Instagram algoritem [POINT OUT Weekly #70]

Na samem začetku je bil Instagram feed kronološki, kar pomeni, da so se objave prikazovale po vrstnem redu. V juliju 2016 so na žalost mnogih uporabnikov pri Instagramu uvedli nov algoritem. Le-tega je danes precej težko obrazložiti! Kljub temu se bomo v sedemdeseti oddaji POINT OUT Weekly potrudili po najboljših močeh.

Zakaj pa so pravzaprav sploh uvedli nov algoritem?

Družbena omrežja pogosto postanejo preveč zasičena in vsebine so tako precej nepomembne za uporabnika. Ker vsakega zanimajo drugačne teme in je družbenim omrežjem v interesu uporabnika ohraniti čim dlje, je algoritem pravzaprav idealna rešitev za obe strani.

Kaj pa algoritem pravzaprav sploh je? Sestavljen je iz dejavnikov (približno 100.000), po katerem Instagram določa, kaj naj uporabniku pokaže na feedu. Le-teh je ogromno, zato se bomo danes osredotočili samo na najpomembnejše.

Pomembno je, da razumemo, da družbena omrežja do sedaj še niso razkrila vseh dejavnikov.

1. Interes

Instagram predvidi, če ti bo določena objava všeč in v kakšni meri. Bolj, kot naj bi bila uporabniku objava všeč, večja je možnost, da se mu bo prikazala na feedu.

Predvidevanje temelji na podlagi preteklega vedenja, oz. kako se ti, kot uporabnik, odzivaš na druge objave.

Uporabnik, ki bo na primer všečkal video s kužki, bo podobno vsebino videval večkrat tako na feedu kot v zavihku “Explore”. Ko Instagram dobi signal, da te določena vsebina zanima, ti jo prikazuje veliko pogosteje.

Pogosto se tudi zgodi, da platforma tako rekoč “testira”, koliko nam je določena vsebina pravzaprav sploh všeč. Večkrat, ko na ponujeno dobi interakcijo, večkrat bo tvoje objave prikazoval sledilcem.

Ker pri Instagramu niso mogoči močni CTA-ji (angl. call to action), je pomembno, da sledilce spodbujaš k povezovanju z znamko.

2. Čas objave

Z novim algoritmom je postal pomemben tudi čas objave, ne le vsebina. Algoritem še vedno daje prioriteto vsebinam, ki so bile objavljene pred kratkim.

Časovna komponenta nima več tako močne prioritete kot nekdaj. Pomembno je, koliko časa uporabljaš aplikacijo in kako pogosto. Če si na aplikaciji redno, boš v tem času videl več objav kot tisti, ki aplikacijo uporablja redko in vidi le najpomembnejše objave. Če slediš večim profilom bo možnost, da objavo zamudiš, malce večja.

Zanimivost, ki jo je Instagram vpeljal v zadnjih nekaj mesecih je razdelek, ki te ob ogledu slik na feedu opozori, da si videl že vse nove objave. Veliko je bilo pomislekov s prekomerno uporabo družbenih omrežij, zato je iz njihove strani to izredno zanimiva poteza. Med nastavitvami te kmalu čaka tudi statistika.

3. Odnos do uporabnika

Ni pomembno le, komu slediš, temveč tudi, kako se običajno odzivaš na objave določenega uporabnika, ne glede na to, kakšen odziv ima ta oseba običajno na svoje objave.

Ker pri Instagramu niso mogoči močni CTA-ji (angl. “call to action”)  je pomembno, da svoje sledilce spodbujaš k povezovanju z znamko.

Omenjeno deluje po podobnem principu, kot prvi dejavnik algoritma (interes). Pogosteje, ko všečkaš/komentiraš objave določenega uporabnika, pogosteje jih boš videl na feedu.

Poleg všečkanja in komentiranja fotografij je eden izmed dejavnikov tudi, kako pogosto si označen na fotografijah določenega uporabnika. Zato poskusi spodbuditi sledilce, da te označijo v svojih objavah!

4. Miti o Instagramu

Instagram je že povedal, da v ospredje ne postavlja video objav. Videi naj se uporabljajo, ko opazimo, da so našim sledilcem všeč. Ker govorimo o zelo vizualni platformi, so slike in prvi vtis še vedno najpomembnejša.

Ker med profilom za podjetja in osebne uporabnike ni prav velike razlike z izjemo nekaterih dodanih vrednosti, se ti veliko bolj splača odpiranje poslovnega profila, če boš Instagram seveda uporabljal za ta namen!

Tudi, če uporabljaš različne možnosti, ki jih aplikacija ponudi (npr. Instagram Story, Boomerang…) to še ne pomeni, da bodo tvoji sledilci videli prav vse.

Shadow Ban. To je tema, ki je bila zadnjih nekaj mesecev precej aktualna. Če delaš nekaj v smeri, da želiš izigrati njihov algoritem, torej uporabljanje hashtagov, ki niso relevantni sliki, ali pa celo sledenje profilom v dobro večje številke tvojih sledilcev, te lahko zaradi tega izločijo. Mit! Seveda je pomembno, da ohranjamo kakovostno vsebino in uporabljamo pravilne hashtage, vendar nas zaradi omenjenega “prekrška” Instagram ne bo izločil.

Ta oddaja je na voljo tudi na:

V tej oddaji se dobiš odgovore na naslednja vprašanja:

Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:

O oddaji

POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.