Kaj prinaša GDPR za digitalni marketing? [POINT OUT Weekly #56]
GDPR – tema, o kateri se v marketingu, podjetjih in povsod, kjer se ukvarjate z obdelavo podatkov, na veliko govori že zadnja pol leta.
In prav je, da se.
Za kratico GDPR se skriva General Data Protection Regulation oz. Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov.
Ta splošna uredba stopi v veljavo 25. maja in dobro je, da veš, kaj natančneje GDPR sploh pomeni, kaj prinaša in kako se bo kazal v praksi.
1. Kaj natančneje je GDPPR?
GDPR je kot rečeno Splošna uredba o varstvu osebnih podatkov, ki velja neposredno za celotno Evropsko unijo in je nad zakoni posamezne države.
Do sedaj smo imeli v Sloveniji v veljavi tudi relativno strog ZVOP-1 oz. Zakon o varovanju osebnih podatkov, ki pa ga sedaj GDPR tudi nadgrajuje.
Zakaj pa je do GDPR-ja sploh prišlo? Podatkih Informacijskega pooblaščenca (in EU) so razkrili, da ima samo 15 % ljudi občutek, da ima popolni nadzor nad svojimi podatki, ki jih posredujejo preko spleta. Torej se s to uredbo ta nizek odstotek želi povečati.
2. Katere pomembne novosti GDPR prinaša?
Si v zadnjem mesecu dobil malo morje sporočil podjetij, kot so: “Prosimo te, da ponovno potrdiš svoje podatke in soglasiš z uporabo tvojih podatkov v marketinške namene,” in podobne pozive?
To je namreč ena izmed nujnih potez, ki jo morajo podjetja storiti do 25. maja, saj je potrebno zbiranje osebnih podatkov prilagoditi novi zakonodaji.
V grobem so novosti naslednje:
- boljši nadzor nad osebnimi podatki uporabnikov,
- lažji dostop ter
- strožjo ureditev dolžnosti obveščanja s strani podjetij o obdelavi posameznikovih osebnih podatkov.
Bolj specifične novosti pa zajemajo tudi:
- pravico posameznika do pozabe oz. izbrisa in pravica do prenosljivosti podatkov;
- informirano privolitev posameznika in pravico do delne omejitve obdelave osebnih podatkov;
- izrecno privolitev za obdelavo osebnih podatkov, kar pomeni, da se podjetja ne bodo več mogla zanašati na “domnevno privolitev”;
- obvezno obvestilo o vdoru v zbirke osebnih podatkov v roku 72 ur;
- imenovanje uradne osebe za varstvo podatkov (t. i. Data Protection Officer) – to velja za javne organe, podjetja, ki obdelujejo posebne vrste osebnih podatkov in podjetja, ki opravljajo tvegane postopke obdelave podatkov;
- višje kazni za prekrške, saj bo lahko nadzorni organ za najhujše kršitve izrekel kazen do 2-4 % letnega svetovnega prometa podjetja. V praksi najprej opozorilo, nato uraden opomin, prepoved zbiranja podatkov in šele nato denarna kazen
3. Kako se bo GDPR kazal v praksi?
Dajmo nekatera pravila in novosti prenesti v prakso. To si dejansko najbolj želiš vedeti, kajne?
- Potrebno bo spremeniti splošne pogoje spletne strani:
- preprosto izražanje in
- natančna opredelitev, katere podatke obdelujete, zakaj jih zbirate, kako jih uporabljate in jih boste uporabljali v prihodnje, kdo bo imel dostop do podatkov.
- Nujno bo pridobiti izrecno soglasje (in ne samo predvidevanje) za obdelavo podatkov od vseh uporabnikov. Od vseh novih kot tudi vseh STARIH uporabnikov.
- Uporabnikom boste morali dati specifično izbiro, katere vsebine naj prejemajo – prenese e-knjigo, a se izključi iz prejemanja splošnega mailinga.
- Spremembe bodo najbolj vplivale na email marketing in marketinško avtomatizacijo.
Več o primerih v praksi pa v oddaji.
V šestinpetdeseti oddaji POINT OUT Weekly ti razložimo, zakaj in kako pomemben je GDPR ter kakšen vpliv bo imel na digitalni marketing. Predstavimo ti vse novosti in kako jih boš moral upoštevati v praksi.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim dobili odgovore na vprašanja:
- Kaj GDPR sploh je?
- Zakaj se je GDPR sploh uvedel?
- Katere novosti bo GDPR prinesel?
- Kako se bodo vse novosti kazale v praksi?
- Kakšni so specifični primeri?
- Na kaj bo GDPR najbolj vplival?
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- POINT OUT Weekly #55
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.