Marketinški triki “stare šole”, ki še vedno delujejo [POINT OUT Weekly #74]

Si že kdaj razmišljal o tehnikah, ki so jih uporabljali marketingaški stari mački še pred vzponom digitalnega marketinga? Ne zaupaj kar vsakemu konceptu starih šol in bestselling knjigam izpred dvajsetih let. Niso se vsi marketinški triki ohranili.

Preglej tistih 5, ki še vedno preverjeno deluje.

1. Pristne interakcije s kupci

Ljudje smo družbena bitja in uživamo v bližini drugih. Se še spomniš časa pred družbenimi omrežji? Če smo včasih komunicirali pri frizerju in po nakupih, danes to počnemo na spletu. V začetku družbenih omrežij smo bili tako posamezniki kot podjetja zelo veseli komentarjev in priložnosti, da stopimo v stik s potencialnimi kupci. V današnjem zasičenem svetu je to zaradi pomanjkanja časa to še toliko bolj pomembno.

Čeprav za interakcijo s sledilci lahko porabimo precej časa, se to ponavadi v roku nekaj mesecev zelo obrestuje. Oboževalcem namreč ponujamo možnost širjenja interakcije – govorimo o marketingu “od ust do ust”, ki je učinkovit marketinški trik še dandanes. Avtomatizacija, (chat)boti in podobno so nam precej olajšali marketinške aktivnosti, a prav zato ljudje še toliko bolj cenijo, ko se na drugi strani pogovora na spletu nahaja resnična oseba.

V knjigi Delivering Happiness, katere avtor je Tony Hsieh, ljudem bolje poznan kot direktor uspešne firme Zappos, se lahko veliko naučimo o pomembnosti skrbi za kupce. Knjiga pripoveduje o tem, kako so s primerno skrbjo za svoje potrošnike v Zapposu prehiteli konkurenco. Marketinški trik, ki je v svojem bistvu čista osnova, a velikokrat pozabljena.

Precej pomembna je tudi knjiga The Conversation Manager, ki govori o tem, kako učinkovito voditi dialog z uporabniki in kakšne prednosti nam lahko to prinese.

2. Sporočila z močno čustveno noto

Naša težnja po človeški bližini in želja po povezanosti z vrstniki je precej pogojena s čustvi. V marketingu igranje na čustva brez dvoma deluje bolje kot hladen, brezčustven pogovor.

Običajno je najbolj učinkovit marketinški trik vključitev prvinskih čustev, kot so ljubezen, sreča, strah, varnost, skrb za druge … Zelo dobro pa bo tvoji znamki delo tudi igranje na druga močna čustva, kot sta jeza ali navdušenost.

Kako to, da tovrstni marketinški trik tako deluje? Naši možgani se namreč najprej odzovejo na emocionalno noto, saj gre sporočilo, ki ga dobimo, veliko hitreje skozi primarni kot racionalni del možganov.

3. Influencerji in druga partnerstva

Še pred influencerji, kakršne poznamo danes, so se znamke in podjetja povezovala z znanimi osebnostmi in drugimi znamkami.

Nekaj let nazaj, pred vzponom družbenih omrežij, smo po televiziji in v revijah opazovali slavne osebe, športnike, igralce in pevce. Danes v igro prihajajo veliko manj masovno znani posamezniki, a z močnim mikro vplivom. Za mlade, milenijce in post milenijce, so “znane osebnosti” Instagram in YouTube vplivneži. V Sloveniji sta “zvezdi” Komotar Minuta in Lepa Afna, znamke, ki se povezujejo z njimi, pa lahko prevzamejo njihove pozitivne lastnosti in sledilce.

Ne pozabi: kvaliteta pred kvantiteto.

Veliko znamk sodeluje z velikim številom vplivnežev, brez kakršnekoli strategije. Pred veliko odločitvijo pomisli na ciljno publiko izbranega influencerja in če se njegova osebna znamka sklada s tvojo znamko.

4. Materialne spodbude

Priznajmo, ljudje smo vselej zadovoljni ob brezplačnem darilcu ob nakupu.

Kljub temu preprosto deljenje gratis stvari ne pride vedno v poštev. Potrebno je biti pametnejši od “klasičnih” nagradnih iger. Morda lahko sledilcem ponudiš določeno ugodnost, v kolikor v zameno izvedejo neko aktivnost zate oz. tvojo znamko.

Če imaš na primer produkt, kupcem ponudi še dodano vrednost – spletnemu izobraževanju lahko dodaš dodaten video, proteinskemu napitku pa morda shaker. Tako lahko svoje sledilce na zelo preprost način motiviraš za všečke in delitve tvoje objave.

To se še vedno precej pogosto uporablja na spletnih straneh, kot je Kickstarter. Po že zbranih sredstvih dodatno motivirajo obstoječe kupce z dodano vrednostjo svojemu produktu in tako zberejo še več denarja.

5. “TV” oglaševanje

Mladi morda res ne gledajo več toliko televizije, kot so jo včasih. Zamenjale so jo platforme, kot so YouTube, IGTV in celo Facebook z nekaterimi video vsebinami. Nenazadnje so omenjene platforme pred kratkim dodale tudi funkcijo Stories, ki smo jo pred tem poznali le na Snapchatu.

Te platforme vpeljujejo vse več različnih oblik oglasov. Brez dvoma te je med ogledom videa do zdaj že zmotil kratek oglas. IGTV še nima oglasov, a jih brez dvoma lahko pričakujemo v bližnji prihodnosti. Tudi Facebook je pred kratkim uvedel oglase na Facebook Story funkciji. Prilagojen starejši marketinški trik ti kot oglaševalcu omogoči, da targetiraš zelo specifične ciljne skupine, kar nekaj let nazaj na televiziji ni bilo mogoče.

Ta oddaja je na voljo tudi na:

V tej oddaji dobiš odgovore na naslednja vprašanja:

Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:

O oddaji

POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.