Instagram za podjetje – preprosti vodič za uspešen začetek
Kaj je v podjetniškem svetu platforma, ki ima 1 milijardo aktivnih mesečnih uporabnikov? Vrhunska marketinška priložnost! Zato je čas, da Instagram za podjetje in svojo znamko začneš jemati resno. 5 milijonov podjetij ga že izkorišča za namen grajenja znamke, povezovanja z uporabniki in vizualno komuniciranje zgodbe.
Če kot znamka oziroma podjetje resnično hočeš opozoriti nase, to stori na platformi, ki drži pozornost uporabnikov bolj kot, upam si reči, katerakoli druga. Današnja realnost je namreč, da je brskanje po Instagramu postalo nova oblika preživljanja prostega časa. Pa ne samo za mlade, tudi 40+ populacija se vztrajno seli na to družbeno omrežje.
Za ultimativni izkoristek potenciala pa je vendarle treba platformo najprej poznati do potankosti.
Če torej Instagrama še nimaš v mezincu, ga boš imel, ko prideš do konca tega bloga. Obdelali bomo vse od nastavitve poslovnega profila do razlage funkcionalnosti, zakonitosti in strategije nastopa.
1. USTVARJANJE PROFILA IN POSLOVNEGA RAČUNA
Več kot očitno je prvi korak, da si ustvariš račun. Če si Instagram za podjetje že zagnal, potem podrsaj nižje, kjer ti razložim vse funkcionalnosti.
Sicer pa naloži aplikacijo in sledi postopku prijave. Za prijavo uporabi splošen služben e-mail naslov. Dva pomembna koraka pri urejanju profila sta nastavitev profilne slike in izpolnitev profilnih informacij. To sicer lahko kadarkoli spremeniš, pa vendar nekaj nasvetov:
- Profilna slika naj bo bodisi logo bodisi reprezentativna vizualija znamke,
- tvoj profilni opis naj bo poveden, kratek in zanimiv,
- v profil vključi najbolj značilen hashtag (#), po katerem bi rad, da te ljudje najdejo,
- ne pozabi vstaviti povezave do spletne strani za generiranje prometa (kar lahko spreminjaš glede na namen – dodaš pristajalno stran dogodka, če je aktualno)
Kako optimalno urediti Instagram opis.
A za optimalno uporabo Instagrama za podjetje v marketinški namen, je nujen prestop na poslovni profil (angl. business profile). Več kot 25 milijonov znamk poslovni profil že uporablja, obstaja pa tudi vrsta takšnih, ki tega še ni storila in resnično zamuja veliko priložnost. Z uporabo poslovnega profila samo pridobiš.
Le tako boš namreč lahko:
- izdelal Instagram oglase,
- promoviral objave,
- v opis dodal kontaktni in lokacijski CTA gumb,
- imel možnost preizkusiti nove funkcionalnosti preden so razkrite širši javnosti,
- vključil hiperpovezave neposredno v Instagram storyje (do katerih še pridemo) in
- dostopal do analitike.
Preklop opraviš z nekaj kliki, prikazanimi spodaj. Res pa je, da potrebuješ Facebook stran, na katero vežeš svoj poslovni Instagram profil. Če pri preklopu ne vidiš tvoje Facebook strani, se prepričaj, da si na strani dodan kot administrator (admin).
Kako preklopiti na Instagram za podjetja – poslovni profil
2. FUNKCIONALNOSTI IN NAČINI OBJAVLJANJA
Resnično učinkovita uporaba Instagrama za podjetje sloni na pametnih potezah. Te lahko sprejemaš tako, da imaš najprej zgrajeno znanje o platformi kot taki. Šele nato je možno razmišljati o strateškem delu. Najprej štalca, nato kravca, pravijo.
Če se osredotočimo na vrste objav, obstajajo trije glavni sklopi – običajne/glavne objave, storyji oz. zgodbe in IGTV.
OBIČAJNE OBJAVE
To so slike in videi, ki jih vidiš objavljene na časovnici. So osnova, tisto iz česar je Instagram izhajal in še vedno predstavlja njegov osrednji del. Novo objavo dodaš s klikom na ikono + v nogi aplikacije.
V zadnjih letih je Instagram postal platforma res kakovostnih vizualnih materialov. Zato je prvo pravilo, da mora biti vsaka objava kvalitetna ali pa unikatna do te mere, da si med uporabniki takoj opažen.
Fotografija
Fotografijo lahko objaviš v različnih formatih, ki jih določiš v fazi izbire fotografije. Naložiš lahko pokončno, kvadratno ali ležečo fotografijo. Katera deluje najbolje?
Predstavljaj si uporabnika, ki drsa po časovnici. Ležeča fotografija zavzame najmanj prostora in tako običajno pritegne tudi najmanj pozornosti. Ravno obratno je s pokončno, ki je zato tudi najbolj optimalna izbira, sledi ji kvadratna.
Video
Video je še en učinkovit način komuniciranja sporočila. Kot objava na Instagramu video ne sme presegati 60-ih in biti krajši od treh sekund. Najbolj optimalno razmerje velikosti pa je 4:5. V fazi objavljavljanja mu lahko določiš tudi naslovni kader (angl. thumbnail), ki bo določal, kako bo video viden preden nanj klikne uporabnik.
Galerija slik oz. vrtiljak
Ena izmed čedalje bolj uporabljenih možnosti je galerija maksimalno desetih slik/videev znotraj ene objave. Ogleduješ si jih z drsanjem v levo. Lahko gre za samostojne enote, torej več različnih slik/videev, lahko pa na kreativen način ustvariš nadaljevanje. V tem primeru je priročna aplikacija PanoramaCropForInstagram.
Dodatki
Seveda vsaki sliki, videu ali galeriji pritičejo tudi ostali elementi. Vizualni material je tukaj še vedno v ospredju, a vse ostalo je zelo pomembno, predvsem ko govorimo o Instagramu za podjetje.
- Opis: Gre za besedilo, ki se pojavi pod vizualnim elementom. Takšno, da pritegne, vzbudi pozornost in čustva ter kliče k dejanju. Znotraj tega lahko omeniš še drug Instagram profil (@uporabniškoime).
- Hashtagi(#): Zraven opisa ali v svoj lasten komentar navedi hashtage. Ti načeloma delujejo kot ključne besede za SEO – uporabiš tiste, po katerih želiš, da te uporabniki najdejo, ko vnesejo besede v Instagram iskalnik. Lahko pa si izmisliš novega in ga uporabljaš kot povezovalni faktor kampanje ali branda. Več o hashtag strategiji.
- Oznake: Tokrat imam v mislih oznake na sami sliki oz. videu. Osebe, ki jih boš označil bodo o tem tudi obveščene in slika se jim bo pojavila v posebnem razdelku na profilu.
- Lokacija: Če je material posnet na lokaciji, ki jo želiš izpostaviti, lahko dodaš oznako kraja. S tem bo tvoja objava vidna vsem, ki iščejo objave za to specifično lokacijo.
INSTAGRAM STORY
Instagram Story je funkcionalnost, katero so uporabniki zelo hitro vzljubili in se z njo poistovetili. V letu in pol je številka uporabnikov, ki dnevno spremljajo story-je skočila s 100 na 400 milijonov. Gre za Snapchatov princip objav, kateremu je Instagram uspešno prevzel krono vertikalnih zgodb, ki po 24-ih urah izginejo. Objaviš lahko sekvenčne slike in največ 15 sekundne videe v dimenziji 1080*1920px. Če želiš deliti daljši video, pa ga lahko razrežeš s pomočjo aplikacije, kot je Storeo, in ga naložiš v ločenih delih.
Zaradi svoje časovne omejenosti story-ji v uporabnikih vzbudijo občutek urgentnosti in nujnosti. Poleg tega pa komponenta instantnosti in dokumentiranja prinaša odlično priložnost storytellinga, ki je izjemno naraven način konzumiranja vsebine.
Story-ji imajo v aplikaciji svojo fiksno pozicijo na skrajnem vrhu, kjer uporabnik podrsa in klikne na izbrane profile. Svojo zgodbo ustvariš (ali naložiš že obstoječo) s klikom na ikono fotoaparata v skrajnem levem kotu prve strani. Tu imaš na voljo raznovrstne formate story-jev. Vse od običajnega videa ali fotografije, napisa, videa v obratni smeri, boomeranga pa do predvajanja v živo – kar verjetno že poznaš s Facebooka in veš, da je močno orodje za vzpodbuditev interakcije.
No, pa smo prišli do dela, ki Instagram story-je naredi resnično interaktivne. Zabavne in uporabne možnosti urejanja.
- Osnove – to so dodatki, s katerimi svojo zgodbo popestriš, poudariš sporočilo, zabavaš in animiraš.
- Čas, lokacija, temperatura zraka, nalepke, emoji-ji, gifi, napisi in risbe.
- Napredno – s temi dodatki uporabnike neposredno spodbudiš k interakciji bodisi na način, da dodaš nekaj klikabilnega ali da od njih pričakuješ dejanje.
- Označba oseb, lokacije in hashtagil.
- Anketa, drsalnik, vprašanje.
Za profile, ki dosežejo več kot 10 000 sledilcev, pa je omogočeno tudi deljenje hiperpovezave znotraj zgodb. Uporabnik s prstom podrsa navzgor in že ga pelješ na želeno pristajalno stran, kar je neprecenljiva funkcija za usmerjanje prometa, prodajo in kasneje tudi remarketing.
Preberi si tudi koristen članek samo o odličnosti Instagram storyja!
IGTV – INSTAGRAM TELEVIZIJA
Junija 2018 je Instagram svojim uporabnikom ponudil dodatno funkcionalnost – IGTV – ki deluje tudi kot samostojna aplikacija. Odnos med njima je podoben kot pri Facebooku (glavna aplikacija) in Messingerju (aplikacija ene Facebookove funkcionalnosti).
Vertikalni videi daljšega formata – to je novost, ki jo IGTV prinaša. Vsi videi morajo trajati minimalno 15 sekund in maksimalno 10 minut oz. 60 minut v primeru, če je tvoj profil že uveljavljen in ima veliko število sledilcev. Če se ti je zdelo, da je to le še ena razširitev in le še ena platforma konzumiranja video vsebine, naj te na tej točki ustavim.
IGTV morda še ni doživela tiste prave razsežnosti. A zagotovo predstavlja del medijske revolucije in odgovor na vseobsegajoči trend – televizija, kot jo poznamo, izgublja na popularnosti, razvijajo pa se novi modeli na napravah, ki jih imamo vedno pri sebi. Poleg tega pa biti med prvimi, ki dobro izkoristijo novo platformo, vedno pomeni prednost in večjo izpostavljenost, zato si poglej še možnosti, kako IGTV izkoristiti.
Do “mobilne televizije” uporabniki torej dostopajo preko posebne aplikacije (najdeš jo v Google play oz. Apple Store) ali preko ikone znotraj Instagrama.
APLIKACIJE, KI TI BODO KORISTILE
Instagram si lasti še nekaj podpornih aplikacij za urejanje, ki ti bodo koristile, in sicer:
- Layout – urejanje izbora do devet fotografij v en kolaž oblikovan po lastni volji.
- Boomerang – ustvarjanje kratkih posnetkov po principu učinka boomeranga s predvajanjem naprej-nazaj, kar omogoči zanimiv prikaz gibanja.
- Hyperlapse – pretvorba dolgih (tudi urnih) videev v nekaj sekundno pohitritev. Zaenkrat na voljo le za telefone z operacijskim sistemom iOS.
Znotraj Instagrama sicer lahko urejaš slike in uporabljaš filtre in morda ti to povsem ustreza. A za korak naprej preveri aplikaciji za mobilno urejanje, kot sta VSCO in Afterlight, za video pa FilmoraGo ali Quik. Za grafike in story-je je dobra izbira Canva.
A roko na srce, tisto, kar resnično potrebuješ ni malo morje aplikacij, pač pa dobra strategija in načrtovanje.
3. STRATEGIJA NASTOPA
Ko govorimo o Instagramu za podjetje, moram nujno izpostaviti potrebo po jasni viziji in strategiji, konsistenci, poznavanju ciljne skupine in izrazitem vizualnem stilu. Ko pri teh štirih stebrih narediš kljukico, si na dobri poti, da uresničiš marketinške cilje.
Upravljanje Instagrama za podjetje ni mačji kašelj. Za začetek se vprašaj:
- Kaj je splošen cilj, h kateremu stremim z uporabo Instagrama za podjetje?
- Kateri je tisti specifičen cilj, določen prav za Instagram? Lahko se nanaša na število sledilcev, delež prometa na spletno stran ipd.
- Kdo je moja idealna stranka na tem specifičnem kanalu? Instagram za podjetje je platforma zase in enako velja za ciljno skupino. Morda na Instagramu lahko dosežeš študente, medtem ko na Facebooku ciljaš na zaposlene v večjih korporacijah, oboji pa so tvoja ciljna skupina. Hkrati pa se znebi občutka, da je Instagram kanal mladih. Procentualno so najbolj zastopani, a starejše demografske skupine se vztrajno priključujejo.
- Kaj in kakšna bo vsebina? Lahko predstavljaš kulturo, izobražuješ, kažeš življenjski slog občinstva, temeljiš na vsebini generirani s strani uporabnikov.
- Kako bom na podlagi vsebinske strategije izkoristil funkcionalnosti od vprašanj na storyjih do galerij v objavah?
- Kakšen bo moj stil in ton komunikacije? Instagram je vizualno družbeno omrežje, zato potrebuješ distinktivno vizualno prezenco. Dobro razmisli o estetiki, ki bo podpirala tvojo znamko. Da pa bo tudi tvoj profil izgledal kot zaključena celota, poskusi najprej preveriti izgled z aplikacijo Preview.
Nadaljni koraki se vežejo še na razmislek o vseh aspektih in načinih oglaševanja, o sodelovanju z Instagram influencerji in podobno, o čemer več drugič.
Naj ne pozabim še na dve dodatni opozorili.
70 % objav profilov, ki jim določen uporabnik sledi na Instagramu, se mu ne prikaže. Instagram ima v ozadju algoritem, ki poganja izbiro, čigava in katera objava bo vidna komu. Četudi tvoji znamki nekdo sledi, ni nujno, da bo videl vsako tvojo objavo. O tem, kako razvozlati Instagram algoritem, smo že govorili in nujno za učinkovitost Instagrama za podjetje je, da skrivnosti poznaš.
Poleg tega pa v primerjavi s Facebookom, kjer praktično v vsaki objavi lahko uporabnike usmerjaš na spletno stran s hiperpovezavami, to na Instagramu ni mogoče! Link lahko vstaviš zgolj v svoj opis na profilu in v story-je (če imaš dovolj sledilcev). Podjetja to rešujejo na različne načine. Najpreprostejši je, da link v opisu spreminjaš in ga omeniš v besedilu objave ter tako sledilce preusmeriš tja.
Če potebuješ svetovanje, nas brez obotavljanj pocukaj za rokav.
4. VPOGLED V ANALITIKO
Ne glede na to, če kar brstiš od kreativnosti, in če si prepričan, da je tvoja strategija zadetek v terno, nenazadnje bo analiza povedala, ali si na pravi poti.
S tem, ko si svoj profil preklopil na poslovni, boš lahko dostopal do Instagramove analitike, ki za osnovne podatke in informacije povsem zadostuje. Do nje dostopaš na stolpičasti ikoni v skrajnem desnem zgornjem kotu na svojem profilu in nato s klikom na “Insights”.
Uporabni podatki za vsako objavo, v katere boš imel vpogled so na primer:
- Doseg – število unikatnih Instagram uporabnikov, ki so videli katerokoli objavo;
- Interakcija – število všečkov in komentarjev na objavo;
- Shranjeno – koliko unikantih uporabnikov je shranilo tvojo objavo;
- Kliki spletne strani – kolikokrat so uporabniki kliknili na link v opisu profila.
Podatke imaš na voljo za različna časovna obdobja (od sedmih dni pa do dveh let). Omogočene so ti tudi informacije, od kod je prišel promet za vsako tvojo objavo in koliko od teh je potem nadaljevalo z ogledom tvojega profila. Tudi za vsak story lahko spremljaš, koliko ljudi je preskočilo tvojo zgodbo, si jo je ogledalo še enkrat, ti je nanjo odgovorilo ipd.
Poleg tega se ti bo razjasnila slika o tvojih sledilcih. Videl boš, kdo so po starosti in spolu, od kod prihajajo in kdaj glede na čas v dnevu in glede na dni v tednu so najbolj aktivni.
Nekateri izmed podatkov, do katerih dostopaš z Instagram analitiko
Ni slabo, a ne? Vedel boš, kdaj je optimalno objaviti, katera vsebina deluje bolje, kakšne objave so deležne največ interakcije. To ti bo omogočilo učinkovito prilagajanje strategije in taktik skozi čas.
Metrike, na katere boš pozoren, bodo na koncu seveda odvisne od tvojih ciljev. Relativno visoko število všečkov in večanje baze sledilcev namreč še nista razloga za slavje. Malce več dekodiranja po potrebnega, delanje na slepo, vemo, da ne pripelje do cilja.
5. INSTAGRAM ZA PODJETJE, POVEZOVANJE IN ODZIVNOST
Nenazadnje – Instagram je družbeno omrežje, kjer ljudje hlepijo po povezovanju in pozornosti. Bolj, kot se boš prilagodil Instagramovemi kulturi, hitreje lahko platforma dela v tvojo korist.
Ko uporabljaš Instagram za podjetje, se povezuj z ostalimi uporabniki, odgovarjaj na komentarje v pogovornem stilu in na naraven način. Ne dajaj občutka strogosti ali superiornosti, vklopi se v skupnost.
Kaj še storiti:
- Poveži se s pomembnimi influencerji, s katerimi ima tvojo znamka skupno točko in s katerimi lahko potencialno sodeluješ. To so profili, katerim je dobro začeti slediti. Zelo ti bo pomagal blog o influencer marketingu.
- Stopi v interakcijo s ciljno skupino. Všečkanje in komentiranje njihovih objav ti lahko prinese veliko pozornosti. A vseeno ni dobro pretiravati. Prav tako odsvetujem uporabo strategije follow-unfollow, kjer zaradi vzbujanja pozornosti in upanja po novih sledilcih začneš slediti malemu morju uporabnikov, nato pa s sledenjem prenehaš. Instagram tovrstnih manipulativnih aktivnosti ne tolerira.
- Odgovarjaj na zasebna sporočila. To je nadomestilo e-maila in uporabniki pričakujejo tvoj odgovor čim hitreje. Za svoje dobro jih ne pusti čakati.
Huh, vem, kako težko je vse to naenkrat ponotranjiti in vzeti v ozir. A ne pozabi, kako pomembnen je lahko Instagram za podjetje. Družbena omrežja niso le kanali za promoviranje, pač pa pomembna strateška orodja. Se že veselim, da ti uspe znamko s pomočjo Instagrama (lahko tudi mojo/našo) pripeljati na novo raven.
Napisal/a: Lucija Lepšina
LinkedIn