7 nasvetov, s katerimi boš končno zgradil bazo e-mail kontaktov
Če šele začenjaš z e-mail marketingom, je lahko grajenje baze e-mail kontaktov videti kot nemogoča naloga. Le kako pripraviti kupce do tega, da ti zaupajo svoj e-mail naslov?
Bazo e-mail kontaktov lahko ustvarjamo na različne načine. Izhodišče naj predstavlja spletna stran, saj lahko s premišljeno postavljenimi prijavnimi obrazci in pozivi k dejanju (ang. call to action) uspešno pridobimo obiskovalce vsake spletne strani, pristajalne strani ali blog zapisa.
Grajenje baze e-mail kontaktov
Zagotovo si že kdaj videl prijavni obrazec na spletni strani, ki te je takoj prepričal, da oddaš svoj e-mail in postaneš del baze e-mail kontaktov podjetja. Se sprašuješ, kako jim to uspe?
Poglejva, kakšna mora biti prijavni obrazec in kaj mora vsebovati, da bo prepričal tudi obiskovalce tvoje spletne strani.
1. Kratki in jasni prijavni obrazci
Najpomembnejše je, da so prijavni obrazci na spletni strani kratki. Samo pomisli — takoj, ko na spletu vidiš obrazec, v katerega moraš vnesti ogromno osebnih podatkov, te to odvrne od prijave. In to ne glede, kaj dobiš v zameno.
Ravno zato za prijavo v bazo e-mail kontaktov od uporabnikov zahtevaj le toliko podatkov, kot jih potrebuješ (običajno sta dovolj le ime in e-mail naslov). Tako naročnik ne bo imel občutka, da od njega zahtevaš preveč.
Poskrbeti moraš, da bo prijavni obrazec zlahka razumljiv in bo naročniku natančno povedal, kakšno vsebino bo prejemal in kako pogosto mu boš pošiljal e-maile. Tako se lahko že vnaprej izogneš odjavam iz baze, ki so rezultat napačnih pričakovanj.
2. Unikatna in ekskluzivna vsebina
Naslednji pomemben korak je bralca prepričati, kakšno uporabno vrednost mu bodo zagotovili tvoji e-maili. Naročniki morajo v njih videti unikatno in ekskluzivno vsebino, a pri tem ne smeš pozabiti na iskrenost.
Bralcem lahko ponudiš tudi nadgradnjo obstoječe vsebine (ang. content upgrade), ki ni na voljo na spletni strani. Gre za t. i. magnete za pridobivanje novih strank (ang. lead magnets), kjer v zameno za e-mail naslov obiskovalcu spletne strani ponudimo brezplačno vsebino v obliki e-knjige, vodiča, webinarja, poročila … Možnosti je ogromno, pomembno je le, da je vsebina uporabniku privlačna.
Ta tehnika ti bo sicer vzela nekoliko več časa, saj moraš ustvariti dodatno vsebino, vendar ti zagotavljam, da se bo na koncu vsekakor izplačala. Najbolje je, da bralcu takšno vsebino ponudiš, ko se nahaja na blog prispevku, povezanem s tematiko.
3. Prilagojena vsebina obrazca in personaliziran poziv k dejanju
Glede na to, kje je obrazec postavljen, je potrebno prilagoditi tudi njegovo vsebino in poziv k dejanju. Ta bo drugačen, če se bo obrazec pojavil na prvi strani spletne strani, na blog zapisu ali na pristajalni strani. Kupca, ki že pozna tvoj izdelek in nekoga, ki se z njim šele srečuje, najbrž ne bi nagovarjal na enak način, kajne? Podobno moraš prilagoditi nagovor v prijavnem obrazcu glede na vsebino, s katero se obiskovalec spletne strani v danem trenutku srečuje.
Poglejva primer. Na naši spletni strani boš našel več prijavnih obrazcev za bazo e-mail kontaktov, ki se med seboj razlikujejo. Prijavni obrazec, ki se nahaja na podstrani z blog zapisi, se s pozivom za dejanje vsebinsko nanaša prav na blog zapise (glej sliko spodaj). Če ga primerjaš s prijavnim obrazcem, ki ga najdeš na koncu tega zapisa, boš opazil, da je poziv k dejanju prilagojen vsebini, ki jo obiskovalec strani v trenutku bere.
Podobno kot nagovor lahko prilagodiš tudi besedilo gumba, ki uporabnika poziva k naročanju na e-mail. Najpomembneje je, da ta vključuje poziv k dejanju — če želiš bralca spodbuditi k določeni akciji, mu mora biti takoj jasno, kaj od njega pravzaprav želiš.
V pozivu se lahko poigraš tudi z vrsto vsebine, ki jo naročniku ponujaš. Vrniva se k primeru spletnega portala Veselje do gibanja, ki bralcu ponuja brezplačen vadbeni program. Opazil boš, da je gumb na koncu prijavnega obrazca opremljen z besedilom “Pošlji mi program”. V tem primeru bi bilo na primer besedilo “Prijavi se” veliko manj jasno in spodbujajoče.
Bolj, kot je obrazec prilagojen in personaliziran, uspešnejši bo(š) pri pridobivanju naročnikov v bazo e-mail kontaktov.
4. Zabaven vprašalnik
Zakaj ne bi prijavnega obrazca nekoliko popestril? Namesto klasičnega prijavnega obrazca z gumbom “Naroči se”, bralcem prej postavi vprašanje, na katerega lahko odgovorijo z “DA” ali “NE”. Šele s klikom na gumb “DA” se bo uporabniku prikazal obrazec, v katerega mora vnesti svoje podatke.
Če v besedilo gumbov vključiš še humor, kot je to storil Digital Marketer, boš svojemu prijavnemu obrazcu nedvomno dodal piko na i, ki bo bralca prepričala, da ti lahko zaupa.
Na ta način bo uporabnika od prijavnega obrazca, kamor mora vnesti svoje podatke, ločil dodaten klik. Po drugi strani lahko ta taktika dodatno prepriča bralce, ki se za vpis v bazo e-mail kontaktov sicer ne bi odločili. Poleg tega služi tudi kot dodatno varovalo za naročnike, ki si to pravzaprav ne želijo biti.
5. Pravi obrazec ob pravem času na pravem mestu
Pri oblikovanju in postavitvi prijavnega obrazca pazi, da bo ta na dovolj izstopajočem in vidnem mestu. Zagotovo si ne želiš, da bi ga obiskovalec spletne strani kar spregledal, zato ga naredi čim bolj privlačnega.
Če boš prijavni obrazec postavil samo na domačo spletno stran, ne moreš pričakovati, da boš pri grajenju baze e-mail kontaktov izjemno uspešen. Za večjo učinkovitost poskrbi, da na spletni strani uporabiš različne vrste prijavnih obrazcev, ki se bodo med seboj dopolnjevali.
Vendar, katere izbrati? V nadaljevanju ti predstavljam vrste prijavnih obrazcev, ki jih lahko uporabiš.
- Obrazec na prvi strani spletne strani
Ko obiščeš spletno stran določenega podjetja, boš na prvi strani pogosto opazil prijavni obrazec za bazo e-mail kontaktov. Tako lahko obiskovalca strani povabiš, da sledi vsem novostim ali mu ponudiš ekskluzivne informacije, tako kot je to storil Booking.
Če želiš, da uporabnik prijavni obrazec za bazo e-mail kontaktov vidi ne glede na to, na kateri podstrani je, ga postavi v nogo (ang. footer) spletne strani.
- Gradnik v stranski vrstici (ang. sidebar widget)
Prijavni obrazec lahko vključiš kot gradnik v stranski vrstici spletne strani — bodisi gre za blog prispevek ali posamezno podstran. Takšen gradnik je namreč zelo viden in ga uporabnik brez dvoma ne bo spregledal.
- Pop-up okno
Pop-up okna so ti nedvomno znana. Gre za novo okno, ki se prikaže obiskovalcu spletne strani. Nastavljen je lahko glede na čas, ki ga obiskovalec preživi na strani (ang. timed pop-up), ali glede na lokacijo na strani, kjer se nahaja.
Pop-up prijavni obrazci so za grajenje baze e-mail kontaktov izjemno učinkoviti. A vendar moraš paziti, da ne postanejo moteči — zaradi prevelike količine pop-up obrazcev, ki zakrivajo vsebino, lahko obiskovalci tvojo spletno stran hitro zapustijo.
Poseben pop-up lahko nastaviš tudi, ko želi uporabnik zapustiti tvojo spletno stran (ang. exit intent). Pri tem lahko uporabiš humor in bralca nagovoriš, naj ti pred odhodom zaupa še e-mail naslov.
- Welcome mat, screen filler in scroll mat
Gre za prijavne obrazce, ki so si med seboj zelo podobni — predvsem zato, ker vsi zavzamejo celoten zaslon bralca in mu onemogočajo nadaljnji ogled vsebine. Takšni prijavni obrazci sicer pritegnejo vso pozornost obiskovalca, vendar lahko ravno zaradi tega nanj vplivajo negativno.
Reciva, da na spletni strani klikneš na enega izmed blog prispevkov. Okno, ki bo prekrivalo zaslon, še preden se blog pojavi, imenujemo welcome mat. Screen filler se pojavi, ko uporabnik že nekaj časa brska po strani. Lahko bi rekli, da gre za vrsti pop-up oken, ki ju uporabnik ne more ignorirati.
Scroll mat je sicer zelo podoben welcome matu, saj se prav tako pojavi pred ogledom strani, vendar ne gre za pop-up. Scroll mat uporabnik najde na začetku, pred celotno vsebino strani. Odmakne ga tako, da se preprosto pomakne navzdol po strani.
- Slide-in obvestilo
Včasih se med brskanjem po spletni strani v desnem kotu pojavi obvestilo, ki te vabi k prijavi v bazo e-mail kontaktov ali ti ponuja dodatno vsebino. Takšen prijavni obrazec v angleščini imenujemo “slide-in”. Lahko se pojavi že takoj ob začetku ali šele potem, ko obiskovalec na spletni strani preživi nekaj časa.
- “Lepljivo” obvestilo
Si že kdaj opazil obvestilo na vrhu ali na dnu strani, ki se skupaj s tabo premika navzgor ali navzdol? Ker je “prilepljen” na vrh zaslona, se v angleščini imenuje sticky bar. Spletne trgovine s takšnimi obvestili pogosto obveščajo o brezplačni poštnini ali akcijah, a ga lahko uporabiš tudi za grajenje baze e-mail kontaktov.
6. Izkoristi družbena omrežja za grajenje baze e-mail kontaktov
Naj se grajenje baze e-mail kontaktov ne konča na spletni strani. Tvoje podjetje zagotovo uporablja tudi družbena omrežja, ki jih prav tako lahko uporabiš.
Ustvari posebno oglaševalsko kampanjo na družbenih omrežjih. Facebook na primer omogoča oglase, posebej namenjene gradnji baze potencialnih kupcev (ang. lead generation ads). Takšni oglasi vsebujejo gumb “Subscribe”, prek katerega uporabnik vpiše zahtevane podatke in odda obrazec. Poskusiš lahko tudi z drugimi vrstami oglasov — v tem primeru je najbolje, da za potrebe grajenje baze e-mail kontaktov ustvariš pristajalno stran, posebej namenjeno temu. S takšno oglaševalsko kampanjo lahko s pomočjo remarketinga ciljaš na pretekle obiskovalce spletne strani in jih tako spomniš nase.
7. Izkoristi offline kanale za grajenje baze e-mail kontaktov
Marketing je najbolj učinkovit takrat, ko je integriran. Zato ne pozabi premisliti tudi, kako lahko za grajenje baze e-mail kontaktov uporabiš offline kanale.
Tukaj je nekaj idej:
- Prijavni obrazec na letaku, ki ga postaviš na nakupno mesto.
- Grajenje baze e-mail kontaktov na dogodkih.
- Nabiranje e-mail kontaktov s pomočjo vprašalnikov in anket, ki jih lahko izvajaš tako prek spleta kot na tradicionalen način.
- E-mail novice lahko omeniš tudi na drugih tiskanih materialih, ki pridejo v roke kupcev.
Če želiš prejemati tovrstne nasvete kar na svoj e-mail, te vabim, da se prek spodnjega obrazca pridružiš naši bazi e-mail kontaktov. Zagotavljam ti, da boš v svoj nabiralnik prejel še mnogo uporabnih vsebin!