnimi stranmi. Več pomembnih spletnih strani bo s tvojo povezalo svojo, bolj bo Google prepričan, da je tvoja vsebina res kakovostna in jo je zato smiselno prikazal višje v zadetkih.

Do povratnih povezav, ang. backlinkov, lahko prideš organsko. Najlažje tako, da o eni stvari, na katero se res spoznaš na svoji spletni strani napišeš vse, kar je mogoče o njej zapisati. Nato se potrudiš, da s pomočjo družbenih omrežij o tej vsebini razširiš dober glas in z njo prepričaš čim več bralcev (tudi branost oziroma obisk na strani je eden od parametrov, ki jih pri razvrščanju upošteva Google). Potem lahko čakaš, da čim več drugih avtorjev ugotovi, da imaš na tvoji spletni strani res celovito vsebino o izbrani temi.

Bolj zanesljiva taktika je, da poskušaš povratne povezave pridobiti sam. Najbolj znan način, kako se tega lotit, je popisan v prispevku o tehniki nebotičnika (ang. skyscraper technique). Bistvo te tehnike je najprej priprava najboljše vsebine in nato neposredno iskanje povratnih povezav.

Nobena skrivnost pa ni, da obstajajo agencije, ki se za plačilo ukvarjajo izključno s SEO optimizacijo in s svojimi mrežami blogov skrbijo, da spletne strani pridobivajo povratne povezave.

 vsebinska in tehnična optimizacija za iskalnike

SEO optimizacija je bolj kot enkratno dejanje proces, ki zahteva trud in veliko časa. Predvsem gre za pripravo celovite vsebine, ki bo pripravljena tako, da jo bodo ob ljudeh znali prebrati tudi iskalniki.

Ampak, če vse to drži, zakaj potem ne obstaja popolna SEO optimizacija?

Saj je do zdaj verjetno že jasno, zakaj ne obstaja popoln recept za SEO optimiziranje?

In če bi obstajal, bi se ga verjetno držali vsi lastniki in upravljavci spletnih strani in bi bili vsi na prvem mestu. To pa ne gre, kajne? 🙂

Če si se že ukvarjal z optimizacijo svoje spletne strani za iskalnike, zagotovo veš, da ob dejavnikih, na katere lahko neposredno vplivaš, na rangiranje vplivajo tudi taki, na katere nimaš nobenega vpliva. Sem sodi recimo to, kaj bodo v iskalnik vpisovali iskalci informacij. Prav tako tudi to, kaj so že iskali, iz katere lokacije iščejo in kako hiter internet imajo. Vplivati ne moreš niti na to, kakšne spletne strani bodo postavili tvoji konkurenti.

Hkrati je bila večina spletnih strani postavljenih nekje v preteklosti. Tudi če so ustvarjalci spletne strani na optimizacijo pomislili, so morda pri tem upoštevali parametre, ki so že zastareli. Morda so predvideli strukturo strani, ki je z današnjega stališča zgrešena, vsebino pa so premalo ali preveč razdelali. Posledice so različne. Še najboljša posledica je ta, da se tvoja spletna stran pojavlja visoko med Googlovimi zadetki, vendar se uvršča drugače, kot bi si želel. Zaradi teh podedovanih napak prihaja tudi do t. i. kanibalizacije besed, napak 404, povezav, ki ne vodijo nikamor …

Vse to je seveda mogoče popraviti oziroma s procesom optimizacije popravljati. Pri tem si lahko pomagaš s spletnimi orodji kot je SEMRush (moj najljubši) ali MOZ (ljubljenec množic).

Kako se torej lotiti SEO optimizacije?

Nekako tako kot peke najboljše torte: počasi, vztrajno in zanesljivo.

Najprej ugotovi, kaj želiš s svojo spletno stranjo doseči. Koga želiš z njo pritegniti. Katero težavo želiš svojemu obiskovalcu rešiti. Postavi ga v središče in rešuj njegov problem. Seveda moraš pri tem izbrati tudi ključne besede in z njihovo optimizacijo Googlu povedati, kaj počneš.

V agenciji POINT OUT je optimizacija spletne strani vedno le en del celotne digitalno marketinške strategije. Ker šele ko vemo, koga nagovarjamo, ugotavljamo kako in po katerih kanalih ter s katero vsebino. Nenazadnje pa tudi, s katerimi ključnimi besedami. Za SEO optimizacijo naredimo dober in dodelan načrt. V njem poskušamo predvideti, kako bomo sestavine, uporabili tako, da bomo spekli Googlu in iskalcem informacij čim boljšo torto.