Instagram story imej v mezincu. Preveri, kako.

Instagram story je v zadnjih nekaj letih dosegel skoraj neverjeten porast. Dnevno aktivnih uporabnikov je bilo v januarju 2019 kar 500 milijonov. Kljub temu jo le redke blagovne znamke in podjetja uporabljajo s polnim potencialom. Kaj jih ustavlja pred popolnim izkoristkom te odlične funkcije?

Edini odgovor, ki mi ob zastavljenem vprašanju pride na pamet, je pomanjkanje znanja o učinkoviti uporabi. Kljub temu, da so zgodbe del omenjene platforme, se od običajnih objav na Instagramu precej razlikujejo.

Pred kratkim smo v prispevku na blogu predstavili pomembnost pripovedovanja zgodb v digitalni dobi.

Pisali smo:

S storytellingom najlažje vzbujamo čustva. Ljudje smo čustvena bitja in veliko večino svojih dnevnih in življenjskih odločitev sprejemamo na čustveni ravni, čeprav se nam zdi da smo stvari logično premislili.

Resnica Instagram zgodb je, da je predhodno načrtovanje in taktična uporaba pravzaprav izredno neizkoriščena zlata mina komunikacije podjetij s svojimi ciljnimi skupinami.

Želiš izvedeti, kako maksimalno uporabiti Instagram zgodbe v njihovem polnem potencialu? Ostani z mano.

Pomembnost načrtovanja Instagram story objav

Načrtovanje Instagram zgodb na prvo žogo deluje kontradiktorno s primarnim namenom funkcije Instagram story – dokumentirati in ustvarjati zgodbe, v času, ko se zgodijo. Kljub temu si podjetja brez vnaprej začrtanih posnetkov in slik delo zgolj otežujejo. Morda ti bo mnenje o nujnosti spontanih Instagram zgodb spremenil slednji podatek: Kar 1 od 5 organskih zgodb na Instagramu, ustvarjenih s strani podjetij, pripelje do zasebnega sporočila. To pa dosežejo s tem, da si vnaprej določijo, kaj hočejo z Instagram story objavo doseči in sporočiti.

Torej … Svojih Instagram story-jev ne rabiš načrtovati do potankosti. Zariši si zgolj približen načrt poteka in okvirno vsebino. Vse bo veliko lažje.

Od petih zgodb na tvojem profilu bo ena pripeljala do zasebnega sporočila!
Od petih zgodb na tvojem profilu bo ena pripeljala do zasebnega sporočila!

Kako do popolnih Instagram storyjev?

Zadeve se loti takole …

Vsaka dobra zgodba, ne glede na to, kdo jo pripoveduje in kje, ima začetek, vrh in konec. Začetek tvoje zgodbe določa pričakovanja občinstva. Razložiš jo lahko na različne načine. Uporabi posnetek, preprosto besedilo na zaslonu ali pa bumerang posnetek z obrazložitvijo. Ko se zgodba začne sredi dne, procesa ali izkušnje, bo tvoje občinstvo težko razumelo, kaj gledajo in zakaj. To jih bo pripravilo do izhoda iz celotne zgodbe oz. sosledja tvojih Instagram storyjev. Če boš svojo publiko zmedel dovolj pogosto, se bo ta preprosto naučila tvojo vsebino spregledati. Če želiš izvedeti več o kreiranju zveste spletne skupnosti, smo o tem pripravili oddajo z Instagram influencerko Oopsi Urško.

Uvod možnost izhoda iz zgodbe daje vsem, ki jih vsebina ne zanima. Instagram story ima za ključno metriko uspešnosti zadrževanje gledalcev, kar pomeni, da je ta del izredno pomemben. Želiš si tistih, ki bodo tvojo Instagram zgodbo pregledali od začetka do konca.

Da bolje ponazorim: zgodbe o vsakdanjem življenju so odlične za nekoga, ki prodaja osebno znamko. Lahko jo na primer začneš s fotografijo skodelice kave. Tekst naj bo preprost, z razumljivo obrazložitvijo – “dan v življenju.” Cilj je zanimiv uvod, ki gledalcu določi ton za preostanek zgodb. Če je tvoj cilj objava novega izdelka ali storitve, začni recimo z rezultatom, ki ga je omenjen produkt prinesel uporabniku. Mojster uvajanja novih produktov na trg s pomočjo Instagram zgodb je Starbucks. Poglej, kako so svojim sledilcem predstavili novo linijo kofeinskih pijač.

Takole je Starbucks preko Instagram Storyja predstavil nov produkt.
Takole je Starbucks preko Instagram Storyja predstavil nov produkt.

Ko se pomikaš proti sredini svoje zgodbe, tvoj namen postane še posebej pomemben. Tvoja vsebina se mora povezati s sledilci na način, ki je zanje pomemben, tudi med promocijo tvojih izdelkov ali storitev. Prodaja naj se spremeni v izobraževanje, navdih ali zabavo. Ob objavljanju vsakič nove zgodbe se najprej prepričaj, da je vsebina povezana s prejšnjo.

Skozi osrednji del zgodbe bodi pozoren na raznolikost vsebine. To jo ohrani zanimivo. Ne osredotočaj se zgolj na slike ali videe. Instagram ti sam po sebi ponuja vsa potrebna orodja, ki jih potrebuješ za ustvarjanje zanimivih zgodb. To izkoristi z združitvijo različnih vrst vsebin.

Ko svojo zgodbo zaključuješ, poskusi gledalca pozvati k dejanju (angl. CTA). Veš, kaj želiš, da gledalec ob zaključku ogleda naredi? Jasno mu povej! Ljudje so k dejanju veliko bolj nagnjeni, če jih o tem direktno opozoriš. Svoje sledilce lahko prosiš, da ti v primeru nejasnosti pošljejo zasebno sporočilo. Prav tako lahko to storijo, če o tematiki zgodbe želijo izvedeti več.

Poziv k dejanju je lahko tudi: “Oglej si najnovejšo objavo na našem profilu in poišči več informacij o našem izdelku.”

Če imaš več kot 10.000 sledilcev ali “verified” kljukico na profilu, imaš na razpolago neverjetno učinkovito orodje – funkcijo potegni navzgor (angl. Swipe up). Tako lahko v storyju objaviš zanimive vsebine v zvezi z novim izdelkom, storitvijo ali dogodkom, nato pa gledalce spodbudiš, naj “potegnejo navzgor za podrobnosti”.

Tako to počne Starbucks:

"See More" oz. "Swipe up" funkcija je ena najučinkovitejših.
“See More” oz. “Swipe up” funkcija je ena najučinkovitejših.

Draženje o prihajajočih dogodkih je pomembno, še posebej, če boš zgodbe delil vsak dan. Nedokončane stvari težko sprejema vsak, predogled za prihajajoče zgodbe pa gradi navade tvojih sledilcev. Pomembno je, da dobro vedo, da svojo zgodbo nameravate tudi dokončati.

Ob pisanju besedila za svoj Instagram story, si najprej postavi 4 vprašanja:

Kakšen je časovni okvir Instagram zgodb?

Instagram zgodba se pojavi za le 24 ur.
Instagram zgodba se pojavi za le 24 ur.

Ko ustvarjaš svojo zgodbo, je koristno poznati ključne časovne okvire Instagram storyjev. Vsak story se ohrani za 24 ur. Objavljen videoposnetek lahko traja do 14 sekund, fotografija pa se prikaže za samo 8 sekund.

Ustvariš lahko toliko prispevkov za zgodbo, kot želiš. Priporočena omejitev je 12 zgodb v 24 urah, saj uporabniki redko pogledajo več.

Sestavi in objavi vse dele zgodbe naenkrat, ali pa jih razporedi na nekaj ur. Tvoj pristop naj bo odvisen od zgodbe, ki jo pripoveduješ. Storyje lahko seveda tudi shraniš in tako omogočiš, da na tvojem profilu ostanejo za vedno. Kako?

Izkoristi možnost Highlightov

Funkcija Instagram highlights ti omogoča združevanje več zgodb na Instagramu v dolgoročne vsebine, ki jih vaše tvoje občinstvo lahko odkrije v svojem času. Highlighte na svoj profil dodaš precej preprosto. Če želiš v profilu ustvariti album, v razdelku “story highlights”” pritisni na znak +.

Ko dodaš nov highlight, se prikaže seznam arhiviranih zgodb na tvojem profilu. Izberi objavo, ki jo želiš v highlightu in klikni “naprej”. Lahko ga seveda ustvariš tudi iz aktivne zgodbe. Odpri svojo zgodbo in pritisni na obkroženo srce, označeno s “highlights”.

Naslovna slika zgodbe bo prva slika, ki si jo prenesel v highlight. Verjetno je, da slika ne bo poravnana ugodno. Če želiš izboljšati videz, klikni “Edit Cover” in nato povleci, povečaj in premakni sliko naslovnice.

Uporabi funkcije, ki jih ponuja IG

Instagram je pri ustvarjanju zgodb svojim uporabnikom v veliko pomoč. Ponuja namreč nešteto različnih funkcij, s katerimi je ustvarjanje na platformi mala mal’ca. Blagovnim znamkam omenjene funkcije omogočajo, da storyje delijo v svojem stilu, jih naredijo zabavne in zelo interaktivne.

Torej, nekaj funkcij, ki jih je tekom življenske dobe zgodb predstavil Instagram …

Boomerang

V osnovi je Boomerang video aplikacija, ki ti omogoča, da vizualne zgodbe razložiš na način, ki se nekoliko razlikuje od običajnega videoposnetka ali fotografije. Boomerangi je format nekaj med GIF-om in video posnetkom, združenim skupaj s kratkim nizom fotografij v eno, fluidno podobo. Uporaba je preprosta! Na Instagram story kameri izberi boomerang funkcijo in posnetek začni z enim pritiskom na gumb.

Vprašanja, anketa, drsnik

Tri funkcije, za katere lahko brez dvoma trdimo, da so postale srce Instagram storyjev. V primeru, da s strani svojih sledilcev iščeš več interakcij in želiš svojo skupnost nenehno graditi, jih konstantno uporabljaj v svojih prihajajočih zgodbah.

Nekaj dobrih primerov ankete, povezave in vprašanja na Instagramu.
Nekaj dobrih primerov ankete, povezave in vprašanja na Instagramu.

Ko na svoj Instagram story dodaš nalepko z vprašanjem, drugi uporabniki predložijo svoje odgovore, ki služijo za nadaljnjo interakcijo in vključevanje občinstva v pogovor.

Instagram story ankete ne pritegnejo samo pozornosti tvojih sledilcev, ampak ustvarjajo tudi priložnost, da neposredno slišiš mnenje svojih strank.

Instagram ima dve različni nalepki za anketo, ki ju lahko dodate svojim zgodbam: klasična anketa z dvema možnostima odgovora, ki jih je mogoče prilagoditi – od preprostega “ja” ali “ne” odgovora, do prilagojenega besedila, in novejše možnosti drsnika s simboli (angl. “emoji”).

Razlika med prvotno nalepko za anketo in drsnikom je, da namesto, da izbereš dve možnosti odgovora na tvoje vprašanje, izbereš simbol, ki najbolje spremlja tvoje vprašanje. Potem lahko tvoji sledilci premaknejo simbol na mesto drsne lestvice, kamor verjamejo, da spadajo. Sliši se zabavno, kajne?

Ne samo, da je to bolj interaktivni način, da se tvoji sledilci udeležijo anketiranja, svoje sledilce boš začel tudi bolje spoznavati.

Deljenje objav drugih

Veš, da lahko na svojem storyju deliš tudi Instagram objave drugih uporabnikov? To je sicer mogoče le, če je njihov profil popolnoma javen in dovoljuje deljenje na zgodbah. Vse, kaj moraš narediti, je klikniti majhno papirnato letalo pod sliko in izbrati možnost “add post to your story”.

Na Starbucksovem Instagramu v storyjih najdemo primer tudi tega. Imajo namreč highlight, v katerem delijo objave s porok, kjer ženin in nevesta uživata v njihovih pijačah.

Starbucks v svojih highlightih deli objave svojih kupcev.
Starbucks v svojih highlightih deli objave svojih kupcev.

Deljenje lokacije in hashtagov

Uporabniki svojo zgodbo lahko ožigosajo tudi z eno od navedenih lokacij. S tem se zgodba prenese tudi v lokacijo na zavihku “explore”, kjer jo lahko najdejo vsi uporabniki, ki iščejo s specifično lokacijo v mislih. Funkcija ni omejena samo na mesto – označiš lahko države, mesta, soseske in celo trgovine in bare. To je preprost način, da z vsebino dosežeš nove uporabnike, ki tvojega profila še ne poznajo. To, da postanejo redni sledilci, je tvoja naloga.

Enako velja za uporabo hashtagov. Morda jih na svoj Instagram story dodajaš zgolj zaradi kul izgleda – Instagram pa ni postal eno izmed vodilnih družbenih omrežij zgolj z dobrim imidžom.

Primarna naloga hashtagov je učinkovito iskanje (pomisli na Googlove ključne besede). Druga naloga je identifikacija. Uporabniki v aplikaciji iščejo hashtage, ki jih najbolje opisujejo. Lahko jih, na primer, dajo že v opis svojega profila.

Preživi čas na Instagram Explore strani in si oglej, katere priljubljene hashtage lahko uporabiš v svojih zgodbah.

Aplikacije za boljši izgled tvojih Instagram zgodb

V zadnjih letih se je s porastom Instagram fanatikov na trgu razvilo veliko aplikacij za preprosto urejanje slik in videov za storyje. Tukaj je nekaj mojih najljubših.

Canva

Če želiš na hitro izdelati kolaž ali dodati tekst, je Canva najlažja za uporabo, saj uporabnikom ponuja kup že izdelanih predlog. Naložiš lahko svoje fotografije in dodaš ikone, nalepke in besedilo. Uporabiš jo lahko na spletu, ali pa si na mobilni telefon naložiš aplikacijo.

Unfold

Unfold je aplikacija za telefone z iOS sistemom, ki je popolna za izdelavo minimalističnih kolažev za tvoje zgodbe. Na voljo imajo veliko predlog, mešaš pa lahko med fotografijami in videoposnetki.

Če so ti minimalistični kolaži slik za tvoj Story všeč, je Unfold popolna aplikacija zate.
Če so ti minimalistični kolaži slik za tvoj Story všeč, je Unfold popolna aplikacija zate.

Hypetype

Hypetype je mobilna aplikacija, ki ti omogoča urejanje animiranih tekstov za tvoje zgodbe. Izbiraš lahko med različnimi animacijami tekstov in jih prilepiš na katerokoli sliko. Na voljo je uporabnikom Android in iOS sistemov.

InShot

Popularna aplikacija za urejanje slik je InShot. Svojim fotografijam dodaš ozadje, ki ga lahko zamegliš ali nadomestiš z drugo sliko. Omogoča tudi veliko vrsto foto kolažev z vnaprej pripravljenimi predlogami ter urejanje videoposnetkov z video učinki. Prilagajaš lahko tudi hitrost videoposnetkov, kar je koristna fukncija, saj so videi na Instagramu časovno omejeni.

Later

Later je orodje za upravljanje, ki je na voljo tudi kot aplikacija, ki jo religiozno uporabljamo tudi v POINT OUTu. Omogoča predhodno načrtovanje objav in zgodb.

Ponuja tudi funkcijo “link in bio”, s katero lahko sledilcem omogočiš hiter način dostopa do produkta, ki ga vidijo na sliki. Ko uporabnik vidi produkt, ki mu je všeč, ga povezava, ki jo najdejo v opisu profila, pelje na novo stran. Ta stran je na videz enaka kot Instagram profil, iz katerega so prišli. Povezave na slikah se skladajo s specifično objavo na profilu.

Instagram story in analitika

Če želiš izkoristiti moč analitike Instagram storyjev, boš moral najprej preklopiti na poslovni račun.

Veliko ljudi je mnenja, da poslovni profil na Instagramu škodi dosegu, ampak trditev ni podprta z nobenimi pravimi dokazi. Tudi Instagram se je v preteklosti že oglasil in potrdil dejstvo, da v tej trditvi ni resnice. Če te doseg še vedno skrbi, pretehtaj svoje prioritete. Si pripravljen utrpeti rahel padec dosega,  če boš v zameno prejel sočne podrobnosti o svoji publiki, ki lahko resno poveča tvojo rast in prodajo? Ali bi o željah svojih sledilcev raje slepo ugibal?

Če si o priložnostih dobro razmislil in preklopil na poslovni račun, lahko nadaljujeva z lociranjem prej omenjenih sočnih podrobnostih.

Na svojem profilu boš ob kliku na desni meni našel tipko “Insights”. Dotakni se zavihka “content”, kjer boš lahko izvedel za vse podatke tvojih preteklih zgodb (za 14 dni nazaj).

Že izkoriščaš moč analitike Instagran storyjev?
Že izkoriščaš moč analitike Instagran storyjev?


V analitiki svojih zgodb boš našel ogromno podatkov. Cilj dodatka je namreč podjetjem karseda učinkovito napovedati uspešnost njihovih zgodb. Tako lahko v analitiki poiščeš vse od ogledov, do reakcij na zgodbo. So jo pogledali do konca? So se s prstom dotaknili ekrana za ogled naslednje zgodbe? So zgodbe popolnoma zaprli?

Koristen podatek je število klikov na nalepke, ki si jih dodal. Nalepka je oznaka lokacije, hashtaga ali oznaka, ki omenja drug profil.

Kako dober si v usmerjanju svojega občinstva k dejanju? V analitiki bo jasno razvidno, kolikokrat so uporabniki kliknili na nalepko, ki si jo dodal v zgodbo. Če kot blagovna znamka plačaš določenemu influencerju, da te navede v svoji zgodbi, lahko jasno razbereš, kako učinkovit je bil pri usmerjanju prometa na tvojo stran.

Skratka. Instagram zgodbe so super način za spodbujanje ustvarjalnosti in angažiranje svojega občinstva. V primeru, da se pojavijo vprašanja, na katera tekom bloga še nisem odgovorila te spodbujam, da me kontaktiraš na POINT OUT družbenih omrežjih. Z ekipo ti bomo poskušali odgovoriti hitro in učinkovito.

V primeru, da z Instagramom še nisi začel, smo ti pripravili preprost vodič po Instagramu za podjetja za uspešen začetek na platformi!