Jerica Urbančič o psihologiji, marketingu v startupih in mobilnem plačevanju [POINT OUT Weekly #30]
Imaš ali začenjaš start-up?
Podjetništvo tudi v Sloveniji sploh v zadnjih letih ponovno raste in množično se rojevajo start-up podjetja. Ena izmed stvari, s katerimi se moraš na začetku soočiti, je zagotovo sestavljanje ekipe.
Ker gre za svežo zadevo, ni nujno, da jo bo prevzel strokovnjak s specifičnega področja. Bo pa to zagotovo nekdo, ki je sposoben, pameten in mu zaupaš.
Tako je tudi, kar se tiče marketinškega oddelka. In kako ta deluje v start-up podjetju?
1. Sodelovanje z zunanjimi sodelavci – včasih je za začetnike ali manjša podjetja bolje, da sodelujete z zunanjimi sodelavci, ki so eksperti na določenem marketinškem področju in vam bodo doprinesli vsebino, medtem ko v samem podjetju najbolje poznate in razvijate svoj produkt.
2. Ni nujno biti marketinški ekspert – če ne prihajaš iz marketinških voda, je še vedno najbolj pomembna samoiniciativnost in pripravljenost za učenje. Znanje lahko dobivaš in nagrajuješ na različne načine, kot so recimo:
- vzemi si npr. pol ure časa na dan za branje člankov in knjig ter poslušanje podcastov na temo marketinga,
- čim bolj tesno sodeluj z zunanjimi službami in od njih črpaj znanje,
- zagotovi si in ceni mentorstvo ter medgeneracijsko sodelovanje,
- nauči se osnov vseh področij dela, s katerimi sodeluješ, da boš lažje komuniciral in govoril njihov “jezik”.
3. Iznajdljivost z nizkim proračunom – proračun za marketing v start-upih se zelo razlikuje od proračuna uveljavljenih podjetij iziroma znamk. Kar je po eni strani prisila, da se je potrebno znajti. Če si tega sposoben, lahko dosežeš izjemen uspeh tudi z minimalnim proračunom. Res pa je, da je potrebno biti selektiven, stremeti k čim večjemu izkoristku in se jasno zavedati svojih ciljev in končnih konverzij.
4. Hitrost in fleksibilnost – znotraj manjših podjetij lahko specifična ideja zaživi v nekaj dneh, saj je manj usklajevanja, podrobnega načrtovanja in časovnega zamika kot v večjih podjetij. Posamezniki so bolj fleksibilni tudi kar se tiče opravljanja dela in zaradi strnjene ekipe je prenos informacij vedno hiter.
5. Potreba po vodji marketinga – tudi v start-upih je dobro, da je nekdo, ki je zadolžen samo za marketing, saj je želja vsakega start-upa rast in razvoj. Tako lahko ta nekdo postavlja temelje in nadgrajuje ekipo, procese in področja znotraj marketinškega oddelka.
V trideseti oddaji POINT OUT Weekly gostimo Jerico Urbančič, vodjo marketinga v slovenskem start-upu mBills in bodočo magistro psihologije, ki bo govorila o specifikah marketinga v zagonskih in manjših podjetjih. Zaupala nam bo tudi svojo pot od športnice, psihologinje, samoukinje v marketingu in vodnje marketinškega oddelka.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim slišali o:
- pridobivanju marketinškega znanja za samouke,
- marketingu v start up podjetjih – proračunu, oddelku, sodelovanju z zunanjimi sodelavci,
- povezovanju psihologije in marketinga,
- mobilnem plačevanju in podejetju mBills.
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- POINT OUT Weekly #29
- mBills
- Halcom
- Bytes of Banking
- POINT OUT Weekly #26
- mBills vlog
- Google Digital Garage
- Jericin prispevek na startaj.si
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.
V kolikor imate predlog, vprašanje ali bi zgolj želeli reči “živjo”, nam brez zadržkov pišite. Vaše sporočilo bomo prebrali z največjim veseljem!