Top marketinški trendi 2019 za Slovenijo — si pripravljen?
Pred nami je leto 2019, in če s pripravami nanj še nisi začel, naj ti pri tem malce pomagam.
V tem blog zapisu te bom seznanil s top marketinškimi trendi 2019 za Slovenijo ter podal načine, kako načrtovati njihovo implementacijo oz. kako jih lahko vključiš v strategijo svojega podjetja.
Trendov je precej, zato sem se osredotočil na 6 najbolj izstopajočih, za katere v POINT OUT-u verjamemo, da bodo najbolj zaznamovali leto 2019.
Pa začniva s prvim.
1. Video vsebine in predvajanje v živo
O video vsebinah kot marketinškem trendu smo govorili in pisali že v lanskem letu, vendar se trend ne ustavlja. Ravno nasprotno, se le še krepi, pri čemer postajajo vedno bolj popularne naprednejše oblike video vsebin.
Pri Ciscu so že pred časom napovedali, da bo do leta 2020 video vsebina predstavljala 80 % uporabe spleta in tako prehitela vse druge formate vsebin. V spodnjih alinejah podajam še nekaj zanimivih statistik, ki govorijo v prid video vsebinam kot marketinškemu trendu 2019:
- Do leta 2022 bo 17 % uporabe spleta predstavljalo predvajanje v živo (angl. live video).
- Tržniki, ki so uporabili video za svoje marketinške aktivnosti, so povečali prihodke za 49 % v primerjavi s tistimi, ki videa ne uporabljajo.
- Tržniki, ki uporabljajo video, zaznavajo za 41 % več prometa na spletno stran s strani iskalnega marketinga.
- Video v e-mail sporočilih vodi do 200-300 % boljših rezultatov.
- YouTube je poročal, da se je ogled videev preko mobilnih naprav na njihovi platformi povečala za več kot 100 % v obdobju 1 leta.
Tovrsten trend smo pred leti zaznali tudi v POINT OUT-u, zato imamo v podjetju oddelek (smo ena izmed redkih digitalnih marketinških agencij s tovrstnim oddelkom), ki se posveča produkciji video vsebin za interne namene in naše naročnike. Vložek v produkcijo video vsebin pa bomo v letu 2019 še povečali.
Vsi podatki torej govorijo v prid video vsebinam. Četudi je tvoj proračun manjši, vseeno lahko izvedeš kakovostno video produkcijo. Dostopna napredna tehnologija in dostop do znanja ti to omogočata. Letos torej zavrzi vse izgovore in se osredotoči na video.
V letu 2019 lahko sicer pričakujemo, da bodo v ospredje še bolj prišle naprednejše video vsebine kot npr. VR videi, 360 stopinjski videi in predvajanja v živo.
Pred kratkim je enega tovrstnih videev naredila blagovna znamka Argeta za izdelek Argeta Exclusive. Video si lahko ogledate z VR očali ali pa uporabite miško za izkušnjo 360 stopinjskega videa.
V kolikor VR video oblika zaenkrat predstavlja še prezahteven zalogaj, pa vsekakor priporočam uporabo funkcije predvajanja v živo, ki jo že podpirajo vse največje platorme družbenih omrežij od Facebooka, Instagrama do YouTuba. Video vsebino v živo lahko posnameš z uporabo svojega pametnega telefona, dodatno pa priporočam še uporabo stojala in seta studijskih luči.
Na sledeči povezavi boš našel primer tovrstnega videa, ki smo ga pripravili za našega naročnika. Pri uporabi tovrstnega formata je najpomembnejše, da v interakcijo vključimo gledalce in da v realnem času odgovorimo na vsa njihova vprašanja. Video v živo dejansko pomeni V ŽIVO in družbena omrežja nam ponujajo odlično platformo za stik z našimi sledilci v realnem času.
2. Video zgodbe na družbenih omrežjih
Video zgodbe na družbenih omrežjih so v polnem razmahu. Tako imenovano funkcijo story-jev danes lahko zasledimo na vseh vodilnih družbenih omrežjih; Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Snapchat in YouTube.
V Sloveniji na tem področju prevladuje družbeno omrežje Instagram, ki ima svetovno gledano že 400 milijonov aktivnih dnevnih uporabnikov story-jev (junij, 2018). Funkcija story-jev na Facebooku narašča 15-krat hitreje od objavljanja na zidu (angl. News Feed), pri Facebooku pa so napovedali, da bo deljenje story objav prehitelo število objav na zidu že leta 2019.
Story-ji so izredno popularni in učinkoviti, ker nudijo prostor, kjer lahko tekom dneva poveš veliko več kot zgolj skozi objave. Povežeš jih lahko v smiselno celoto, ki ji uporabniki z lahkoto sledijo.
Spodnji video na enostaven način predstavi in prikaže 5 načinov, ki jih lahko uporabiš za izpostavitev svoje blagovne znamke v story-jih.
Za še več praktičnih primerov, ti predlagam, da si ogledaš profila blagovnih znamk Hofer in Equa, ki funkcijo story-jev aktivno uporabljata kot del Instagram strategije.
V kolikor story-jev do sedaj še nisi uporabljal, predlagam, da preučiš možnosti, kako jih lahko vključiš v strategijo nastopa na družbenih omrežjih, saj bo tam pozornost uporabnikov, kot narekuje marketinški trend, naraščala iz leta v leto. Če ne drugega, story uporabi kot del oglaševalske taktike na Instagramu – tvoj story oglas se bo tako pojavil med ostalimi story-ji uporabnikov.
Ko boš začel z uporabo story-jev, ob pripravi strategije v obzir vzemi še sledeča podatka:
- 94 % uporabnikov pametnih telefonov drži telefon v vertikalni obliki, zato naj bodo story-ji vedno v tovrstni obliki.
- 15-25 % uporabnikov story-jev bo ob objavi linka podrsalo navzgor in sledilo linkani spletni strani (na Instagramu lahko link vključiš le v primeru oglasa ali v primeru, da ima profil več kot 10.000 sledilcev).
3. Programatično in sožitno oglaševanje
Pa naj začnem s programatičnim oglaševanjem.
Programatično oglaševanje
Programatično oglaševanje ali avkcijski zakup oglasnega prostora v realnem času spreminja digitalni ekosistem, saj bo do leta 2020 skoraj 90 % prikaznega oglaševanja programatičnega.
To pomeni, da bo večino zakupa oglasnega prostora za nas opravila tehnologija, ki bo oglase zakupila glede na ponudbo prostora in povpraševanje po njem, pri čemer bo uporabnikom omogočila boljšo uporabniško izkušnjo – prikazala pravi oglas, na pravem mestu in ob pravem času.
Programatično oglaševanje danes omogočajo vse največje oglaševalske platforme, kot sta Google in Facebook. V kolikor oglašuješ preko njiju, obstaja velika verjetnost, da programatično oglaševanje že uporabljaš v praksi.
Sožitno oglaševanje
Po drugi strani se sožitno oglaševanje (angl. native advertising) v Sloveniji še ni razcvetelo.
Kaj pravzaprav je sožitno oglaševanje?
To je način spletnega oglaševanja, pri katerem skuša oglaševalec pozornost pridobiti tako, da potrošnikom predvaja vsebine, ki so skladne z uporabniško izkušnjo glede na spletno mesto, kjer oglašuje.
Največkrat se pojavlja v obliki članka ali videa, ki sta umeščena v mrežo spletnih strani kot nevsiljiv oglas (npr. kot priporočilo za nadaljnje branje) ciljni publiki, ki jih zanima tovrstna vsebina.
V kolikor se v podjetju že danes posvečate vsebinskemu marketingu in ustvarjate blog ali video vsebine, predlagam, da v letu 2019 naredite korak naprej in tovrstne vsebine s pomočjo sožitnega oglaševanja plasirate do ciljnih skupin, ki jih v danem trenutku zanima tovrstna tematika.
Za to vam ne bo potrebno daleč, saj uspešno slovensko podjetje Zemanta ponuja platformo za sožitno oglaševanje, ki je v lasti mednarodne platforme za sožitno oglaševanje oz. podjetja Outbrain.
4. Personalizirana komunikacija
Z vzponom tehnologije umetne inteligence (angl. AI – artificial intelligence) se v digitalnem ekosistemu vse bolj uveljavlja marketinški trend oz. pomen personalizirane komunikacije, ki jo lahko vidimo kot naslednji korak v razvoju vsebinskega marketinga.
Kar 70 % podjetij personalizacijo uporablja vsaj v eni obliki, najpogosteje kot del e-mail marketinških aktivnosti. Personalizacija na vseh nivojih pa bo še bolj v ospredje prišla v tem letu.
Vedno več nam pomeni osebna obravnava, prilagojen program treniranja, jedilnik, prilagojen izbor glasbe (Spotify) ali filmov (Netflix). Temu v prid govori tudi uspešnost podjetij, ki svojo blagovno znamko in poslovanje gradijo na personalizaciji. Naj za primer izpostavim podjetje Care/of, ki vsakemu uporabniku prilagodi paket vitaminov glede na njegovo dnevno potrebo po vnosu vitaminov in glede na njegov življenjski slog.
Še nekaj specifičnih načinov personalizacije
Naj na tej točki omenim nekaj marketinških taktik, ki ti bodo pomagali pri personalizirani komunikaciji v letu 2019:
- Uporabnike vprašaj, kaj pravzaprav želijo in uporabi kvize/vprašalnike, s katerimi boš bolje spoznal svojo ciljno skupino in ji kasneje personaliziral komunikacijo (za primer glej vprašalnik podjetja Care/of).
- Personaliziraj video vsebine in uporabnike z videom nagovori v določeni fazi marketinškega lijaka ali po opravljenem zaključenem nakupu.
- Preseneti uporabnike z nepričakovanimi darili ali ekskluzivnimi rojstnodnevnimi ponudbami.
- Uporabljaj kreativne in ozko usmerjene retargeting oglase (glede na segmentacijo uporabnikov).
- Uporabi marketinške robote, ki ti omogočajo segmentacijo uporabnikov in pričenjajo konkreten prodajni pogovor.
Mi o volku, volk na vrata …
5. Marketinški roboti in avtomatizirana komunikacija
Uporabniki so danes v digitalnem okolju čedalje bolj neučakani, hitro želijo priti do informacij ali pa od blagovnih znamk oz. podjetij pričakujejo hiter odgovor. Marketinški in pogovorni roboti služijo ravno tovrstnemu namenu.
Dobri marketinški in pogovorni roboti nudijo uporabnikom hiter vir informacij, so vseskozi dostopni (dosegljivi so 24/7), izboljšajo zadovoljstvo uporabnikom, prihranijo podjetjem denar in/ali avtomatizirajo ponavljajoče se delovne procese.
V Sloveniji smo že lahko zasledili nekaj primerov implementacij pogovornih robotov, predvsem v okviru spletnih strani in Facebook Messengerja, vendar pa njihova uporaba zaenkrat še tako razširjena. V prihodnosti sicer pričakujem, da se bodo pogovorni roboti v Sloveniji začeli bolj uporabljati predvsem na področju rezervacij v restavracijah, v frizerskih in lepotnih salonih, saj je tovrstni proces rezervacije za uporabnika veliko hitrejši, ponudnikom pa omogoči avtomatsko razporeditev gostov v rezervacijski sistem. Enega tovrstnih sistemov ponuja Sobo marketinški robot.
Primeri uporabe marketinških robotov
Spodaj prilagam še nekaj primerov marketinških robotov, ki ti lahko služijo kot ideje za implementacijo v tvoje poslovanje:
- Drift: Pogovorno-prodajni robot, ki uporabnike na spletni strani usmeri do informacij, ki jih iščejo oz. uporabnike spozna do te mere, da jih kvalificira v pravo kategorijo povpraševanja ter z njimi rezervira termin za sestanek.
- Booking.com: Pogovorni robot, ki gostom pomaga odgovoriti na vprašanja, ki jih imajo v zvezi z nastanitvijo oz. rezervacijo. Ponudnikom robot prihrani čas pri odgovorih na generalna vprašanja, uporabnikom pa je omogočen instanten odziv brez vmesnega čakanja na odgovor ponudnika.
- x.ai: Pogovorni robot oz. AI osebni asistent, ki pomaga pri organizaciji oz. uskladitvi sestankov. E-mail pogovornega robota dodaš v kopijo e-maila, od tam naprej pa je on tisti, ki poskrbi, da je sestanek usklajen z drugo osebo in zapisan v koledar.
Za konec bi dodal, da ne razmišljaj o implementaciji marketinškega robota, samo zato, ker je kul. Razmišljaj strateško – z vidika poslovanja podjetja – in oceni dodano vrednost (koristi), ki jih implementacija marketinškega robota lahko ima za tvoje poslovanje in predvsem, kakšne prednosti bo implementacija prinesla tvojim uporabnikom oz. kupcem.
6. Mikro influencer marketing
Influencer marketing je v zadnjih letih postal pravi hit. Kot marketinški trend smo ga izpostavili že v lanskem letu in mimo njega ne moremo niti letos. Kljub temu bi želel letos izpostaviti na naraščajoči trend mikro influencer marketinga.
Preberi si tudi obširen in koristen blog o influencer marketingu.
Ampak za začetek poglejva nekaj statistik, zakaj je influencer marketing tako priljubljen:
- 70 % najstnikov zaupa vplivnežem (angl. influencer) bolj kot znanim osebnostim,
- 49 % potrošnikov zaupa priporočilom vplivnežev,
- Influencer marketing kampanje zaslužijo 6,5 dolarjev (ROAS: 650%) na vsak vložen dolar,
- Influencer marketing je najhitreje rastoča spletna taktika pridobivanja strank,
- Industrija influencer marketinga bo do leta 2020 dosegla kar 10 milijard dolarjev.
Influencer marketing pridobiva na veljavi tudi zaradi vse večje uporabe blokatorjev oglasov (angl. ad-blocker), ki jih uporablja že kar 40 % potrošnikov. Pa tudi zaradi vzpona generacije Z, ki bo v prihodnosti pridobivala na kupni moči.
V osnovi poznamo 4 vrste influencerjev, vendar kot marketinški trend 2019 bi želel izpostaviti pomembnost mikro influencerjev, o katerih lahko govorimo, v kolikor imajo vplivneži manj kot 30.000 sledilcev (oz. manj kot 10.000 na slovenskem trgu).
Kako je z influencerji v Sloveniji?
Največji vplivneži v Sloveniji, kot sta npr. Komotar Minuta ali Cool Fotr, so postali zasičeni oz. prezasedeni, hkrati pa boste za sodelovanje z njimi hitro odšteli nekaj tisoč evrov. Po drugi strani so mikro influencerji cenejši in imajo ožje (nišno) usmerjeno ciljno skupino sledilcev. Za sodelovanje z mikro influencerjem z nekaj tisoč sledilci boste odšteli nekaj 50 € ali pa bo dovolj že paket izdelkov vaše blagovne znamke.
To za tvoje podjetje pomeni, da lahko digitalno marketinško strategijo ali pojavnost na družbenih omrežjih gradi z vključevanjem mikro influencerjev, s katero bo doseglo več različnih ciljnih skupin. Kot primer uspešnega vključevanja micro influencerjev izpostavljam Malinco, ki preko profila svoje lastnice gradi pojavnost na Instagramu.
Ob koncu želim dodati, da pri izbiri mikro influencerja upoštevaj njegov doseg, interakcijo in število sledilcev. Obstaja veliko orodij, ki ti bodo pri tem pomagali, eden takšnih je Influee, s katerimi boš lahko preveril omenjene faktorje posameznega mikro influencerja.
Tako, pa sva prišla do konca …
To so top marketinški trendi 2019, za katere lahko pričakuješ, da bodo krojili slovenski digitalni marketinški ekosistem v letu 2019. Pripni pas, saj nas vsekakor čaka zanimiva pot.
Morda še vedno premišljuješ, kako bi katerega izmed podanih marketinških trendov 2019 vključil oz. implementiral v marketinško strategijo podjetja?
Piši mi in skupaj z mano ti bo celotna POINT OUT ekipa z veseljem pomagala pri začrtanju in izvedbi marketinških aktivnosti. Za enostavnejše spremljanje digitalnih trendov v novem desetletju pa preberi blog, ki te bo opremil z 9 načini, s pomočjo katerih boste vedno v koraku s časom.
In še čisto zadnja zadeva. Ti je bil blog zapis všeč in poznaš prijatelja/kolega/sodelavca, ki bi marketinške trende 2019 lahko uporabil v praksi? Pošlji mu link, ali še bolje, članek deli preko družbenih omrežij. 😉