3 stvari, ki jih moraš vedeti pred oglaševanjem na Facebooku in Instagramu [POINT OUT Weekly #47]
Tudi ti razmišljaš o najboljših možnostih oglaševanja na Facebooku in Instagramu?
Odlično!
S tem, ko veš, da je oglaševanje na Facebooku in Instagramu lahko zelo učinkovito, si naredil že prvi korak.
Sedaj pa si na točki, ko je treba v akcijo. S spodnjimi nasveti in predlaganimi orodji, boš še bliže uspehu.
1. Jasno definiraj svojo ciljno skupino
Še vedno preveč oglaševalcev oziroma podjetij svojo ciljno skupino zastavi preširoko. Ne naredi enake napake. Facebook namreč ne bo imel dovolj podatkov, da bi oglas serviral res pravim ljudem.
Tisto ciljno skupino, ki jo imaš zastavljeno sicer, samo prenesi na Facebook. Če imaš s tem nekoliko težav, sledi tem trem načinom, kako jo definirati:
-
Določi demografske in druge značilnost
Tukaj gre recimo za starost in lokacijo, kjer večinoma poskušaj biti čim bolj natančen. A ne pozabi izkoristiti tudi tiste nekoliko bolj napredne pristope targetiranja, ki ciljno skupino na primer omejijo na starše/babice/študente.
-
Uporabi Audience Insights
To je orodje, ki je specializirano za določanje ciljne skupine na Facebooku, uporabljaš pa ga lahko na več načinov.
Dobra funkcionalnost orodja je recimo, da lahko preveriš značilnosti obstoječih sledilcev ali kupcev. Tako dobiš dobre informacije o njihovih lastnostih.
Imaš tudi možnost vpogleda v seznam strani, ki jim sledijo. To pa je dobro izhodišče za nadaljnje targetiranje.
V določenih primerih je namreč možno, da pod interesi targetiraš ravno strani, ljudi in proizvode, za katere veš, da so popularne med tvojo ciljno skupino.
-
Targetiraj konkurenco
A ni lažje, če nekdo namesto tebe opravi domačo nalogo? Sledilci konkurence so zelo verjetno tudi vaši potencialni kupci. S tem lahko na precej enostaven način pridete do ciljne skupine.
-
Uporabljaj “custom audience”
Zelo pomemben, a velikokrat premalo izkoriščen način targetiranja. Tukaj greš lahko v specifike. Primeri tovrstnega targetiranja so:
- ljudje, ki so že opravili nakup,
- tisti, ki so nekaj dodali v košarico, a so jo zapustili,
- osebe podobne tistim, ki so že opravil nakup …
Če se na tej točki sprašuješ, kako velika naj bo izbrana ciljna skupina, lahko okvirno rečemo, da se ustrezno število giblje okoli +/- 100.000 uporabnikov. V nadaljnjih korakih prodajnega lijaka pa je lahko tudi manjša.
2. Razjasni KPI-je in izberi primeren cilj
Kliki in interakcija so na družbenih omrežjih zelo pomembni. Ampak, kaj je tisto, kar na koncu zares šteje?
Verjetno se strinjaš, da to, koliko prodaš.
Nujno je torej, da pogledaš, kaj se dogaja na spletni strani. Če še niste povezali Facebook Pixel z vašo stranjo, je zdaj to prednostna naloga. Samo tako boš lahko videl, ali uporabniki naredijo želeno konverzijo (recimo nakup).
Naj te veliko klikov na oglas, morje komentarjev in všečkov ter zavidljivo število deljenj ne zaslepi. Vendarle to podjetju še ne prinaša kruha.
Včasih ima lahko oglas kot tak izredno dober odziv in odlično oceno kakovosti, a prodaja je skoraj nična.
Kje morda tiči razlog?
- Neustrezna sporočilnost oglasa – morda oglas ne sporoča ključne prednosti, ki bi vodila do konverzije.
- Slaba pristajalna stran – če uporabnik pride na nekvalitetno pristajalno stran, bo v trenutku odvrnjen.
Vseeno pa imej v mislih, da ima tudi Facebook jasno razdeljene tri faze: Awareness (zavedanje), consideration (razmišljanje) in conversion (konverzija). V skladu s tem je smiselno postaviti tudi cilje.
Morda se pred začetkom oglaševanja na Facebooku in Instagramu sprašuješ, kolikšen proračun potrebuješ?
Začneš lahko s 100 € na mesec, a v tem primeru se osredotoči na eno kampanjo in jo čim bolj optimiziraj in testiraj.
3. Zavedaj se, da moraš zmagovalni oglas zgraditi postopoma
Tudi če si v oglaševanju na Facebooku in Instagramu že strokovnjak, boš zelo redko kar v prvem poskusu naredil zmagoviti oglas.
Ključno je, da postaviš dobre temelje in da v tem procesu ne igraš preveč samozavestno. Najboljši rezultati pridejo s postavitvijo oglasa, testiranjem, optimiziranjem in ponavljanjem tega procesa. Le tako ugotoviš, ali si na pravi poti.
Kakšni pa so nekateri pristopi, s katerimi si vendarle lahko pomagaš?
- Dynamic Creative – funkcija, kjer lahko izbereš več različnih besedil, naslovov, pozivnih gumbov, slik, … Facebook pa iz tega sam skombinira oglase.
- Split testing – z A/B testiranjem lahko testiraš placement (kje se oglas prikazuje), kreativo, targetiranje ali optimiziranje. Testiraj eno od teh štirih stvari naenkrat.
- Manual bid – sam nastaviš, koliko si pripravljen največ plačati na klik, nato pa ugotoviš, pri kateri višini dobiš najboljše rezultate.
V sedeminštirideseti oddaji POINT OUT Weekly govorimo o nujnih stvareh, ki jih moraš vedeti pred oglaševanjem na Facebooku in Instagramu. Podajamo ti nasvete in orodja za odličen začetek.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim dobili odgovore na vprašanja:
- Kako prenesti ciljno skupino v targetirano skupino na Facebooku?
- Kako targetirati na podlagi demografskih podatkov?
- Kako uporabiti orodje Audience Insights?
- Se splača targetirati konkurenco?
- Zakaj je način “custome audience” tako pomemben?
- Zakaj je določanje primernih KPI-jev ključno?
- Kaj narediti, ko ima oglas odličen odziv, konverzij pa ni?
- Kakšen proračun je potreben za začetek oglaševanja?
- Kako ustvariti zmagovalni oglas?
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Gary Vaynerchuck
- Buffer
- Social Media Examiner
- POINT OUT Weekly #45
- Crazy Egg
- Kissmetrics
- Unbounce
- Optimizely
- CompanionLabs
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.
V kolikor imate predlog, vprašanje ali bi zgolj želeli reči “živjo”, nam brez zadržkov pišite. Vaše sporočilo bomo prebrali z največjim veseljem!