Kako izbrati najboljše ključne besede za vsebinski marketing in oglaševanje [POINT OUT Weekly #43]
Iskalniki, predvsem Google, so del našega življenja. Vsakodnevno na spletu iščemo informacije, razvedrilo, skratka vse, kar nas zanima.
Ključ do uspeha, ko govorimo o iskalnikih in vašem podjetju ali znamki, je predvsem, da najdete ustrezne ključne besede z vidika oglaševanja in z vidika optimizacije spletnih strani oz. vsebinskega marketinga.
Želiš vedeti, kako priti do najboljših ključnih besed? Pojdimo čez korake raziskave.
1. BRAINSTORMAJ
Začni razmišljati o vseh ključnih besedah, ki se skladajo z vašo ponudbo, po katerih bi uporabnik potencialno iskal.
Zabeleži si vse, kar ti pride na misel. A to je samo tvoj in vaš notranji vidik.
2. POSTAVI SE V VLOGO UPORABNIKA
Ko narediš začetno miselno viharjenje, zapisane besede začni preverjati v Googlu. Že po pregledu prve strani ti Google na dnu ponudi povezane ključne besede, ki jih ljudje uporabljajo za iskanje.
Tudi samodejni predlogi (angl. auto suggest), ki ti jih Google izpiše že, ko tipkaš besedo, so ti lahko dobra iztočnica. Dopolnjevanje namreč deluje po principu izpisovajna najbolj popularnih iskanj.
3. PREGLEJ ORGANSKA ISKANJA ZA VAŠO SPLETNO STRAN
Če imate že več časa delujočo spletno stran, je naslednja stvar, ki jo naredite, odprete Google Adwords in pogledate, kako kaže z organskim iskanjem za vašo spletno stran.
Če spletne strani še nimate, boste to preverili po določenem času delovanja.
Sicer Google AdWords ne da globljega vpogleda, ampak še vedno ponudi neke predloge, ki so lahko zelo smiselni.
4. PREBRSKAJ GOOGLOV KEYWORD PLANNER
Prišel si do poglavitne točke raziskave ključnih besed. Najprej brezplačno ustvariš Google Adwords račun, da lahko uporabiš orodje Keyword Planner in pričneš z raziskavo. Na voljo so ti sicer še nekatera druga orodja, o katerih več v videu.
Keyword Planner ponuja 3 različne možnosti izbire ključnih besed:
- na podlagi produktov in storitev
- na podlagi pristajalne strani oz. več teh
- na podlagi produktnih kategorij
Ključne besede iz nabora nato vneseš v temu namenjeno polje, določiš lokacijo, jezik targetiranja, iskalno omrežje in pogledaš podane ideje.
Prikaže se ti malo morje besed s številnimi parametri.
- Povprečno število iskanj na mesec: natančnih številk tukaj ne boš dobil, dobil boš le nek približek.
- Konkurenca: dobil boš tri možne rezultate: nizka, srednja in visoka.
- Strošek na klik: Google s tem predlaga naš vložek za klik na specifično ključno besedo.
Z večjo konkurenco je cena ponavadi zaradi zasičenosti večja. Najbolj optimalno je, če najdeš zelo iskano besedo na manj zasičenem trgu, ki bo verjetno prinesel nižjo ceno.
Dodatno lahko klikneš na skupinske ideje (angl. group ideas).
5. S KEYWORD PLANNERJEM NAREDI DEJANSKI PLAN
Hkrati z raziskavo lahko ključne besede že dodaš k naslednjemu koraku, ki je planiranje.
S tem narediš selekcijo, znotraj katere se ti glede na tvoj proračun izpiše najbolj optimalen nabor besed.
Naj pa izpostavimo, da to vzemi kot pomoč in ne kot 100 % odločitev.
6. PREVIDNO IZBERI KONČNI NABOR BESED
Pomembno je, da razlikuješ med splošnimi in specifičnimi ključnimi besedami.
Ne naredi napake, da izbereš le splošne, saj večina iskanj uporabnikov temelji na specifičnih ključnih besedah.
S slednjimi imaš možnost tudi bolje opredeliti nakupno fazo potrošnika in nabor prilagodiš, da bo ustrezal tvojim ciljem.
Ko imaš vendarle končni izbor začrtan, lahko ključne besede direktno preneseš v Google AdWords ali pa si jih preneseš kot dokument.
7. ANALIZIRAJ OBNAŠANJE IZBRANIH KLJUČNIH BESED
Proces se seveda ne zaključi ob končnem izboru.
Za oglaševanje kakor tudi za vsebinski marketing je pomembna optimizacija skozi čas. Ne pozabi torej spremljati in analizirati obnašanje izbranih ključnih besed, ki jih glede na ugotovitve v Google Ads kampanji lahko prilagajaš.
V triinštirideseti oddaji POINT OUT Weekly ti predstavimo enostavno razlago zapletenega optimiziranja spletnih strani in oglaševanja na podlagi ključnih besed.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim slišali o:
- Pomembnosti iskalnega marketinga za vsebinski marketing in oglaševanje.
- Fazi brainstormanja znotraj ekipe.
- Raziskovanju ključnih besed z vidika uporabnika.
- Različnih brezplačnih orodjih za raziskavo ključnih besed.
- Raziskavi in planiranju ključnih besed v Google Keyword Plannerju.
- Razlikah med specifičnimi in splošnimi ključnimi besedami predvsem glede učinkovitosti.
- Analizi nabora ključnih besed in prilagoditvah.
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- POINT OUT Weekly #42
- Prvi vtis
- Ubersuggest
- Buzzsumo
- Keyword Tool
- Bing
—
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.
V kolikor imate predlog, vprašanje ali bi zgolj želeli reči “živjo”, nam brez zadržkov pišite. Vaše sporočilo bomo prebrali z največjim veseljem!