Najpogostejše napake v digitalnem marketingu, ki jih delajo podjetja

Če boš pogooglal, katere so tiste napake v digitalnem marketingu, ki jih delajo podjetja, boš dobil ogromno precej raznolikih seznamov. Verjetno ima vsak strokovnjak za digitalni marketing svoj seznam pomembnih stvari, ki jih podjetja pogosto spregledajo in se z njimi iz različnih razlogov ne ukvarjajo.

napake v digitalnem marketingu

Večina teh seznamov govori o napakah, ki jih podjetja naredijo, ko že imajo razvit digitalni nastop. Vseeno je tega mogoče vedno nadgraditi. Moj seznam pa je preprostejši in morda bolj primeren za usmeritev tistih podjetij, ki se z digitalnim marketingom šele spoznavajo. Lahko bi rekla, da gre za začetniški seznam, kar pa ne pomeni, da bi ga morali v roke vzeti samo začetniki v podjetništvu. Sploh ne. Mnogi start-upi in mladi samostojni podjetniki ga lahko zelo verjetno preskočijo. Bolj je namenjen klasičnim majhnim do srednjim podjetjem, ki so pogosto v poslu že veliko let, vendar se jim zatika pri soočanju z napredkom v digitalnem komuniciranju.

Kaj bi torej jaz uvrstila med tiste napake v digitalnem marketingu, ki jih pogosto zagrešijo majhna in srednja podjetja pri nas?

1. Investirajo v spletno stran, vendar hkrati ne investirajo v njeno vsebino, optimizacijo in vzdrževanje.

Pogosto se digitalni nastop podjetja začne s preprosto željo, da bi imeli spletno stran. Podjetje nato najde agencijo ali posameznika, ki jim to spletno stran postavi, nato pa se znajde pred zagonetko. Kaj na njej objaviti?

Nanjo nanizajo osnovne podatke o podjetju, kaj podjetje počne, kdo ga vodi in kdo je v njem zaposlen. Ustavi pa se pri dodajanju bolj poglobljene vsebine, pri vizualni opremi in predvsem pri optimizaciji. Take spletne strani podjetja – razen tistih, ki bodo v brskalnik vtipkali neposredno ime podjetja – ne bo našel nihče. Služi lahko le kot digitalna različica vizitke. Seveda je tudi to popolnoma legitimno in pogosto za manjša podjetja, usmerjena predvsem na omejen lokalni trg, dovolj, vendar od take spletne strani podjetja ne morete pričakovati večjega ustvarjanja prodaje ali generiranja novih poslovnih stikov.

Ugotovitvam pritrjujejo tudi statistični podatki, ki jih je zbral slovenski Statistični urad (SURS). Po teh ima kar 83 odstotkov slovenskih podjetij z več kot 10 zaposlenimi svojo spletno stran, od teh jih sicer 81 odstotkov na njih predstavlja svoje izdelke ali storitve ter kataloge ali informacije o cenah, vendar pa le 7 odstotkov podjetij piše tudi blog in torej redno pripravlja posodobljene vsebine za svoje stranke.

Spletna stran bo orodje za doseganje poslovnih ciljev le, če boš zanjo neprestano skrbel. Ne samo s posodabljanjem vsebine, ki mora biti ob tem tudi ustrezno optimizirana, ampak tudi s tehničnim vzdrževanjem in posodabljanjem. Le naoljen in redno vzdrževan stroj lahko dobro deluje in opravlja tisto delo, za katerega je narejen.

podjetja z blogom

 

2. Za podjetje naredijo Facebook in LinkedIn profil.

Če ne veš, kaj je s tem mednaslovom narobe, potem zelo verjetno pri upravljanju družbenih omrežij podjetja potrebuješ pomoč. Poznam precej podjetij, ki so pri svojem vstopu med žice digitalnega marketinga naredila to začetniško napako. Na Facebooku ali LinkedInu so odprla osebni profil namesto strani podjetja. Pogosto so to v podjetju naredili že pred časom, nato pa na te kanale malo pozabili. Ob prevzemu upravljanja v agenciji pa se nato pokaže, da ima podjetje profil, ki je namenjen le fizičnim osebam. Imeti pa bi morali stran na Facebooku ali LinkedInu, ki so namenjene predstavitvam podjetij. Facebooku je v zadnjih letih sicer uspelo veliko takih profilov izbrisati oziroma je lastnike pozval, da jih preoblikujejo v strani.

Če si našel svoje podjetje v opisu, moraš vedeti, da še zdaleč nisi edini. Zadeva je rešljiva in z malo sreče boš lahko ohranil tudi prijatelje, ki si jih zbral na profilu, ter jih spremenil v sledilce. To je sicer malo lažje narediti na Facebooku kot na LinkedInu, vendar je mogoče tudi tam.

Statistika, s katero so po uporabi družbenih omrežij spraševali majhna, srednja in velika podjetja slovenski statistiki, pa sicer kaže, da družbena omrežja v poslovne namene uporablja 47 odstotkov podjetij.

slovenska podjetja na spletu

3. Za objave na družbenih omrežjih zadolžijo nekoga v podjetju, ki ima čas.

Ustvarjanje objav na družbenih omrežjih je zabavno, dokler to počneš zase, za svojo družino in prijatelje. Če pa želiš z objavljanjem doseči zastavljene cilje podjetja, se ga je smiselno lotiti strukturirano.

Digitalne marketinške agencije se objavljanja lotimo po temeljiti analizi obstoječega stanja in bodočih ciljev podjetja. Vedno naredimo tudi načrt, kako bomo podjetju pomagali doseči zastavljeno. Upoštevamo panogo podjetja, način poslovanja, ciljno skupino. Pripravimo strategijo digitalnega komuniciranja in v njo vključimo, na primer, ali želi podjetje doseči večjo prepoznavnost, utrditi položaj na trgu, povečati tržni delež ali zgolj doseči večjo prodajo. Objave torej prilagodimo zastavljenim ciljem, rezultate nato vsak mesec analiziramo in jih upoštevamo pri nadaljnjem delu.

V agenciji vsako od družbenih omrežij dobro poznamo – poznamo njihove marketinške prednosti in slabosti, vemo, kdo jih uporablja, kako delujejo njihovi algoritmi, znamo izkoristiti vse njihove tehnične podrobnost in možnosti objavljanja ter ti lahko sredi noči naštejemo, na kaj moraš paziti, ko se lotiš objavljanja ali oglaševanja na katerem od njih.

4. Podjetje hkrati predstavijo na vseh omrežjih – na Facebooku, Instagramu, Twitterju, LinkedInu, Pinterestu in še kje.

Težko se je boriti na več frontah hkrati in to zagotovo velja tudi za družbena omrežja. Katero družbeno omrežje boš izbral za svoje podjetje, je predvsem odvisno od panoge tvojega podjetja, ustroja podjetja, ciljne skupine in cilja, ki ga želiš s svojim digitalnim nastopom doseči. Seveda bomo v digitalni marketinški agenciji prvi, ki bomo zagovarjali uporabo družabnih omrežij v poslovne namene, vendar pa ne vseh za vsako podjetje ali kar takoj vseh hkrati.

Lahko, da bo za tvoje potrebe dovolj ali primerno samo eno od družbenih omrežij. Seveda je mogoče tudi to, da bi ti tudi v agenciji svetovali nastop na večih. Kje in kako se boš predstavil, je odvisno tudi od razpoložljivega denarja, ki ga nameravaš investirati v spletni marketing.

Nekaj nasvetov, kako izbrati pravo družbeno omrežje za tvoje podjetje, smo že zbrali v enem od naših Weeklyev o izboru pravega družbenega omrežja za podjetje. Med drugim v videu razložimo različne namene različnih družbenih omrežij in kje se zadržuje katera ciljna skupina.

5. Boostajo objave na Facebooku.

S promoviranjem (angl. boostanjem) objav na Facebooku ni nič narobe, razen tega, da je za večino podjetij drago, neučinkovito in nesmiselno. V poljubnem vrstnem redu pa običajno kar vse troje.

Boostanje objav je preprosto. Vendar pa je samo boostanje objav, brez da bi jo umestil v širši načrt ali strategijo z jasno usmerjenim ciljem, le zapravljanje denarja, od katerega se ti ne bo veliko povrnilo.

Če sem še malo bolj radikalna – tudi od števila sledilcev, ki si jih zbral na svoji Facebook strani, ne boš imel veliko. Še posebej, če tega ne boš znal izkoristiti z bolj naprednimi možnostmi oglaševanja na tej platformi. Seveda obstajajo tudi Facebook strani, kjer je že zbiranje sledilcev koristno, vendar pa mora biti običajno umeščeno v širši načrt Facebook oglaševanja. Le tako bo zaradi tega tvoje podjetje izboljšalo svoje poslovne rezultate. O tem, kaj moraš vedeti pred oglaševanjem na Facebooku, smo tudi že govorili v enem od naših Weeklyev.

facebook oglaševanje

6. Investirajo v Google oglaševanje.

Tudi z Google oglaševanjem ni seveda popolnoma nič narobe. Vendar je za večino podjetij, če delajo samo to, nesmiselno, neučinkovito in drago. Pogosto se zato zgodi, da podjetja, ko na Googlu zapravijo že čisto preveč denarja, ugotovijo, da se jim to ne splača, ker se ga niso lotili na pravilen način. Vsako dejanje v digitalnem marketingu mora biti, da bi bilo koristno za tvoje podjetje, del celovite strategije.

Na Googlu je mogoče oglaševati na različne načine in od večih dejavnikov je odvisno, kaj je za tvoje podjetje smiselno. Če na spletni strani nimaš nobene vsebine, boš težko (in predvsem drago) oglaševal za prve pozicije v brskalnikih. Enako, če spletne strani nimaš ustrezno optimizirane. Podobno velja, če tvojega produkta ali storitve nihče ne išče ali pa išče drugače, kot si si ti zamislil. Če se boš brez širšega načrta lotil oglaševanja s prikaznimi oglasi, pa bo brez temeljite analize in strategije digitalnega nastopa oglaševanje na Googlu izpadlo podobno, kot če bi postavil pet jumbo plakatov na naključno izbrane lokacije.

7. Digitalne kanale dojemajo kot svojo oglasno desko.

Ko se odločiš za nastop na spletu in družbenih omrežjih, se odločiš za dvosmerno komunikacijo s svojimi potencialnimi, obstoječimi in bivšimi (sic!) strankami. Odločiš se, da boš prijazen tudi, ko bodo na tebe stresali svojo slabo voljo. Da boš odgovarjal tudi na negativne komentarje, zgražanje in negativne ocene. Ampak, če boš to naredili prav, boš s svojimi odgovori svoje bivše stranke lahko ponovno spremenili v stranke in kljub kritikam pustil dober vtis.

Seveda je koristno, če boš na svojih družbenih omrežjih objavljal raznoliko vsebino, tako o svojem podjetju, zaposlenih, ponudbi, dodatnih informacijah. Vendar pa se pripravi, da boš objavljal predvsem vsebino, ki bo koristila tvojim strankam. Vsebino, ki bo pritegnila ciljno skupino. Načrtuj, da boš vzpodbujal komunikacijo, bil aktiven pri odgovarjanju na vprašanja in da boš gradil svoj krog vpliva.

Bolj kot boš navdušil svoje sledilce na družbenih omrežjih, večja je verjetnost, da jih boš ohranil ali spremenil tudi v svoje stranke.

8. Pričakujejo rezultate takoj.

Res je, da se na spletu vse zgodi veliko hitreje, vendar so časi, ko si lahko na svoji Facebook strani skoraj čez noč dobil tisoče sledilcev in z organsko rastjo povečal svoje realne prihodke, mimo.

Tudi splet postaja zasičen in vedno bolj ga nadzorujejo algoritmi različnih platform. Vseeno pa se da veliko narediti s pravilnim in predvsem dobro premišljenim in osmišljenim pristopom k digitalnemu nastopu in oglaševanju. Če pa boš pravilno pristopil k strategiji, se lotil vsebine in nato pravilno investiral v oglaševanje, lahko še vedno dosežeš spektakularne rezultate. Malo verjetno je, da ti bo uspelo samo z eno metodo, samo s spletno stranjo ali samo z enim družabnim omrežjem. Enako velja, če pričakuješ, da boš samo nekaj objavil ali le nekaj malega investiral v oglaševanje.

Tudi digitalni kanali so igra na daljši rok, a z bistveno prednostjo pred klasičnim oglaševanjem. Mogoče jih je kadarkoli in sproti bolje optimizirati, jih boljše nadzorovati, rezultate boljše analizirati ter na podlagi tega bolje (pre)oblikovati obstoječe in prihodnje kampanje. Najboljše pa je to, da lahko skoraj ves čas in veliko bolj natančno kot pri klasičnem oglaševanju izbiraš, kdo mora videti tvojo kampanjo in spoznati tvoje podjetje.

Vse napake v digitalnem marketingu je mogoče odpraviti

Če se ne najdeš v nobeni od naštetih točk, ti lahko samo čestitam. Pravočasno si zaznal priložnosti, ki jih ponuja splet, in jih dobro izkoriščaš. Če temu ni tako, pa je  mogoče napake v digitalnem marketingu odpraviti in tako bistveno izboljšati tvoje rezultate.

Če si specializiran za kaj drugega, kot za bitko s pixli, tagi in algoritmi, nam napiši sporočilo. Skupaj lahko pogledamo, kaj lahko v digitalnem komuniciranju tvojega podjetja izboljšamo.