Kako najti svoj način komuniciranja na družbenih omrežjih?

Se tudi ti kdaj sprašuješ, kaj je skupnega vsem tvojim najljubšim profilom na družbenih omrežjih? Najverjetneje se odgovor skriva v tem, da so konstantno prisotni, njihov način komuniciranja pa v trenutku prepoznaš kjerkoli in kadarkoli

Da upravitelji teh računov dosežejo konsistentnost, morajo slediti vnaprej premišljenemu in določenemu načinu komuniciranja na družbenih omrežjih

Način komuniciranja na družbenih omrežjih je kot nekakšen zemljevid, ki narekuje, v kakšni obliki in kako se naša znamka pojavlja na različnih platformah. Komunikacija je močno povezana tudi s splošnimi smernicami naše blagovne znamke — gre pravzaprav za živ dokument, ki ga lahko s časom prilagajamo in razvijamo glede na potrebe. 
Govorim torej o dokumentu, v katerem je zapisano, kakšen je naš ton komuniciranja, kakšne so barve in vizualni elementi, ki jih uporabljamo in po katerih lastnostih je našo znamko na družbenih omrežjih mogoče prepoznati.

način komuniciranja na družbenih omrežjih twitter instagram facebook

Zakaj naša znamka potrebuje edinstven način komuniciranja na družbenih omrežjih?

Načrt načina komuniciranja je pomemben ne glede na velikost podjetja in njegove ekipe. Tudi, če je za objave na družbenih omrežjih v vašem podjetju odgovorna le ena oseba, mora slediti vnaprej pripravljenemu načrtu. Pomembno je namreč imeti vir informacij, na katerega se lahko specialist za družbena omrežja sklicuje. 

Način komuniciranja igra pomembno vlogo tudi, ko je glavni upravljalec družbenih omrežij odsoten. Takrat mora namreč njegovo nalogo prevzeti nekdo drug. Da proces na družbenih omrežjih vašega podjetja gladko teče in so objave konsistentne, skrbi načrt načina komuniciranja. 

Poleg tega boste z dobro premišljenim načinom komuniciranja na družbenih omrežjih nazorno pokazali osebnost vaše znamke in pritegnili pozornost strank, kjerkoli se boste pojavili.  

Preden postavimo način komuniciranja na družbenih omrežjih, natančno definirajmo identiteto svoje blagovne znamke

Kot podjetje, ki obstaja dlje časa, verjetno že imate definirano svojo identiteto. Če pa identitete podjetja še niste natančno določili, potem morate to nujno storiti, preden se lotite postavljanja načina komuniciranja. Vprašajte se:

Ko določite identiteto, pa se vprašajte še: kaj želite kot podjetje doseči? Nato se lahko lotite načrtovanja svojega edinstvenega načina komuniciranja na družbenih omrežjih. 

V načrt načina komuniciranja vključimo vsa družbena omrežja, na katerih smo prisotni

Ko se lotite načrtovanja svojega načina komuniciranja, najprej pomislite na družbena omrežja, ki jih vaša znamka trenutno uporablja. Prepričajte se, da v načrt vključite vsa družbena omrežja, na katerih je znamka prisotna, ne le tistega, ki ga najpogosteje uporabljate. Če je vaše podjetje prisotno na Facebooku, Instagramu, Redditu, TikToku, Snapchatu itd., morate ta družbena omrežja nujno vključiti v načrt načina komuniciranja na družbenih omrežjih

Ob načrtovanju razmislite tudi o tem, kakšno bo vaše ime na različnih družbenih omrežjih, da vas bodo sledilci lažje našli. Dejstvo je, da se nove platforme konstantno pojavljajo, zato moramo vnaprej razmisliti tudi o smernicah za oblikovanje naših novih uporabniških imen. Pri znamkah, ki imajo bolj vsakdanja imena, se namreč zna zgoditi, da bo na določeni platformi uporabniško ime, ki ga običajno uporabljamo, zasedeno. Tako je smiselno, da v sklopu načina komuniciranja na družbenih omrežjih razmislimo tudi o sekundarnih možnostih našega imena.

Kaj mora vsebovati načrt načina komuniciranja na družbenih omrežjih?

Za to, koliko komponent mora vsebovati naš vodnik po načinu komuniciranja na družbenih omrežjih, ni pravil. A vseeno obstaja nekaj prvin, ki so obvezen del vsakega načrta. Poglejva, katere so. 

Ton komunikacije

Ton komunikacije definira celotno osebnost vaše znamke — ton je pravzaprav način uporabe glasu blagovne znamke. Skrbno izbran ton komunikacije znamko približa uporabnikom in jo hkrati naredi bolj “človeško”.

način komuniciranja na družbenih omrežjih

Če na primer želite, da je vaša blagovna znamka znana kot vesela in energična, potem to zapišite v svoj načrt načina komuniciranja na družbenih omrežjih. Če boste točno zapisali, kako želite predstaviti svojo znamko, potem se boste izognili objavam, ki ne sovpadajo z vašo osebnostjo. Osebnost vaše znamke tako lahko poosebljajo prijaznost, sofisticiranost, pristnost, sarkastičnost ali karkoli drugega. Poskusite poiskati 2-3 lastnosti, ki močno odlikujejo vašo znamko, enako pa storite z lastnostmi, ki niso v vašem stilu — tako boste točno vedeli tudi, česa ne želite komunicirati. 

Poglejmo recimo primer znamke Nutrispoint, za katero je naša ekipa pripravila marketinško strategijo. V sklopu postavljanja strategije smo določili tudi osebnost blagovne znamke in način komuniciranja. Na družbenih omrežjih je znamka prepoznavna kot “pametno” šaljiva, a hkrati sofisticirana. Komunikacija je usmerjena k rešitvam, podjetje pa s svojo vsebino izobražuje, vendar ne pametuje. Oglejte si njihov Facebook in Instagram profil in se prepričajte. 

način komuniciranja na družbenih omrežjih primer nutrispoint

Pravopis in slovnica

Napake pri črkovanju in pravopisu na družbenih omrežjih vas lahko spravijo v veliko zadrego. Če že imate splošen način komuniciranja vaše znamke na spletu, ga lahko zgolj nekoliko prilagodite družbenim omrežjem.

Ali običajno kot podjetje pri komunikaciji uporabljate določene besede ali besedne zveze, edinstvene za vaše podjetje? Skupaj z načinom njihove uporabe jih vključite v svoj vodnik po načinu komuniciranja. 

Določite:

Oblika besedila v objavah

Ob poplavi tolikšnega števila različnih družbenih omrežij je oblika besedila v objavi še posebej pomembna. Če boste v svoj načrt komuniciranja na družbenih omrežjih vključili tudi “razdelek” o besedilu v objavah, si boste zagotovili doslednost. Vaša znamka bo tako postala prepoznavna tudi po edinstveni obliki besedila, zapisanega ob vsaki objavi. 

V pravilih o obliki besedila zapišite:

Ameriško podjetje Target na primer ob objavah uporablja kratka in jedrnata besedila, emotikone pa uporabljajo le, ko ti zares poskrbijo za dodano vrednost.

načini komuniciranja na spletu primer target

Uporaba emotikonov

Emotikoni so tisti, ki naši blagovni znamki na družbenih omrežjih vdihnejo največ osebnosti in hkrati izkazujejo čustva, ki jih želimo izraziti od določeni povedi, objavi. A seveda moramo ločiti, kje je uporaba emotikonov bolj primerna in kje manj. 

Tako v tem delu načrta uporabo emotikonov določite za vsako družbeno omrežje posebej. Na primer: na Instagramu bomo uporabljali več emotikonov kot na Facebooku, medtem ko se jim bomo na LinkedInu poskušali popolnoma izogibati. 
Hkrati v tej fazi natančneje določite, kam znotraj objave vključiti emotikone. Seveda lahko način in pogostost uporabe emotikonov določite tudi glede na tip objave — če gre za objavo resne narave, potem se boste verjetno emotikonom poskušali izogibati, z njimi pa se lahko  poigrate pri bolj šaljivih objavah.

Uporaba #hashtagov

Uporaba hashtagov se razlikuje glede na vsebino objave ali tip oglaševalske kampanje. V svoj načrt načina komuniciranja na družbenih omrežjih vključite tiste hashtage, ki jih že ali jih boste uporabljali kot podjetje

Seveda se moramo vprašati, na katerih platformah je uporaba hashtagov sploh smiselna. Uporaba hashtagov je na Instagramu na primer skoraj obvezna, če želimo, da naša objava doseže svoj poln potencial. Na Facebooku po drugi strani hashtagi niso tako učinkoviti — razen seveda, ko govorimo o hashtagih, ki poskrbijo za dodano vrednost objave. Kot primer lahko omenimo projekt, s katerim želimo ljudem pokazati, kakšen bi bil svet brez električne energije. Kampanja, ki jo izvajamo v sodelovanju s ponudnikom elektrike E 3, je poimenovana #brezelektrike. Ker gre za ime, je smiselno, da hashtag uporabljamo tudi v Facebook objavah. 

V načrtu oz. hashtag strategiji navedite: 

Da vam olajšamo izbor hashtagov, pa smo pripravili tudi nasvet, kako se tega lotiti. Obstaja namreč več tipov hashtagov, dobro pa je, da v strategijo vključite vse izmed njih. To so: 

Uporaba fotografij, grafik in videoposnetkov

Ne glede na to, ali govorimo o posamični fotografiji, grafiki ali videoposnetku, moramo določiti, kakšni vizualni in grafični elementi odlikujejo našo blagovno znamko. Občutek, ki po našem mnenju najbolje opiše našo znamko, se mora odražati tudi v večpredstavnostnih vsebinah. Zato navodila za pripravo dobro opišemo tudi v načrtu načina komuniciranja na družbenih omrežjih. 

Lahko se odločimo za uporabo določenega modela (ang. template), ki poskrbi za enoten izgled objav. To pomeni, da z uporabo tega modela vse slike uredimo na enak način, na vsako izmed fotografij dodamo logotip znamke, lahko se odločimo tudi za uporabo okvirja. 

Poleg tega upoštevamo navodila znamke glede vrste pisave in uporabe določenih barv — govorimo torej o celostni grafični podobi znamke

Določimo tudi velikost slik na določenem družbenem omrežju. Dobro je, če znamka enotno podobo ohranja na vseh družbenih omrežjih, saj tako dosežemo konsistentnost in prepoznavnost
Ponudnik električne energije E 3, ki je eden izmed naših naročnikov, enoten izgled objav ohranja s pomočjo uporabe modela, po katerem so narejene vse grafike in objave. Tako je blagovno znamko E3 lahko prepoznati tako na Facebooku, kot tudi na LinkedInu.

način komuniciranja na družbenih omrežjih primer E3

Vedno bodimo na tekočem z dogajanjem po svetu

V današnjem vedno bolj povezanem svetu, je pomembno tudi sledenje pomembnim, svetovno znanim novicam. Če ta košček sestavljanke vključimo v svoj načrt načina komuniciranja na družbenih omrežjih, preprečimo, da bi našo znamko sledilci označili kot neobčutljivo do pomembnih novic iz sveta. 

Kaj želim povedati? Konstantno bodite pozorni na svetovno dogajanje in objave prilagajajte določenim občutljivim situacijam.

Za konec določimo, kako se soočiti z negativizmom

Na družbenih omrežjih gradimo podobo blagovne znamke, z njo seveda tudi skupnost in tako pridobivamo nove sledilce. A ljudje so lahko velikokrat nepredvidljivi in na trenutke nerazumni, zato moramo biti pripravljeni na različne situacije. Morda se bomo srečali z nezadovoljno stranko ali le posameznikom, ki nam želi “zmešati štrene” — v vsakem primeru so te vrste negativne situacije na družbenih omrežjih neizogibne. 

Tako v svoj način komunikacije vključite tudi način odzivanja na negativne komentarje in sporočila, ki lahko pogosto negativno vplivajo na podobo naše znamke. A če se znamo odzvati s pravimi besedami in na vljuden, morda tudi šaljiv način (odvisno od osebnosti blagovne znamke) — potem je ugled naše znamke hitro rešen. 
Zdaj veš, kako do odlično zasnovanega načina komuniciranja na družbenih omrežjih. Tako imaš v rokavu recept, ki bo tvojo blagovno znamko pripeljal do edinstvenosti in prepoznavnosti. Začni že danes. 🙂