Popoln vodič po Facebook Business Managerju
Že poznaš Facebook Business Manager? Gre za orodje, ki uporabniku omogoča upravljanje s Facebook stranmi, oglaševalskimi računi in osebami, ki z njimi delajo – vse na enem mestu!
Ne glede na to, ali upravljaš le eno ali več Facebook strani – s Facebook Business Managerjem lahko svoje delo opravljaš hitreje, učinkoviteje in varneje.
Si do sedaj odlašal z uporabo platforme, ker ne veš, kako deluje? Da bi se spoznal z vsemi njegovimi lastnostmi in orodji, ki jih ponuja, smo ti pripravili vodič po Facebook Business Managerju, ki ti bo nedvomno olajšal njegovo uporabo.
Mogoče si že opazil, da se Facebook še ni naučil govoriti tekoče slovensko. Zato bo tudi ta vodič dvojezični – kjer je mogoče, smo uporabili slovenske izraze, za tiste, ki imate raje angleščino, pa je vedno zraven tudi angleški izraz.
Zakaj uporabljati Facebook Business Manager?
Facebook Business Manager oziroma Upravitelj za podjetja ti omogoča ustvarjanje, objavljanje, nadzorovanje in poročanje o objavah in oglasih na Facebook strani. Vse, kar potrebuješ, je pravzaprav združeno v enem orodju. Facebook Business Manager bo tako tebi in tvoji ekipi pomagal, da ostanete organizirani.
Poleg organiziranosti Facebook Business Manager omogoča tudi lažjo osredotočenost na delo. Dostopaš lahko namreč le do Facebook strani, ne pa tudi do profilov. Profili na Facebooku predstavljajo osebne račune posameznikov, medtem ko strani predstavljajo podjetja oziroma organizacije in uporabnikom omogočajo oglaševanje ter komuniciranje s sledilci. Podjetja, ki uporabljajo osebne profile namesto strani, pravzaprav kršijo Facebookove pogoje.
Z uporabo Facebook Business Managerja imaš na dosegu roke dodatne možnosti, s pomočjo katerih lahko izboljšaš svoje rezultate, učinkovito ločiš delo od prostega časa in se znebiš nepotrebnih motenj.
Poleg samega dogajanja na strani lahko nadzoruješ tudi osebe, ki imajo do nje dostop. Različnim zaposlenim namreč z lahkoto dodeliš popoln ali delni dostop do strani in upravljaš z njihovimi vlogami oziroma odstraniš osebe, ki dostopa do strani ne potrebujejo. Prav to je ena izmed bistvenih prednosti Facebook Business Managerja, saj za podjetja predstavlja varnejši način uporabe Facebooka.
Kako nastaviti Facebook Business Manager?
Ne glede na to, ali že imaš Facebook stran ali pa le svoj osebni profil, je prvi korak ustvarjanje računa na Facebook Business Managerju.
- Obišči Facebook Business Manager in klikni na gumb “Ustvari račun” (angl. Create Account). Če še nisi vpisan v Facebook, te bo sistem prosil, da to storiš pred nadaljevanjem.
- Prikaže se spodnje okno, kjer vpišeš ime podjetja, svoje ime in priimek ter e-mail naslov. Ime podjetja, ki ga vpišeš, bo vidno vsem uporabnikom Business Managerja in na Facebooku. Vpiši tisti e-mail naslov, ki ga želiš uporabljati za upravljanje Facebook strani, vendar pazi, da bo ta poslovni in ne osebni (na primer gmail račun).
1. korak: Dodajanje Facebook strani
Na prvi strani Facebook Business Managerja boš zagledal tri gumbe: “Add Page”, “Add Ad Account” in “Add People”.
- Najprej je na vrsti dodajanje Facebook strani v Facebook Business Manager račun, ki si ga ustvaril, zato klikni na prvi gumb – “Add page”.
- Če tvoje podjetje že ima Facebook stran, v spodnjem oknu izbereš gumb “Add Page”.
Če Facebook strani še nimaš, jo lahko ustvariš s klikom na zgoraj prikazano “Create Page”. Tretjo možnost, “Request Access”, bi uporabili v primeru, če sami še nimamo dostopa do določene Facebook strani, a jo želimo dodati v Facebook Business Manager – to stori na primer agencija, ki potrebuje dostop do naročnikove strani.
- V iskalnik vpiši ime Facebook strani, ki jo želiš dodati. Tvoja stran bi se morala takoj prikazati. Ko jo izbereš, klikni na moder gumb “Add Page”.
Če boš v naslednjem koraku videl zeleno kljukico, je to znak, da je bila stran uspešno dodana. Če si že skrbnik Facebook strani, pri tem ne boš imel težav.
Morda želiš dodati več strani. V tem primeru ponovi zgornji postopek. Strani pa lahko v Facebook Business Manager dodaš tudi kasneje.
- V zgornjem desnem kotu vedno najdeš “Nastavitve podjetja” (angl. Business Settings).
- V razdelku “Accounts” izberi “Strani” (angl. Pages), kjer boš videl seznam strani, ki so dodane v tvoj račun.
- Nad njimi je moder gumb “Dodaj” (angl. Add).
- Ponovi že prej opisan postopek.
2. korak: Dodajanje oglaševalskih računov
Zdaj že vemo, da nam Facebook Business Manager omogoča tudi oglaševanje na Facebooku (in Instagramu). Dodajanje oglaševalskega računa je skoraj identično dodajanju Facebook strani.
- Povezavo za dodajanje oglaševalskih računov “Add Ad Account” najdeš na domači strani, takoj poleg gumba “Add Page”.
- Če že imaš oglaševalski račun, izberi prvo možnost prikazano spodaj – “Add Ad Account”.
- Vpiši “Ad Account ID” oz. ID oglaševalskega računa. Ko zaključiš, klikni na gumb “Add Ad Account”.
- Če oglaševalskega računa še nimaš, ga moraš najprej ustvariti. Izberi možnost “Create Ad Account”.
- Vpiši zahtevane podatke o računu in klikni “Create Ad Acount”.
Tako, tvoj oglaševalski račun je zdaj dodan – preostane ti le še, da nastaviš svojo prvo oglaševalsko kampanjo.
Do povezave za dodajanje oglaševalskih računov lahko dostopaš tudi prek nastavitev (Nastavitve za podjetja > Accounts > Dodajanje računov). Pomembno je izpostaviti, da lahko na začetku dodaš le en oglaševalski račun, naslednje pa šele, ko začneš na prvem računu porabljati denar. Prav tako pazi na to, katere oglaševalske račune dodajaš – ko je račun enkrat dodan v Business Manager, ga namreč ne moreš več odstraniti.
3. korak: Povezovanje Instagram profila
Če ima tvoje podjetje tudi Instagram profil, ga lahko prav tako povežeš s Facebook Business Managerjem. Tako boš lahko oglase, ki jih nastaviš v Ads Managerju oziroma Urejevalniku oglasov, prikazoval tudi na Instagramu, poleg tega pa boš lahko pregledoval tudi sporočila in komentarje.
- Na domači strani Facebook Business Managerja klikni na “Nastavitve za podjetja” (angl. Business Settings), ki jih najdeš na zgornji desni strani.
- V meniju izberi “Accounts”, klikni na “Instagram Accounts” in nato izberi možnost “Dodaj” (angl. Add). Odprl se bo nov zavihek, v katerega vpiši uporabniško ime in geslo Instagram profila tvojega podjetja.
- Če si v Facebook Business Manager dodal več oglaševalskih računov, moraš v naslednjem koraku izbrati še, katerega od teh želiš povezati z Instagram profilom. Ko klikneš “Next”, se bo znova odprlo okno s potrditvijo, da si uspešno dodal Instagram profil. Preostane ti le še klik na gumb “Done”.
4. korak: Dodajanje sodelavcev
Upravljanje Facebook strani je lahko zelo obsegajoče delo, ki vzame veliko časa. Facebook Business Manager ti dopušča, da dostop omogočiš tudi svojim sodelavcem in tako delo razdeliš med ekipo.
- Na domači strani Business Managerja obišči “Nastavitve za podjetja” (angl. Business Settings), ki jih najdeš v zgornjem desnem kotu.
- V meniju izberi zavihek “Ljudje” (angl. People). Prikazal se bo seznam oseb, ki imajo trenutno dostop do tvojega Facebook Business Managerja. Zaenkrat boš torej na seznamu videl le sebe.
- To bova spremenila s klikom na moder gumb “Dodaj” (angl. Add), ki ga najdeš poleg menija.
- V novo okno, ki se odpre, vpiši imena in (poslovne) e-mail naslove oseb, ki jih želiš dodati. V tem koraku lahko dodaš le individualne osebe – če želiš dostop dodeliti agenciji ali drugemu podjetju, boš to lahko storil v naslednjih korakih. Odločiti se moraš tudi, ali boš posamezniku (oziroma posameznikom) dodelil omejen dostop “Employee” ali polni dostop “Admin”. Ko se odločiš, izberi gumb “Add People”.
- V naslednjem koraku moraš izbrati Facebook stran/strani, do katerih želiš, da imajo posamezniki dostop. Vsakemu dodeliš svojo vlogo – izbiraš lahko med naslednjimi:
– Skrbnik strani (angl. Page admin) lahko upravlja z vsemi elementi strani, vključno s podeljevanjem vlog novim osebam.
– Moderator strani (angl. Page moderator) lahko ustvarja oglase, odgovarja na sporočila in komentarje ter preverja analitiko.
– Urednik strani (angl. Page editor) ima enake pravice kot Moderator strani, poleg tega pa lahko tudi objavlja na Facebook strani.
– Analitik strani (angl. Page analyst) lahko preverja analitiko.
– Oglaševalec strani (angl. Page analyst) poleg preverjanja analitike lahko ustvarja oglase.
- Zdaj boš podobno storil tudi za oglaševalske račune. Izberi, do katerih računov bodo imeli posamezniki dostop in katero vlogo bodo imeli. Tudi tu imaš več možnosti vlog, ki se razlikujejo glede na naloge in nivo dostopa, ki ga ima oseba.
– Skrbnik računa za oglaševanje (angl. Ad account admin) lahko upravlja s vsemi elementi oglaševalskih kampanj, vključno z dodajanjem novih oseb in spreminjanjem podrobnosti za plačevanje.
– Analitik računa za oglaševanje (angl. Ad account analyst) lahko vidi oglaševalsko analitiko.
– Oglaševalec računa (angl. Ad account advertiser) lahko vidi, ustvarja in spreminja nove oglase.
- V zadnjem koraku lahko posameznikom dodeliš še dostop do katalogov, vendar zaenkrat to ni potrebno, zato korak kar preskoči s klikom na gumb “Skip”. Prikazal se bo seznam z vsemi osebami, ki si jih dodal, in njihovimi vlogami.
- Zdaj moraš le še počakati, da vsi sprejmejo tvoje vabilo in tako postanejo del Business Managerja. Vabilo s povezavo bodo prejeli na e-mail naslov, ti pa lahko sproti preverjaš, kdo je že sprejel vabilo in na koga še čakaš. Prav tako lahko osebi kadarkoli odvzameš dostop (z izbiro možnosti “Remove”) ali pa spremeniš vlogo, ki mu je dodeljena.
5. korak: Dodajanje Facebook Pixla
Da bi imel kar največ koristi od Business Managerja, te čaka še en korak – dodajanje Facebook Pixla. Gre za analitično orodje, ki ti omogoča merjenje učinkovitosti Facebook oglaševanja. Izvedel boš lahko, kaj počnejo uporabniki na tvoji spletni strani, potem ko kliknejo na oglas, in kdaj jo zapustijo. Predvsem pa ti bo Facebook Pixel pomagal do povečanja števila konverzij. Podrobneje smo o tem že govorili (in pisali) v POINT OUT Weekly oddaji o nastavitvi Facebook Pixla, zato lahko vsa navodila preveriš kar tam.
Orodja, ki jih ponuja Facebook Business Manager
Zdaj je tvoj Facebook Business Manager pripravljen za uporabo. S klikom na naslov v levem zgornjem kotu Upravitelj za podjetja oziroma Business Manager se bo prikazal meni z vsemi orodji, ki jih platforma ponuja. Orodja so razdeljena v pet skupin: Načrt (angl. Plan), Ustvari in upravljaj (angl. Create & Manage), Merjenje in poročanje (angl. Measure & Report), Sredstva (angl. Assets) in Nastavitve (angl. Settings).
Načrt
Načrt se, kot lahko razbereš iz naslova, nanaša predvsem na načrtovanje oglaševalskih kampanj. Z možnostjo “Audience Insights” lahko izveš več o svoji javnosti oziroma osebah, ki spremljajo tvojo stran in oglase. “Načrtovalnik oglaševalskih akcij” (angl. Campaign Planner) ti omogoča načrtovanje kampanj in predvidevanje rezultatov, v “Ustvarjalnem središču” (angl. Creative Hub) pa lahko ustvariš model oglasov in predogled deliš z ostalimi.
Ustvari in upravljaj
Z orodji v tem zavihku se boš spoznal zelo podrobno – tu boš namreč ustvarjal in upravljal vse objave na Facebook strani in oglaševalske kampanje.
Najpomembnejši sta prvi dve možnosti. “Upravitelj za podjetja” oz. Business Manager te bo pripeljal do domače strani, od koder lahko dostopaš do vseh Facebook strani in oglaševalskih računov. Prav tako tu vidiš hiter predogled dogajanja: število aktivnih oglaševalskih kampanj in porabo ter všečke na Facebook strani, doseg in interakcijo s stranjo.
V “Urejevalniku oglasov” (angl. Ads Manager) boš ustvarjal, urejal in pregledoval oglaševalske kampanje. Preden začneš, pa lahko preveriš še 3 stvari, ki jih moraš vedeti, preden nastaviš svojo prvo kampanjo.
Merjenje in poročanje
V tem zavihku boš našel vse, povezano z analitiko Facebook strani in oglaševalskih kampanj. Ustvariš lahko poročila oglaševalskih kampanj (angl. Ads Reporting), ki je sicer v slovenščino preveden nekoliko nerodno – “Prijava oglasov”. Ustvariš lahko testne oglase (angl. Test and Learn) in tako ugotoviš, kaj v tvojem primeru najbolje deluje. Preveriš lahko tudi učinkovitost oglasov (angl. Attribution). Izveš lahko, kako se uporabniki odzivajo na tvoje podjetje prek različnih platform (angl. Analytics) in iz teh platform pridobiš podatke, na primer s pomočjo Facebook Pixla (angl. Events Manager).
Sredstva
V tem zavihku lahko upravljaš z različnimi sredstvi, ki jih potrebuješ za svoje oglase. To so lahko različne slike, videi in katalogi produktov, poleg tega pa lahko ustvariš tudi kostumizirana občinstva za oglaševalske kampanje in poskrbiš za varnost podjetja prek urejanja “Seznama blokiranih”.
Nastavitve
Nastavitve si večkrat obiskal že v procesu nastavljanja Business Managerja. Če želiš katerekoli izmed teh nastavitev spremeniti, se vedno lahko vrneš in to tudi storiš – bodisi gre za upravljanje vlog, ustvarjanje novih oglaševalskih računov ali dodajanje Facebook strani. “Nastavitve” te bodo pripeljale do specifičnih informacij o tvojemu oglaševalskemu računu, medtem ko lahko v “Nastavitvah za podjetja” urejaš tudi vse ostalo.
Tako – prebil si se do konca vodiča po Facebook Business Managerju. Verjamem, da za začetek to lahko predstavlja preveč informacij, vendar ti obljubljam, da se boš hitro znašel. Potrebuješ le malo časa in volje, tvoja motivacija pa naj bodo odlični rezultati, ki jih lahko dosežeš s pomočjo te platforme!
Če imaš še kakšno vprašanje, na katerega v vodiču nisem odgovorila, pa me kontaktiraj in potrudila se bom, da ti pomagam.