Zakaj in kako se lotiti influencer marketinga? [POINT OUT Weekly #77]

Če se sprašuješ zakaj in kako se lotiti influencer marketinga, si na pravem mestu. Kako je influencer marketing sploh prišel do takšne pomembnosti v marketinških strategijah?

V zakup moramo vzeti, da smo danes potrošniki veliko bolj informirani, kot smo bili nekaj let nazaj. Ne verjamemo namreč več običajnim oglasom, pri katerih nam nekdo hoče nekaj prodati.

Le pomislimo na povečano uporabo adblockerjev. Pa tudi na oglasno slepoto –  ljudje namreč zaradi izpostavljenosti veliki količini oglasov v našem vsakodnevnem niso več pozorni na vse, ki jih vidimo.

V sedeminsedemdeseti oddaji POINT OUT Weekly se osredotočamo na influencer marketing – zakaj je pametno z njim začeti in kako to storiš.

1. Zakaj začeti z influencer marketingom?

Potrošniki še vedno najbolj upoštevajo mnenje ljudi, ki jim zaupajo. Kar 90 % vseh potrošnikov zaupa predlogom in nasvetom od ust do ust bolj kot katerikoli vrsti oglasov. Digitalne osebnosti so postali naši prijatelji, zaupniki, vzorniki, z njimi preživljamo prosti čas. Če smo včasih po nasvet, kateri avto kupiti šli do očeta, bomo danes verjetno pogledali nekaj vlogov Komotarja Minute.

Influencer marketing je veliko bolj avtentičen in organski način pristopa do ljudi in eden najbolj stroškovno učinkovitih načinov marketinga. Poleg tega je odlično orodje za grajenje zaupanja, za grajenje prepoznavnosti znamke kot tudi za generiranje novih leadov.

Je ena najhitrejših taktik, ko želiš doseči novo ciljno publiko, z njim pa si zagotoviš vsebino, ki se jo lahko deli, kar seveda vodi v eksponentno rast rezultatov. Omogoči ti dostop do res širokega kroga ljudi ali pa do zelo nišnih publik ter izboljša SEO.

2. Določitev ciljev in metrik uspeha

Najprej se vprašaj, kaj hočeš dosečiCilj namreč determinira izbiro influencerjev in tudi obliko sodelovanja, kanale, … Potem določi metrike uspeha in učinkovitosti, zato, da kasneje lahko meriš uspešnost sodelovanja in se lažje odločiš za nadaljevanje kampanje.

3. Kako izbrati pravega influencerja?

Najprej pomisli, kdo so osebe, ki jih želiš targetirati oziroma doseči. Išči osebo, ki ima tebi podobno ciljno publiko. Ne boj se influencerja že v začetku dogovarjanja prositi za poročilo profila njegovih sledilcev! Tako se boš izognil morebitnim težavam kasneje v sodelovanju.

Če želiš, da znamko dobro predstavlja, mora poosebljati vrednote, ki jih zagovarja tudi znamka. Vsebino in promocijo naj ustvari na njemu lasten način, saj bo le tako vsebina predstavljena pristno.

Prepričaj se tudi, da ni eden tistih, ki na svojem profilu veliko prodaja, saj se tako vaša znamka zelo hitro izgubi med vsem ostalim.

Upoštevaj tudi doseg, interakcijo ter število sledilcev. Kolikšno število ljudi vplivnežu sledi in kolikšen doseg ima? Kako pogosto s svojimi sledilci stopa v interakcijo? Bodi pozoren na všečke, komentarje in delitve.

Večje število sledilcev še ne pomeni nujno vpliva! Včasih ima oseba lahko zaradi števila sledilcev dober vpliv na percepcijo tvoje znamke. V primeru, da želiš vplivati na nakupno odločitev sledilcev, razmisli o sodelovanju z mikro influencerjem.

Obstaja veliko orodij, eden takšnih je Influee, s katerimi lahko preveriš vse omenjene faktorje posameznega influencerja. Prikažejo ti engagement, število sledilcev in od kod prihajajo.

Poznamo 4 vrste influencerjev:

Influencer mora imeti sam po sebi naravne veščine prodaje, povezovanja in deljenja informacij. Vedeti mora, kako promocijo zapakirati v avtentično vsebino in nastop ter poskrbeti, da produkta ne vsiljuje svojim sledilcem.

4. Kakšna je praksa v Sloveniji in kakšne so priložnosti?

V Sloveniji influencer marketing še ni preveč poznana stvar. V izbiro bi bilo potrebno vložiti več raziskave. Prav tako bi bila nujno potrebna decentralizacija in vključevanje mikroinfluencerjev.

Danes se znamke osredotočajo predvsem na velika imena. Vedno bolj se razvija tudi YouTube, saj ljudje na platformi preživijo vedno več časa. Trenutno so najbolj močni avto-moto kanali, ter družinski, modni in lepotni kanali.

Spremeniti bi bilo potrebno predvsem odnos do influencerjev in pričakovanja. To je del vaše marketinške strategije, zato ga morate tako tudi tretirati.

Kljub temu obstaja kar nekaj primerov dobre prakse.

Malinca.si ima na primer odličen ambasadorski program, saj vanj vključujejo vse od ultramikro influencerjev do slavnih oseb. Nimajo svojega Instagram profila, ampak komunicirajo preko profila svoje lastnice.

Proteini.si so influencer marketing v svojo strategijo vpeljali že leta nazaj. Njihovo znamko so razširili predvsem med fitneserje in ljudi, ki se s športom ukvarjajo profesionalno in tako postali prva znamka za te produkte v Sloveniji. Veliko njihovih ambasadorjev je tudi slavnih izven digitalnega sveta.

Z influencerji lahko razvijete tudi popolnoma nove produkte. To je recimo naredil Mass. Veliko je takšnih, ki svojo platformo uporabljajo predvsem za reviewe, na primer Komotar Minuta. Takšni so recimo tudi Apgrejd Podcast,  YouTube kanal Tjaše Deu in Lepa Afna.

Hkrati lahko podjetje s pomočjo influencerjev komunicira na svojem profilu. Dobra praksa tega je na primer t.i. “takeover”, pri katerem influencer za določen čas prevzame profil znamke. To trenutno počne Telekom Slovenije s kampanjo #zavzeti.

Ta oddaja je na voljo tudi na:

V tej oddaji dobiš odgovore na naslednja vprašanja:

Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:

O oddaji

POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.