Nagradne igre na družbenih omrežjih: ali res delujejo?
Se tudi tebi nagradne igre na družbenih omrežjih zdijo odličen način za pridobitev pozornosti uporabnikov, a ne veš, kako se jih sistematično lotiti?
Nagradne igre za Facebook in Instagram so danes bolj priljubljene kot kdajkoli prej, zato je pomembno, da poznamo vse prednosti, pasti in najboljše načine za njihovo izvedbo. Ostani z mano in priprava uspešne ter učinkovite nagradne igre ne bo več težava!
Uporabniki družbenih omrežij se za določeno blagovno znamko odločijo, če se z njo čutijo povezani na osebni ravni. Kot podjetje si torej želimo najti pravi in čim bolj učinkovit način za doseg velikega števila ljudi, ki bi jih naša znamka utegnila zanimati.
Izvedba nagradne igre nam lahko nudi enak izkupiček kot tone drugih vsebin, hkrati pa si na ta način prihranimo ure in ure dodatnega dela. A pomembno je, da se zavedamo, da nima vsaka nagradna igra enakega učinka na vseh platformah – različne nagradne igre nam namreč nudijo tudi različne rezultate v smislu vključenosti, izpostavljenosti in konverzij.
Nagradne igre: Zakaj DA in v kakšnem primeru NE?
O tem, kako povečati interakcijo na družbenih omrežjih, smo že govorili. Nagradne igre so eden izmed najstarejših trikov za pridobitev novih sledilcev in všečkov. Dobro izpeljane nagradne igre dejansko delujejo in to je tudi razlog, zakaj jih prireja vse več blagovnih znamk.
Z izvedbo nagradne igre sledilce spodbudimo, da postanejo naši stalni spremljevalci. Prav tako ljudje še raje sodelujejo, če brezplačno darilo dobijo s tem ko k sodelovanju povabijo prijatelje. Tisti, ki so v objavo označeni, tako neumudoma prejmejo obvestilo o tem in kliknejo na naš profil. BAM, tu je dodaten obiskovalec!
To so definitivno načini, s katerimi lahko pridobimo občinstvo, ki pred tem morda za nas ni vedelo, dober glas o nas pa se bo razširil v deveto vas.
Pa je ta glas vedno le dober?
Čeprav lahko z nagradnimi igrami dosežemo ogromen pozitiven učinek, bodimo pozorni na “pasti”, ki jih radi spregledamo. Vsak dan na časovnici zasledimo nešteto nagradnih iger, a mnoge izmed njih za znamko pravzaprav nimajo dolgoročnega pozitivnega učinka.
Produkti, ki jih podarjamo, morajo biti zanimivi za naše ciljno občinstvo. Če tega ne storimo, bomo na svojo stran privabili samo ljudi, ki jim ni mar za našo blagovno znamko – vidijo namreč le nagrado. Na dolgi rok s takšnim dejanjem naredimo več slabega, saj bodo novi “sledilci” našo stran zapustili ob prvi priložnosti. Ali še huje – ostali bodo naši sledilci, vendar na strani ne bodo več sodelovali.
Raziskave so namreč pokazale 97 % večjo možnost, da se uporabniki odločijo za nas, če vsebino prilagodimo njim. Podobno velja tudi za naš Instagram profil.
Vsekakor bomo pri prirejanju nagradnih iger veliko bolj uspešni, če nadgradimo svoje znanje učinkovitega upravljanja Facebook in Instagram profila.
Kako torej pripraviti učinkovito in uspešno nagradno igro?
Gre za vprašanje na mestu.
Začnemo lahko predvsem z zavedanjem, da moramo biti pri organizaciji igre edinstveni in iznajdljivi, saj le tako pridobimo pozornost uporabnikov. Večkrat smo tudi že omenili, da moramo biti nenehno v koraku s časom.
Dobro je, če pri organizaciji nagradne igre sledimo naslednjim korakom:
Določimo cilje nagradne igre
Preden se lotimo promocije nagradne igre, moramo natančno določiti, kakšni so naši cilji. Si želimo več uporabnikov ali všečkov FB strani? Promoviramo specifično storitev oz. produkt? Morda vstopamo na trg in želimo doseči čim večjo prepoznavnost (angl. awareness).
Nič ni narobe s tem, da si vzamemo čas in razmislimo o naših ciljih. Bolje kot jih definiramo, lažje bo zastaviti nagradno igro. A pri tem ostanimo realistični. Želimo si le dosegljivih ciljev.
Nagovorimo svoje občinstvo
Ne glede na vse spremembe v svetu družbenih omrežij, je za doseganje ciljev najpomembnejše poznavanje našega občinstva. Ne pozabimo, da morajo nagradne igre poskrbeti za naše stranke in ne le za potencialne udeležence, zato naj bo vse, kar počnemo, namenjeno našim uporabnikom. Ko na primer naslovimo ciljno občinstvo, dodajmo specifike občinstva – tako bo vidno, kateri segment uporabnikov želimo nagovoriti.
Izberimo način promocije
Ko določimo cilje, se bomo lažje odločili tudi, kakšen tip nagradne igre je najboljši za našo blagovno znamko. Recimo: bomo zmagovalca izbrali med vsemi, ki všečkajo objavo, ali tistimi, ki bodo najbolje opravili izziv?
To je predmet naše odločitve, a pri tem ne pozabimo, kaj je najboljše za naše podjetje in kaj si želimo z nagradno igro doseči.
Nagrajujmo z namenom
V mislih imejmo dejstvo, da nagradne igre prirejamo z namenom promocije našega posla, zato se izogibajmo “klišejskim” nagradam. Podarimo nekaj, kar je povezano z našim podjetjem, pa naj gre za izdelek ali storitev. Neavtentične nagrade uporabnike sicer lahko zadovoljijo, vendar se ob njih ne bodo počutili zares povezani z našo znamko.
Učinkovita strategija je lahko tudi podarjanje izdelka, ki ga bodo sledilci uporabljali na dnevni ali tedenski bazi – takrat bodo namreč z veseljem k sodelovanju povabili tudi svoje spletne prijatelje.
Najdimo pravo ravnotežje
Najti moramo pravo razmerje med nagrado, ki jo podarjamo, in zahtevami, ki jih podajamo. Razmislimo o tem, kakšno vrednost bo nekdo pripisoval nagradi, ki jo podarjamo; kakšna je možnost, da posameznik nagrado osvoji in katerim korakom mora slediti, da v igri sploh sodeluje.
Od uporabnikov ne smemo pričakovati preveč. Nihče ne bo na primer odpotoval na drugi konec države samo zato, da bi posnel selfie v Bovcu, v zameno pa dobil stojalo za pametni telefon.
V mislih imejmo tudi, da prevelike nagrade uporabnike velikokrat odvrnejo od sodelovanja, saj dobijo občutek, da ne morejo “zmagati”. Prav zato je participacija v nagradnih igrah z manjšimi in privlačnimi nagradami običajno večja.
Določimo splošna pravila
V opisu pravil in pogojev nagradne igre natančno opišimo, kdo v nagradni igri lahko sodeluje, na kakšen način bomo izbrali in oznanili zmagovalca in koliko časa bo ta potekala.
Slednja odločitev je sicer prepuščena vsakemu posamezniku. Velja, da nagradne igre, ki vključujejo nagrade večje vrednosti, lahko pustimo teči skozi daljše časovno obdobje (dva tedna, en mesec). Nagrade manjše vrednosti običajno podarimo po krajšem času, npr. po nekaj dneh.
Povezavo do pravil nagradne igre moramo objaviti poleg vsake komunikacije, da s tem seznanimo tudi tiste, ki za nagradno igro slišijo prvič. Objavimo jih lahko na spletni strani ali v razdelek Zapiski (ang. Notes) na Facebooku. Pri opisovanju pravil je pomembna specifičnost, a več o tem v nadaljevanju.
Kako nagradno igro dodatno nadgraditi?
Dogovorimo se za partnerstvo
Če želimo podariti nagrado večje vrednosti, se lahko za sodelovanje pri izvedbi nagradne igre dogovorimo z neko drugo blagovno znamko, ki nam omogoči partnerstvo. Sodelujoče podjetje nam bo v zameno za promocijo podarilo izdelek, ki ga bomo kasneje kot podjetje ponujali v sklopu nagradne igre. Ob objavi nagradne igre torej zapišemo, katero podjetje je to omogočilo in sponzoriralo.
Dogovorimo se za sodelovanje z influencerji
Pri influencer marketing strategiji gre pravzaprav za promocijo, s katero posameznik širšemu občinstvu predstavlja svojo izkušnjo z določenim izdelkom določene znamke. S to potezo dosežemo širše občinstvo, za katerega bi sicer verjetno ostali neopazni.
Spremljajmo in promovirajmo tudi po zaključeni nagradni igri
Nagradno igro lahko za nadaljno promocijo uporabimo tudi, ko je zaključena. Zate smo pripravili nekaj predlogov, kako to storiti:
- Zmagovalca oz. zmagovalce označimo v objavo in delimo na Facebooku ter ostalih platformah.
- Objavimo video, v katerem naključno izberemo zmagovalca in s tem ustvarimo napeto vzdušje.
- Vsem sodelujočim v nagradni igri pošljemo e-mail za privolitev v sodelovanje v nagradni igri, hkrati pa jim lahko kasneje pošiljamo tudi novičke o novostih, ki bodo pospešile našo prodajo.
- Nenazadnje lahko javno objavimo tudi načrte za prihajajoče nagradne igre, s čimer bomo vzbudili interes naših sledilcev.
Različni tipi nagradnih iger = različni pogoji in pravila sodelovanja
Podjetja velikokrat pozabijo, da se je tudi pri prirejanju nagradnih iger potrebno držati določenih pravil. Slovenska podjetja pogosto kršijo pravila, razlog za to pa je predvsem nepoznavanje pravilnika in slovenske zakonodaje.
Pri snovanju nagradne igre moramo upoštevati:
- slovenska pravila o organiziranju nagradnih iger in
- pravila Instagrama ali Facebooka.
Seveda poznamo tudi standardna pravila, ki veljajo za obe družbeni omrežji. Za začetek si oglejva dva tipa nagradnih iger.
1. Nagradna igra:
V nagradni igri udeleženci dobijo nagrado po naključju, majhno pozornost pa si nagrajenec prisluži, ko je izžreban. Tu sodelovanja ne smemo pogojevati z nakupom ali plačilom, pravila moramo objaviti na vidnem mestu in jasno zapisati, da igra ni sponzorirana in nikakor povezana s Facebookom ali Instagramom.
2. Natečaj:
Tu sodelujoči izkažejo trud in svoje spretnosti ter si s tem prislužijo nagrado. Govorimo npr. o natečajih za najboljše fotografije, slogane itd., zmagovalca pa lahko izberemo naključno ali po drugem kriteriju. Tu veljajo enaka pravila kot pri nagradni igri.
Res je, da so bila pravila za prirejanje iger včasih precej strožja, kot so danes – za izvedbo igre je bila potrebna aplikacija. Danes za prirejanje nagradnih iger veljajo posebna pravila.
Nič ni narobe, če ljudi spodbujamo k všečkanju naše strani, kar pa ne sme biti tudi pogoj za sodelovanje. Sodelovanja v nagradni igri torej ne smemo pogojevati z všečkanjem, deljenjem in označevanjem prijateljev – čeprav bi bila na ta način najbolj efektivna.
Če Facebookova pravila kršite, se lahko stvar slabo konča in sicer v najslabšem primeru z blokirano Facebook stranjo.
Kakšna so torej točna pravila prirejanja nagradnih iger na Facebooku?
Torej, uporabnikov k všečkanju in deljenju naše strani ne smemo pozivati v pogojih nagradne igre, lahko pa to storimo s pomočjo izvirnih tekstov ob sliki ali videu, ki najavlja nagradno igro. Pozivanje je torej dovoljeno le pod pogojem, da smo pri tem še posebej iznajdljivi.
Naše ciljno občinstvo bo tako v igri sodelovalo z večjim veseljem, saj bodo prepričani, da deljenje in všečkanje vsebine povečuje možnost za pridobitev nagrade.
Za uspešno upravljanje Instagram profila je prav tako pomembno, da se držimo določenih pravil. Instagram pri pravilih za izvajanje nagradnih iger ni tako strog kot Facebook. Sodelovanje v nagradni igri lahko torej pogojujemo z več stvarmi.
V mislih imejmo tudi, da je potrebno Facebookove in Instagramove pogoje redno preverjati, saj se ti nenehno spreminjajo.
Nagradne igre 1A
Sedaj poznaš vsa pravila in nasvete, ki te bodo popeljali do uspešno izvedene nagradne igre. Za lažjo predstavo smo ti pripravili tudi nekaj primerov, ki so zanetili ogenj uspeha na obeh platformah.
Nagradna igra Royal Canin
V zgornji nagradni igri gre za interni primer dobre prakse, saj so bili uporabniki pozvani k deljenju fotografije svojega hišnega ljubljenčka v komentar. Prvi plus je, da smo ciljno skupino nagovorili na osebni ravni. Nagrado si je prislužil lastnik tiste fotografije, ki je zbral največ všečkov. Druga prednost je torej ta, da se je objava razširila med mnogo ljudi, saj so uporabniki všečke zbirali z deljenjem objavemed prijatelje in jih pozvali k všečkanju fotografije svojega ljubljenčka.
Nagradna igra McDonald’s
Gre za primer izjemno kreativne nagradne igre, ki s svojo edinstvenostjo takoj pridobi posameznikovo pozornost. Poleg tega posameznika aktivno vključi in je zato še posebej interaktivna ter zabavna. Kljub temu, da gre za nagrado, ki ni povezana z blagovno znamko, se McDonald’s dobro zaveda, da je pomembno z nagradno igro promovirati predvsem lastne produkte. Vsak, ki bo igral igro, bo imel v mislih le eno: Chicken McBite.
Nagradna igra IKEA
Priredimo lahko tudi “mini” tekmovanje, s katerim bomo dosegli veliko občinstvo.
Ikeina nagradna igra oz. natečaj je primer dobre prakse, saj je dosegla ogromno ljudi, hkrati pa so z njeno pomočjo v “plišasto” obliko spravili kar 5 dizajnov, ki so jih otroci prijavili na natečaj. Poleg tega je najpomembnejše, da se sledilci počutijo vključeni, saj so za izdelavo igrač uporabili njihove risbe.
Nagradna igra Maybelline New York
Ta primer nagradne igre je nekaj posebnega, saj je blagovna znamka za objavo uporabila video vsebino, ki ima potencialno zelo velik doseg. S tem, ko uporabnike poziva k objavi lastnega videa ali fotografije, bo dosegla še več uporabnikov, kot bi jih sicer. Poleg tega je ponujena zelo mamljiva nagrada, za katero bi se z veseljem zagrebel vsak posameznik.
Nagradna igra Slowatch
Idealen primer učinkovite nagradne igre, ki jo lahko brez večjih težav izvedemo v sodelovanju z influencerji. Ti bodo zadovoljstvo z našimi produkti ponesli tudi med svoje sledilce. Vključevanje influencerjev je vedno odlična ideja, saj imajo za seboj veliko oboževalcev, ki jim sledijo na dnevni ravni in tako opazijo tudi vsebine, povezane z našo znamko, ki jih sicer ne bi.
Nagradna igra Dominos
Tu gre zopet za odličen primer nagradne igre, v kateri lahko zmaga le nekdo, ki je zvest naši znamki. Vsak sodelujoči je moral na svojem profilu javno objaviti fotografijo, s pomočjo katere dokazuje, da je velik oboževalec pizze znamke Dominos. S pomočjo takšne vrste igre bomo dosegli ogromno število ljudi, saj bo naš produkt preplavil stotine profilov.
Sedaj imaš popoln recept za pripravo fenomenalne nagradne igre na družbenih omrežjih. Le skrbno doziraj in premešaj sestavine, da boš z veseljem pojedel, kar si skuhal. 🙂 Prednost pred drugimi pa lahko izkoristiš na TikToku in preizkusiš, ali se bodo nagradne igre dobro odnesle tudi na tem družbenem omrežju, ki se je uporabnikom predstavil v letošnjem letu.