Kako ustvariti LinkedIn za podjetja v 5 korakih? + bonus nasveti

Si že večkrat imel namen v marketinško strategijo svojega podjetja vključiti tudi družbeno omrežje LinkedIn? Če je tvoj odgovor “Ja!” ti spodaj ponujam kratek vodič, kako pričeti z LinkedInom za podjetja.

Kako-upravljati-linkedin-za-podjetja

Izpopolnjena in redno posodobljena LinkedIn stran ti lahko prinese dvakrat več obiskovalcev profila in zagotovi hitrejše naraščanje sledilcev kot neurejena in nedokončana LinkedIn stran.  

Si vedel, da je na družbenem omrežju LinkedIn že več kot 562 milijonov uporabnikov ter 30 milijonov poslovnih strani? Po podatkih Hootsuita naj bi se vsako sekundo na LinkedIn pridružila 2 strokovnjaka.

Je LinkedIna za podjetja vedno koristen?

Uporabniki omrežja LinkedIn veljajo za bolj izobraženo publiko in s tem tudi eno najbolj zahtevnih publik. Če je tvoje podjetje usmerjeno v B2B sektor, potem je uporaba družbenega omrežja LinkedIn zagotovo dobra priložnost.. V podjetjih, ki delujejo v B2C sektorju pa komunikacijo na LinkedIn strani ponavadi uporabljajo za predstavitev svoje prakse poslovanja in internih procesov.

Če še vedno nisi prepričan o koristnosti LinkedIna za podjetja, si preberi naš blog o tem, katero družbeno omrežje vključiti v svojo strategijo.

LinkedIn za podjetje pomaga članom oz. uporabnikov tega družbenega omrežja spoznati tvoje podjetje, tvojo blagovno znamko in zaposlitvene priložnosti. Je tudi odličen način za doseganje poslovnih rezultatov, spodbujanje poklicnih možnosti, izobraževanja in širitve poslovnih vezi.

Kako začeti? Prvi korak preden lahko ustvariš LinkedIn poslovno stran je, da imaš ustvarjen oseben profil. Kako optimizirati LinkedIn profil si lahko prebereš v Zoranovem članku, v spodnjih korakih pa ti razložim, kako postaviš LinkedIn za podjetje.

Vstopno okno v LinkedIn za podjetja
Vstopno okno v LinkedIn za podjetja.

1. Odpri LinkedIn za podjetje

Pojdi na portal “LinkedIn Marketing Solutions” za ustvarjanje LinkedIn strani. V zgornjem meniju klikni na “Company Pages” ter “Get started with LinkedIn Pages”. V naslednjem koraku opredeliš svoje podjetje:

Opredeli LinknedIn stran kot večje ali manjše podjetje, produktno stran ali izobraževalno organizacijo.
Opredeli LinknedIn stran kot večje ali manjše podjetje, produktno stran ali izobraževalno organizacijo.

Ko opredeliš podjetje, je na vrsti vnašanje podatkov. V okenca vneseš uradno ime podjetja in izbereš URL, ki ga bodo uporabniki LinkedIn omrežja uporabljali za iskanje tvojega podjetja. Za razliko od tvojega osebnega LinkedIn profila, URL podjetja kasneje ne moreš več spreminjati, zato ga izberi premišljeno. Dodaj povezavo do spletne strani podjetja, logotip podjetja, ki bo prikazan kot profilna slika, in kratek opis, ki ga lahko kasneje še prilagodiš in spremeniš.

2. Dodaj profilno in naslovno sliko LinkedIn strani

LinkedIn za podjetja omogoča komunikacijo dveh fotografij – profilne (angl. profile) in naslovne (angl. cover) fotografije.

Ker je LinkedIn bolj strokovno družbeno omrežje, naj bo tvoja profilna fotografija logotip podjetja oz. naj ta izraža dušo in namen tvojega podjetja. V mislih imej, da se profilna fotografija LinkedIn strani pojavi tudi na profilih tvojih zaposlenih, ko navedejo delo v podjetju kot referenco.

Ko nalagaš profilno fotografijo na omrežje, naj bo ta dimenzije 300 x 300 px in ne večja od 8 MB.

Malo več razmisleka je potrebnega pri pripravi naslovne fotografije. Zaradi različnih dimenzij prikaznih zaslonov (telefon, tablica, računalnik) je treba prilagoditi fotografijo tako, da bo ustrezala zaslonu. Priporočamo, da naložiš kakovostno fotografijo s čim manj besedila in s tem pripomoreš k optimalnemu prikazu na vseh napravah in velikostih zaslona.

Sliko naložiš lahko v formatu JPEG. ali PNG., priporočena je dimenzija 1536 x 768 px, ne sme pa presegati velikosti 8 MB.

Profilna in naslovna fotografija na POINT OUT LinknedIn strani
Profilna in naslovna fotografija na POINT OUT LinknedIn strani.

3. Pripravi privlačen opis podjetja

Kratek opis podaš že pri kreiranju LinkedIn strani podjetja, dodatno pa ga lahko izpiliš kasneje. Na voljo imaš več različnih opisov in vsakemu posveti dovolj pozornosti.

Pod profilno fotografijo lahko vključiš krajši slogan (angl. tagline). Na voljo imaš 120 znakov, ni pai nujno, da izkoristiš vse. Raje pripravi kvaliteten in “udaren” slogan, ki vsebuje manj znakov.

Ostalo pomembno vsebino vključiš v opis podjetja, pod zavihkom O nas (angl. about).Tu imaš na voljo 2.000 znakov za opis. Najpomembnejši del vključi v prvih 156 znakov, saj je to del, ki se bo prikazal na vrhu LinkedIn strani in hkrati v Googlovem predogledu zadetkov v brskalniku. V besedilo vključi ključne besede in besedne zveze (angl. keywords), ki opisujejo poslanstvo in namen tvojega podjetja. Uporabniki LinkedIna iščejo po ključnih besedah, želenem strokovnem znanju in usmeritvi v industrijo, zato ne pozabi na to, ko oblikuješ opis.

Pri pisanju si lahko odgovoriš na naslednja vprašanja:

Pod opis podjetja lahko vključiš do 20 lastnosti podjetja, ki ti jih ponudi LinkedIn sam. Tudi to so oznake, po katerih te bodo uporabniki LinkedIna lažje našli.

Dobro izpolnjena LinkedIn stran za podjetja ti lahko prinese tudi 30 % več ogledov profila.

4. Objavi LinkedIn stran

Ko imaš LinkedIn stran narejeno in vse opise vnešene, je čas, da stran objaviš. Vse kar moraš narediti je, da pritisneš na gumb Objavi (angl. Publish).

Če te pred tem zanima, kako bo tvoja stran videti, klikni na gumb Pojdi na članski ogled (angl. Go to member view) v zgornjem desnem kotu strani. Pokazal se ti bo predogled strani, kot jo bodo videli obiskovalci. Če si s prikazanim zadovoljen, super. V nasprotnem primeru klikni na gumb za upravljanje strani (angl. Manage page) in prilagodi stran po svojem okusu.

Pogled na LinkedIn stran, kot jo vidijo administratorji tvoje strani.
Izgled LinedIn strani za administratorje.
Pogled na LinkedIn stran, kot jo vidijo uporabniki družbenega omrežja LinkedIn.
Izgled LinedIn strani, kot jo vidijo sledilci.

5. Dodaj administratorje LinkedIn strani za podjetje

Za upravljanje LinkedIn strani ne rabiš biti sam. Prvi administrator boš seveda ti, vendar pa lahko za administratorja določiš kogarkoli, ki že ima ustvarjen svoj osebni LinkedIn profil. Najbolje nekoga, ki je za to resnično usposobljen, saj ima tudi LinkedIn svoja pravila in specifike  dobrega vodenja omrežja, ki ti prinesejo večji doseg in aktivnost.

Pogled na okence z orodji za administratorje
V okencu z orodji za administratorje lahko urejaš LinkedIn stran.

Administratorja dodaš tako, da v desnem zgornjem kotu klikneš na orodja za administratorje (angl. Admin tools) in izbereš “Page Admins”. Odpre se ti novo okno, v katerem lahko dodajaš in odstranjuješ administratorje tvoje LinkedIn strani.

LinkedIn stran lahko upravlja več administratorjev, pod pogojem, da imajo osebno LinkedIn stran.
LinkedIn stran lahko upravlja več administratorjev.

Kako pa sedaj upravljati LinkedIn podjetja?

Tako, ustvaril si LinkedIn stran za svoje podjetje in pravo delo se šele prične. Spodaj ti ponujam še nekaj korakov oz. nasvetov za boljši začetek na LinkedIn poti.  

Postavi strategijo

Kot velja za komunikacijo na drugih družbenih omrežjih, si tudi za LinkedIn pripravi načrt nastopa:

To so le osnovna vprašanja, na katera si odgovori pred začetkom oz. med procesom prenove nastopa.

Sicer pa svoje strategije ne omeji le ne število sledilcev in čim večji doseg, ampak razmisli tudi o tem, kako lahko uporabljaš družbeno omrežje LinkedIn za odkritje novih priložnosti za poslovno rast.

Začni s SMART marketinškimi cilji. Če si ciljev ne postaviš, ne boš nikoli vedel, ali si na pravi poti. Z dobro strategijo in pametno postavljenimi cilji lahko LinkedIn pomaga podjetjem pri:

Za upravljanje LinkedIna si postavi SMART cilje.
Cilji: Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time.

SpNe glede na to, ali želiš slediti vsem zgoraj opisanim možnostim ali le eni, imej postavljene cilje, ki ti bodo pomagali pri načrtovanju in na poti do rezultatov.

Opredeli ciljne skupine

Opredeli persone oz. vprašaj se, komu je komunikacija in objavljanje na LinkedIn strani namenjeno. Če person še nimaš definiranih, je to odličen čas, da jih določiš. Za ustvarjanje pravega sporočila je ključno vedeti, koga želiš nagovoriti. Če uporabljaš LinkedIn za namene zaposlovanja, upoštevaj, kakšna vsebina bo prinesla iskalcu zaposlitve dodano vrednost.

Redno objavljaj kvalitetno vsebino

Ko imaš pripravljen načrt, je čas, da pričneš z objavljanjem vsebine. Poleg tega, da objavljaš redno, je izjemno pomembno, da objavljaš dobro in kvalitetno vsebino. Pri objavi pomisli, kakšno dodano vrednost daješ uporabnikom.

LinkedIn priporoča, da objavljaš vsaj enkrat dnevno med tednom. Med vikendi je doseg manjši, saj analize platforme HubSpot kažejo, da je najvišja obiskanost družbenega omrežja med tednom v času delovnika. Zato je tudi najboljši čas za objavljanje med 10.00 in 14.00 uro, največ dosega pa naj bi imele vsebine objavljene ob sredah.

Vsa vsebina ne rabi biti tvoja lastna. Deliš lahko tudi vsebino iz drugih zunanjih virov, če se ti zdi smiselno in koristno.

Podobno kot na drugih družbenih omrežjih, lahko tudi na LinkedInu v svojih objavah označiš ljudi in podjetja (pod pogojem, da imajo odprt svoj LinknedIn profil) ter uporabljaš ključnike (angl. hastag).

Primer označitve uporabnika LinkedIn omrežja in uspešne interakcije ter povezovanja z njim.
Primer označitve uporabnika LinkedIn omrežja in uspešne interakcije ter povezovanja z njim.

Če imaš namen objaviti poglobljeno vsebino ali daljši članek, poskusi objaviti članek v platformi za objavljanje v LinkedInu (angl. LinkedIn publishing platform). Namesto zunanjih povezav na članke, lahko vsebino objaviš direktno v ekosistem družbenega omrežja in s tem še povečaš prisotnost tvojega podjetja na LinkedInu.

Glede na današnje digitalne trende, preprosto besedilno sporočilo ne zadostuje več. V objave vključi privlačno grafiko ali video vsebino. Številke LinkedIna kažejo, da imajo objave s sliko tudi 98 % več komentarjev in vključenosti (angl. engagement).

Primer objave, ki združuje video vsebino, označitev drugega poslovnega LinkedIn profila ter uporabo ključnikov.
Primer objave, ki združuje video vsebino, označitev drugega poslovnega LinkedIn profila ter uporabo ključnikov.

Če imaš YouTube kanal, kamor objavljaš informativne videe, jih lahko preprosto izkoristiš  tudi kot objavo za svojo LinkedIn stran. Medtem ko druga družbena omrežja (predvsem Facebook in Instagram) zahtevajo organsko nalaganje video vsebin za samodejno predvajanje, je to na LinkedInu poenostavljeno. YouTube videi se na LinkedInu samodejno predvajajo v časovnici objav in lahko ustvarijo tudi do 75 % več deljenja vsebine.  

Kako še lahko uporabiš LinkedIn za podjetja?

LinkedIn stran je odličen način za vzpostavitev tvojega podjetja kot vira strokovnega znanja o industriji, kar krepi kredibilnost in prepoznavnost podjetja. Za to je potrebna le bogata in kvalitetna vsebina. Tudi mi redno skrbimo, da na svoj profil objavljamo naše POINT OUT blog članke ter povezave do POINT OUT Weekly oddaj. Ne pozabimo niti kazati kulture podjetja skozi POINT OUT Vlog.

LinkedIn omogoča, da podjetja predstavijo svoje produkte, storitve in priložnosti ter se predstavijo kot zaposlovalec. Navsezadnje je LinkedIn stran podjetja med prvimi zadetki med Googlovimi iskanji, če nekdo v brskalnik vpiše ime tvojega podjetja. Prav zato je pomembno, da je tvoja LinkedIn stran profesionalna in dokončana. Izpolni vsa ali vsaj večino okenc, ki ti jih LinkedIn ponudi.   

Število sledilcev lahko povečaš tako, da vzpodbudiš svoje zaposlene, da svoj osebni LinkedIn profil povežejo s poslovno LinkedIn stranjo. To lahko naredijo z navedbo tvojega podjetja kot referenco. Motiviraj jih na način, da se bodo počutili vključeno v grajenje tvoje blagovne znamke tudi na spletu in da se bodo zavedali pomembnosti kvalitetne predstavitve na LinkedInu. Poleg tega lahko na svojih profilih tudi delijo vsebino podjetja in jo komentirajo ter na tak način še dodatno dvignejo doseg objav.

Zaposleni so najboljši ambasadorji podjetja.
Zaposleni so najboljši ambasadorji podjetja.

Podjetja, ki obvladajo LinkedIn

Poglejva še nekaj primerov LinkedIn strani različnih podjetij, ki po mojem mnenju uspešno vodijo komunikacijo in skupnost.

Social Media Examiner na svoji strani dnevno objavlja nove vsebine z uporabno vsebino. Uporabljajo različne formate objav – od preprostih grafik, do video vsebin in infografik. Enako strategijo imajo tudi pri HubSpotu, kjer so nadgradili svoj profil z odlično razdelano podstranjo z zaposlitvenimi priložnostmi.

Ne glede na to, ali uporabljaš aplikacijo ali ne, Evernote na svoji LinkedIn strani komunicira novosti aplikacije in uporabnikom ponuja nasvete za izboljšanje produktivnosti. Znani so po tem, da redno komunicirajo s svojimi sledilci ter uporabljajo Showcase strani za predstavitev funkcionalnisti aplikacije.

Digital Trends v zadnjem času veliko uporablja možnost video prenosov v živo, preko katerih sledilce in uporabnike obveščajo o novostih. Če jim slediš, boš ob vsakem vklopu v živo prejel obvestilo aplikacije.

Razturaj LinkedIn za podjetja še ti

Prebila sva se skozi nasvete za začetek tvojega LinkedIna za podjetja ter razloge zakaj pričeti z njim. Verjamem, da boš ob pomoči vseh korakov in s svojimi idejali odlično vodil svojo LinkedIn stran.

Če imaš še kakšna vprašanja o urejanju svojega LinkedIn profila ali poslovne LinkedIn strani, mi piši in z veseljem se o tvojem izzivu pogovoriva in najdeva rešitev.

V vmesnem času si lahko še enkrat prebereš kako optimiziraš svoj LinkedIn profil in se izogneš napakam v digitalnem marketingu, ki jih delajo podjetja.