Kako začeti z vloganjem? [POINT OUT Weekly #69]

Vlog je izpeljanka iz besed video blog. V POINT OUT-u smo z vloganjem začeli v želji po predstavitvi agencijskega življenja, ki je del našega vsakdana. Kako pa lahko z vloganjem začneš ti? Beri naprej.

V devetinšestdeseti oddaji POINT OUT Weekly govorimo o vloganju. Odgovarjamo na vprašanja kot so kako začeti, kakšno opremo potrebuješ in katere platforme so za to najbolj uporabne.

1. Določi tematiko in stil

Preden začneš z vloganjem je nujno, da izbereš tematiko in stil, ki ju boš s svojo vsebino pokrival. Pri tem lahko upoštevaš več kriterijev.

Toplo priporočamo, da najprej poiščeš nišo, ki še ni prenasičena, in v njej najdeš svoj prostor. Dobro je tudi, da se vprašaš, katere videe najraje gledaš sam in o kateri tematiki veš dovolj, da jo lahko svojim gledalcem kakovostno predstaviš.

Razišči svojo ciljno skupino in katere vsebine ljudje, ki ji pripadajo, pogosto iščejo. Če imaš ciljno skupino, ki je še nisi uspešno dosegel, je vloganje odlična priložnost.

Obstaja vedno več vlogerjev, ki nima določene nobene tematike. Njihove vsebine so preproste – svojim gledalcem dajejo vpogled v njihov vsakdan. Taki ustvarjalci so ljudem izredno zanimivi iz preprostega razloga! Ljudi namreč že po naravi zelo zanima, kaj počnejo drugi in zato so taki vlogi dandanes tudi najbolj gledani. Zavedati se moraš, da v tem primeru svet prej ali slej začneš opazovati skozi kamero in ne več svoje oči, kot si navajen. Če si se pripravljen na posledice, ki jih takšno vloganje za seboj prinese, je to brez dvoma nekaj zate.

2. Naredi domačo nalogo

Poznamo veliko različnih vrst vloga. Od snemanja navadnega dogajanja v svojem življenju do DIY-jev (angl. “Do It Yourself”). Posnetki so lahko tudi portrteni. Le-te velikokrat uporabljajo tisti ustvarjalci, ki ob delu še pripovedujejo. V to kategorijo na primer spadajo vlogi o ličenju in peki ali kuhanju. Poglej, kaj se lahko naučiš od obstoječih vlogerjev in kaj lahko narediš bolje.

V Sloveniji imamo kar nekaj zanimivih vlogerjev:

Tudi v tujini jih je veliko:

Ko si vse te vlogerje ogleduješ je izredno pomembno postavljanje pravilnih vprašanj. O čem vlogajo? Kako nagovarjajo gledalce? In pa seveda vprašanja bolj tehnične narave. Kako pogosto vlogajo? Kako dolgi so njihovi posnetki? Sami prisegamo na dolžino med 5 in 10 minut. Seveda je vse odvisno tudi od tega, kako pogosto objavljaš.

3. Izberi opremo

Velik izziv večine ljudi, ki imajo željo po poklicu ustvarjalca, je pomanjkanje profesionalne opreme. Pomembno je, da razumeš, da večina vlogerjev nima profesionalne opreme ali pa z njo niso začeli.

Začneš lahko že z dobrim pametnim telefonom kot je na primer iPhone, Samsung Galaxy, Huawei P20. Vsi imajo dobre kamere, ki snemajo odlične videe. Dandanes veliko vlogerjev svoje vsebine posname kar na telefonu, nekateri pa jih tako tudi sproducirajo.

V primeru, da se odločiš za nakup kamere je pomembno, da je le-ta dovolj kompaktna za prenašanje. Najbolj primerne za vloganje so tiste kamere, ki ponujajo možnost obračanja zaslona, priporočamo pa tudi hiter fokus. Veliko vlogerjev uporablja tudi kamere na prenosnih računalnikih, sploh, če nastopajo v fiksnih kadrih. Za več informacij si lahko pogledaš spletno stran, kjer lahko preveriš opremo znanih vlogerjev, kit.com.

Potem boš potreboval seveda še program oz. aplikacijo za urejanje. Dovolj je že pametni telefon in aplikacije kot so na primer Magisto, FilmoraGo, Blender, Adobe Premier Clip. Med računalniškimi programi priporočamo Movie, Filmora, Movie Maker, ki so bolj primerni za začetnike. Za tiste bolj napredne pa so primerni DaVinci Resolve, Adobe Premier Pro, Final Cut Pro.

Eden izmed glavnih elementov pri vsakem vlogu je brez dvoma glasba. Za to poznamo kar nekaj brezplačnih knjižnic, ki jih lahko najdeš na platformah YouTube, Facebook in SoundCloud. Velikokrat avtorji glasbo ponujajo brezplačno v zameno za to, da se jih navede.

4. Odloči se za platformo

Veliko družbenih omrežij lahko služi kot platforma tvojih vlogov, lahko pa uporabiš tudi svojo spletno stran. Tega ponavadi ne priporočamo, saj to ni platforma, ki je posebno prilagojena za video vsebine.

YouTube je za to najbolj poznana in primerna platforma, saj je bila narejena za ustvarjalce. Pogosto se uporablja tudi Facebook, predvsem zaradi velikega dosega. Le-tega priporočamo predvsem, če svoje vloge oglašuješ. Razmisli tudi o novih vlogerskih platformah: IGTV, Twitch, Periscope.

5. Razširi glas in povečaj oglede

Zadnji cilj vloganja je pridobivanje sledilcev na različnih platformah in skrb, da si tvoji sledilci čimveč vsebin tudi ogledajo. Tega se lahko lotiš na več različnih načinov. Če je gledalcem vsebina zanimiva, pri tem ne bi smel imeti težav.

Večkrat v videu ljudi pozovi, da se ti pridružijo, ti sledijo na različnih platformah. Poudari dejstvo, da ti njihovi odzivi in komentarji na vsebino pomagajo pri ustvarjanju nadaljnih vlogov, ter jih pozovi, naj s teboj komunicirajo v komentarjih pod objavo.

Na YouTubu je seveda potrebno narediti še dodaten korak, saj moramo video dodatno optimizirati. To dosežeš s ključnimi besedami in dodajanjem kartic na koncu videa. Tako si boš na preprost način zagotovil še več ogledov na ostalih vsebinah. Dodaj tudi vodni žig (angl. “branded watermark”). V primeru oglaševanja razmisli o pozicioniranju (angl. “placement”) tako na YouTubu kot na Facebooku, fokus pa postavi na priporočljive naslednje oglede (angl. “suggested video”).

Ta oddaja je na voljo tudi na:

V tej oddaji se dobiš odgovore na naslednja vprašanja:

Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:

O oddaji

POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.