Popoln vodič po Facebook Business Managerju

Že poznaš Facebook Business Manager? Gre za orodje, ki uporabniku omogoča upravljanje s Facebook stranmi, oglaševalskimi računi in osebami, ki z njimi delajo – vse na enem mestu!

Ne glede na to, ali upravljaš le eno ali več Facebook strani – s Facebook Business Managerjem lahko svoje delo opravljaš hitreje, učinkoviteje in varneje.

Vodič po Facebook Business Managerju

Si do sedaj odlašal z uporabo platforme, ker ne veš, kako deluje? Da bi se spoznal z vsemi njegovimi lastnostmi in orodji, ki jih ponuja, smo ti pripravili vodič po Facebook Business Managerju, ki ti bo nedvomno olajšal njegovo uporabo.

Mogoče si že opazil, da se Facebook še ni naučil govoriti tekoče slovensko. Zato bo tudi ta vodič dvojezični – kjer je mogoče, smo uporabili slovenske izraze, za tiste, ki imate raje angleščino, pa je vedno zraven tudi angleški izraz.

Zakaj uporabljati Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager oziroma Upravitelj za podjetja ti omogoča ustvarjanje, objavljanje, nadzorovanje in poročanje o objavah in oglasih na Facebook strani. Vse, kar potrebuješ, je pravzaprav združeno v enem orodju. Facebook Business Manager bo tako tebi in tvoji ekipi pomagal, da ostanete organizirani.

Poleg organiziranosti Facebook Business Manager omogoča tudi lažjo osredotočenost na delo. Dostopaš lahko namreč le do Facebook strani, ne pa tudi do profilov. Profili na Facebooku predstavljajo osebne račune posameznikov, medtem ko strani predstavljajo podjetja oziroma organizacije in uporabnikom omogočajo oglaševanje ter komuniciranje s sledilci. Podjetja, ki uporabljajo osebne profile namesto strani, pravzaprav kršijo Facebookove pogoje.

Z uporabo Facebook Business Managerja imaš na dosegu roke dodatne možnosti, s pomočjo katerih lahko izboljšaš svoje rezultate, učinkovito ločiš delo od prostega časa in se znebiš nepotrebnih motenj.

Poleg samega dogajanja na strani lahko nadzoruješ tudi osebe, ki imajo do nje dostop. Različnim zaposlenim namreč z lahkoto dodeliš popoln ali delni dostop do strani in upravljaš z njihovimi vlogami oziroma odstraniš osebe, ki dostopa do strani ne potrebujejo. Prav to je ena izmed bistvenih prednosti Facebook Business Managerja, saj za podjetja predstavlja varnejši način uporabe Facebooka.

Kako nastaviti Facebook Business Manager?

Ne glede na to, ali že imaš Facebook stran ali pa le svoj osebni profil, je prvi korak ustvarjanje računa na Facebook Business Managerju.

Začetna stran Facebookk Business Managerja
Ustvari račun v Business Managerju

1. korak: Dodajanje Facebook strani

Na prvi strani Facebook Business Managerja boš zagledal tri gumbe: “Add Page”, “Add Ad Account” in “Add People”.

Facebook stran v Facebook Business Managerju
Dodajanje Facebook strani v Business Managerju

Če Facebook strani še nimaš, jo lahko ustvariš s klikom na zgoraj prikazano “Create Page”. Tretjo možnost, “Request Access”, bi uporabili v primeru, če sami še nimamo dostopa do določene Facebook strani, a jo želimo dodati v Facebook Business Manager – to stori na primer agencija, ki potrebuje dostop do naročnikove strani.

Vnašanje Facebook strani v Business Managerju

Če boš v naslednjem koraku videl zeleno kljukico, je to znak, da je bila stran uspešno dodana. Če si že skrbnik Facebook strani, pri tem ne boš imel težav.

Morda želiš dodati več strani. V tem primeru ponovi zgornji postopek. Strani pa lahko v Facebook Business Manager dodaš tudi kasneje.

2. korak: Dodajanje oglaševalskih računov

Zdaj že vemo, da nam Facebook Business Manager omogoča tudi oglaševanje na Facebooku (in Instagramu). Dodajanje oglaševalskega računa je skoraj identično dodajanju Facebook strani.

Oglaševalski račun v Business Managerju
Dodajanje oglaševalskega računa v Business Managerju
ID oglaševalskega račun v Facebook Business Managerju
Ustvari oglaševalski račun v Facebook Business Managerju
Ustvari novi oglaševalski račun

Tako, tvoj oglaševalski račun je zdaj dodan – preostane ti le še, da nastaviš svojo prvo oglaševalsko kampanjo.

Do povezave za dodajanje oglaševalskih računov lahko dostopaš tudi prek nastavitev (Nastavitve za podjetja > Accounts > Dodajanje računov). Pomembno je izpostaviti, da lahko na začetku dodaš le en oglaševalski račun, naslednje pa šele, ko začneš na prvem računu porabljati denar. Prav tako pazi na to, katere oglaševalske račune dodajaš – ko je račun enkrat dodan v Business Manager, ga namreč ne moreš več odstraniti. 

3. korak: Povezovanje Instagram profila

Če ima tvoje podjetje tudi Instagram profil, ga lahko prav tako povežeš s Facebook Business Managerjem. Tako boš lahko oglase, ki jih nastaviš v Ads Managerju oziroma Urejevalniku oglasov, prikazoval tudi na Instagramu, poleg tega pa boš lahko pregledoval tudi sporočila in komentarje.

Povezovanje Instagram profila s Facebook Business Managerjem

4. korak: Dodajanje sodelavcev

Upravljanje Facebook strani je lahko zelo obsegajoče delo, ki vzame veliko časa. Facebook Business Manager ti dopušča, da dostop omogočiš tudi svojim sodelavcem in tako delo razdeliš med ekipo.

Dodajanje ljudi v Facebook Business Manager

5. korak: Dodajanje Facebook Pixla

Da bi imel kar največ koristi od Business Managerja, te čaka še en korak – dodajanje Facebook Pixla. Gre za analitično orodje, ki ti omogoča merjenje učinkovitosti Facebook oglaševanja. Izvedel boš lahko, kaj počnejo uporabniki na tvoji spletni strani, potem ko kliknejo na oglas, in kdaj jo zapustijo. Predvsem pa ti bo Facebook Pixel pomagal do povečanja števila konverzij. Podrobneje smo o tem že govorili (in pisali) v POINT OUT Weekly oddaji o nastavitvi Facebook Pixla, zato lahko vsa navodila preveriš kar tam.

Orodja, ki jih ponuja Facebook Business Manager

Zdaj je tvoj Facebook Business Manager pripravljen za uporabo. S klikom na naslov v levem zgornjem kotu Upravitelj za podjetja oziroma Business Manager se bo prikazal meni z vsemi orodji, ki jih platforma ponuja. Orodja so razdeljena v pet skupin: Načrt (angl. Plan), Ustvari in upravljaj (angl. Create & Manage), Merjenje in poročanje (angl. Measure & Report), Sredstva (angl. Assets) in Nastavitve (angl. Settings).

Orodja Facebook Business Managerja

Načrt

Načrt se, kot lahko razbereš iz naslova, nanaša predvsem na načrtovanje oglaševalskih kampanj. Z možnostjo “Audience Insights” lahko izveš več o svoji javnosti oziroma osebah, ki spremljajo tvojo stran in oglase. “Načrtovalnik oglaševalskih akcij” (angl. Campaign Planner) ti omogoča načrtovanje kampanj in predvidevanje rezultatov, v “Ustvarjalnem središču” (angl. Creative Hub) pa lahko ustvariš model oglasov in predogled deliš z ostalimi.

Ustvari in upravljaj

Z orodji v tem zavihku se boš spoznal zelo podrobno – tu boš namreč ustvarjal in upravljal vse objave na Facebook strani in oglaševalske kampanje.

Najpomembnejši sta prvi dve možnosti. “Upravitelj za podjetja” oz. Business Manager te bo pripeljal do domače strani, od koder lahko dostopaš do vseh Facebook strani in oglaševalskih računov. Prav tako tu vidiš hiter predogled dogajanja: število aktivnih oglaševalskih kampanj in porabo ter všečke na Facebook strani, doseg in interakcijo s stranjo.
V “Urejevalniku oglasov” (angl. Ads Manager) boš ustvarjal, urejal in pregledoval oglaševalske kampanje. Preden začneš, pa lahko preveriš še 3 stvari, ki jih moraš vedeti, preden nastaviš svojo prvo kampanjo.

Merjenje in poročanje

V tem zavihku boš našel vse, povezano z analitiko Facebook strani in oglaševalskih kampanj. Ustvariš lahko poročila oglaševalskih kampanj (angl. Ads Reporting), ki je sicer v slovenščino preveden nekoliko nerodno – “Prijava oglasov”. Ustvariš lahko testne oglase (angl. Test and Learn) in tako ugotoviš, kaj v tvojem primeru najbolje deluje. Preveriš lahko tudi učinkovitost oglasov (angl. Attribution). Izveš lahko, kako se uporabniki odzivajo na tvoje podjetje prek različnih platform (angl. Analytics) in iz teh platform pridobiš podatke, na primer s pomočjo Facebook Pixla (angl. Events Manager).

Sredstva

V tem zavihku lahko upravljaš z različnimi sredstvi, ki jih potrebuješ za svoje oglase. To so lahko različne slike, videi in katalogi produktov, poleg tega pa lahko ustvariš tudi kostumizirana občinstva za oglaševalske kampanje in poskrbiš za varnost podjetja prek urejanja “Seznama blokiranih”.

Nastavitve

Nastavitve si večkrat obiskal že v procesu nastavljanja Business Managerja. Če želiš katerekoli izmed teh nastavitev spremeniti, se vedno lahko vrneš in to tudi storiš – bodisi gre za upravljanje vlog, ustvarjanje novih oglaševalskih računov ali dodajanje Facebook strani. “Nastavitve” te bodo pripeljale do specifičnih informacij o tvojemu oglaševalskemu računu, medtem ko lahko v “Nastavitvah za podjetja” urejaš tudi vse ostalo.

Tako – prebil si se do konca vodiča po Facebook Business Managerju. Verjamem, da za začetek to lahko predstavlja preveč informacij, vendar ti obljubljam, da se boš hitro znašel. Potrebuješ le malo časa in volje, tvoja motivacija pa naj bodo odlični rezultati, ki jih lahko dosežeš s pomočjo te platforme!

Če imaš še kakšno vprašanje, na katerega v vodiču nisem odgovorila, pa me kontaktiraj in potrudila se bom, da ti pomagam.