Ali je družbeno omrežje TikTok platforma prihodnosti?

Si že slišal za družbeno omrežje TikTok? Če še nisi, je za to skrajni čas. Mnogi so namreč prepričani, da gre za aplikacijo prihodnosti, ki bo v kratkem podjetjem in blagovnim znamkam v Sloveniji omogočala popolnomo zbližanje z mlado generacijo

Beri naprej in izvedel boš več o “skrivnostni” aplikaciji, ki je obnorela svet in hit postaja tudi pri nas.

Novo družbeno omrežje TikTok je aplikacija prihodnosti

Kaj je družbeno omrežje TikTok? 

TikTok je družbeno omrežje, ki ga mnogi primerjajo z nekdanjo in izredno priljubljeno platformo Vine. Drugi pa aplikacijo TikTok opisujejo kot novodobni Instagram, v sklopu katerega prevladujejo predvsem videoposnetki. 

TikTok je luč sveta ugledal na Kitajskem, kjer je bil leta 2016 predstavljen pod imenom “Douyin”. Leto pozneje so ga mednarodnem trgu predstavili s sedanjim imenom — TikTok. Danes gre za eno najhitreje rastočih aplikacij na trgu, saj se redno uvršča na prva tri mesta brezplačnih prenosov v trgovini Apple Store. 

Njegova matična družba je naredila dobro potezo, ko je aplikacijo TikTok združila s priljubljeno glasbeno aplikacijo music.ly, in tako že na začetku ustvarila širšo uporabniško bazo

Hitra rast družbenega omrežja TikTok

Od začetka obstoja leta 2016 pa vse do letošnjega leta je število uporabnikov družbenega omrežja TikTok naraslo na več kot 500 milijonov. In kot kaže, bo število uporabnikov le še naraščalo. Podatek iz decembra 2018 pravi, da se je v primerjavi s preteklim letom to število povečalo za kar 275 %. 

Za začetek si lahko pogledamo nekaj zanimivih dejstev o aplikaciji TikTok, ki vas bodo verjetno presenetila — še posebej, če za to mogoče sploh še niste slišali. 

Sedaj, ko poznaš zgodovino in dejstva o aplikaciji TikTok, lahko skupaj pogledava, kaj vse nam ta omogoča in verjemi — ne bo ti žal, če bereš naprej. Poleg tega gre za kanal, na katerem lahko dosežemo ogromno število mladih ljudi, ki jih na tako njim pristen način ne moremo doseči nikjer drugje. 

Uporabniki TikToka so večinoma mladi

Čeprav je TikTok dokaj nova platforma, lahko na tej najdemo ogromno uporabnikov — tudi slovenskih. Res pa je, da se nad aplikacijo TikTok navdušujejo predvsem najstniki in mladostniki med 16. in 24. letom starosti po vsem svetu. Ti namreč sestavljajo kar 40 % vseh TikTokovih uporabnikov. Na kitajski različici aplikacije Douyin pa se nahaja predvsem demografska starostna skupina med 18. in 35. letom starosti. 

Na družbenem omrežju TikTok najdemo več ženskih uporabnic

Pomemben podatek je tudi, da uporabniki na tem omrežju v povprečju preživijo malo manj kot 60 minut dnevno. To pomeni, da pregledajo precej vsebine in na ta način ima naše podjetje veliko možnosti, da je opaženo. 

Kaj nam družbeno omrežje TikTok omogoča? 

Aplikacija TikTok je torej platforma, v sklopu katere je uporabnikom omogočeno nalaganje krajših videoposnetkov v dolžini 15 ali 60 sekund, ki se po končanem predvajanju pričnejo ponovno vrteti in tako trajajo v nedogled. 

Obsežno orodje za urejanje fotografij s pomočjo filtrov in učinkov ter množična glasbena knjižnica pa uporabnikom omogočata prilagajanje vsebine, da bi dosegli komičen učinek.

Glede na to, da gre za novo družbeno omrežje, ki ga podjetja in širša javnost ne poznajo dobro, je vredno omeniti, da algoritem aplikacije TikTok deluje nekoliko drugače kot algoritma aplikacij Instagram in Facebook. Ko se pridružiš aplikaciji TikTok, sprva na svoji časovnici ne vidiš objav svojih prijateljev in ljudi, ki jim slediš. Temveč ti TikTok ponudi videe, za katere meni, da bi te zanimali na podlagi tega, kar si si ogledal, delil ali všečkal v preteklosti. 

Precej zanimivo, kajne? Tako ti bo vsa vsebina ponujena na “For You” strani, ki bi jo na kateri drugi platformi imenovali časovnica, uporabniku pa nove vsebine nikoli ne zmanjka. 

Prav tako pa nam je kot ustvarjalcu vsebin na TikToku ponujeno malo morje kreativnih funkcij, ki omogočajo, da se kot podjetje izražamo in komuniciramo na mnogo načinov.

Kreativnost pri video vsebinah 

Gledanje in ustvarjanje video vsebine je bistvo družbenega omrežja TikTok. Če želimo znotraj podjetja ustvarjati inovativne videoposnetke in te deliti z uporabniki TikToka, ki so hkrati tudi naša ciljna skupina, potem je družbeno omrežje TikTok prava izbira za nas. Seveda nam dodatno znanje pri montaži videoposnetkov nikakor ne škodi in na ta način lahko še bolj izstopamo. 

Sicer pa TikTok ponuja vgrajeni urejevalnik Sider, ki je prilagojen tudi samim začetnikom. Z njim lahko na preprost način urejamo videe, vključno z dodajanjem filtrov, zamegljevanjem, dodajanjem zvočnih posnetkov in še in še. Nekaterim uporabnikom pa je omogočeno tudi snemanje videov v živo (angl. live streaming).

Povezanost z glasbeno knjižnico

Z obsežno glasbeno knjižnico, ki je integrirana tudi z Apple Music, TikTok predstavlja nove razsežnosti v svetu družbenih omrežij. 

Ustvarjalci lahko dodajajo, ustvarjajo, shranjujejo in odkrivajo pesmi ter zvoke prek različnih seznamov predvajanja, videoposnetkov, ki jih spremlja glasba itd. Družbeno omrežje TikTok pa igra veliko vlogo tudi pri tem, da različnih skladbam in izvajalcem pomagati priplezati na same vrhove glasbenih lestvic. 

Ustvarjanje nove vsebine na družbenem omrežju TikTok je enostavno
Ustvarjanje nove vsebine na družbenem omrežju TikTok je zelo enostavno.

TikTok #hashtag izzive (angl. challenges)

TikTok izziv uporabnike s priljubljeno pesmijo ali hashtagom običajno pozove, da ustvarijo svoj videoposnetek okoli te določene tematike. Izzivi se običajno izredno hitro razširijo med uporabnike aplikacije TikTok, še posebej, ker ima družbeno omrežje TikTok pogosto iskalno oznako na iskalni strani.

Ustvarjanje duetov (angl. Duets)

Dueti oz. angleško duets je priljubljena TikTok funkcija, ki uporabnikom omogoča, da zajamejo videoposnetek druge osebe in vanj vključijo tudi sebe.  Ti videoposnetki se običajno pojavljajo v formatu klic in odziv, prav tako pa so ena izmed najbolj priljubljenih funkcij, ki jih ponuja aplikacij TikTok. 

Snemanje Cringe videoposnetkov

Tu gre pravzaprav posnetke, na katerih so osebe postavljene v kočljive situacije z namenom, da bi izpadle smešno. Medtem pa poskušajo delovati iskreno. TikTokovci torej iz sebe “delajo norca”, a želijo, da to ni tako zelo očitno.

Video odzive (angl. react videos)

Uporabniki lahko pod video v skupni rabi objavijo svojo reakcijo. Oseba lahko med snemanjem videoposnetka posname svojo reakcijo in to kasneje postavi poleg izvirnika. Reakcija se bo tako na istem mestu predvajala vsakič, ko se bo izvirnik zavrtel. 

Kot vidimo gre za zares inovativno platformo, ki počasi osvaja svet. Zdaj, ko veš, na kakšne načine lahko na družbenem omrežju TikTok pripravljaš vsebino za svoje sledilce,  je čas, da pregledava, kako so se aplikacije lotile druge blagovne znamke. 

Katera podjetja družbeno omrežje TikTok že uporabljajo in kako to počnejo?

Čeprav se v Sloveniji z aplikacijo TikTok šele spoznavamo, je ta drugod po svetu (še posebej na Kitajskem, kjer aplikacijo poznajo pod imenom Douyin) izjemno priljubljena. 

Tako na družbenem omrežju TikTok najdemo tudi večja podjetja in blagovne znamke, ki si z njeno pomočjo poskušajo ustvariti pot do vrha. Nekaterim pa to več kot uspeva. Poglejva, kako na platformi za svojo prepoznavnost skrbijo naslednja podjetja: 

Apple Music 

Apple Music je platforma, ki ima kljub še vedno rastočemu YouTubu, ogromno uporabnikov. Pri tem, da ne izgubi svoje priljubljenosti, pa ji v zadnjem času pomaga tudi aplikacija TikTok. 

Apple to koristi tako, da na njej objavlja videe z raznoliko in zanimivo vsebino — med drugim intervjuje z znanimi glasbeniki, kot so Christina Aguilera, Ed Sheeran, Carbi B … A pozor, ne gre za klasične ali dolgočasne intervjuje, ki bi jih najraje ugasnili po nekaj sekundah. 

V videih znane osebnosti sprašujejo zanimiva vprašanja, kot so: “Kaj bi storil z eno milijardo dolarjev?”, “Kakšen nasvet, bi dal/a sebi kot najstnici?” ali pa svetovne glasbenike, kot je Ed Sheeran, sprašujejo smešna vprašanja, kot npr. “Kakšno glasbo poslušaš?

Zakaj takšna vsebina deluje? Vsak najstnik oz. mladostnik se želi počutiti blizu osebnostim, ki jih vidijo kot vzornike. Ko o teh ljudeh uporabniki izvedo osebne stvari, hkrati pa jih slišijo iz njihovih ust, se jim počutijo blizu in na ta način z veseljem sledijo računu Apple Music.

No, seveda je pomembno, da izpostavimo tudi dejstvo, da to koristi predvsem Applu kot  znamki. Ljudje se namreč počutijo z znamko osebno povezani, saj o ustvarjalcih glasbe, ki se predvaja na njihovi platformi, vedo nekaj, kar drugi ne. Gre za ustvarjanje prepoznavnosti in povezanosti s ciljno publiko. 

Apple Music vsebino na družbenem omrežju TikTok kreira s pomočjo znanih glasbenikov

Red Bull 

Podjetje Red Bull si je skoraj 3 milijone sledilcev na aplikaciji TikTok prislužilo z objavljanjem zabavnih video vsebin v katerih nastopajo influencerji. Njihovo vsebino definira predvsem hashtag, ki je tudi njihov slogan, #givesyouwings.

Na njihovem profilu so objavljeni predvsem adrenalinski posnetki, kjer ljudje izvajajo različne akrobacije, športe, trike in pri tem več kot uspejo. Velikokrat nas na koncu videa v smeh spravi tudi presenečen obraz osebe, ki ni verjela, da ji takšen trik lahko uspe izvesti. Prav zato tukaj nastopi #givesyouwings, kar v slovenskem prevodu pomeni #tidakrila, saj s tem Red Bull želi povedati, da je po zaužitju tega vse mogoče.

Takšna vsebina v sklopu aplikacije TikTok dobro deluje iz več različnih razlogov — poleg tega, da so videi zabavni in zanimivi, znamka s pomočjo vsakega videa zelo dobro “prodaja” samo sebe. V posnetkih influencerji na sebi nosijo tudi Red Bull oblačila in modne dodatke, ter tako še dodatno preusmerijo pozornost k svoji znamki

Kako pa se ciljno občinstvo na ta način poveže z znamko Red Bull? Skozi zgodbo blagovne znamke, ki jo Redbull že od nekdaj odlično gradi in pripoveduje. Videi, kjer ljudje s pomočjo Red Bull-a opravijo (za njih) zahtevne izzive, v človeku vzbudijo občutek, da zmore vse — če le spije požirek ali dva omenjene pijače. To pa seveda za znamko predstavlja večjo prodajo in prepoznavnost

RedBull na družbenem omrežju TikTok

Nekateri smo mogoče za družbeno omrežje TikTok pred kratkim slišali prvič, a na platformi lahko najdemo tudi že nekatere slovenske blagovne znamke, ki jim gre ustvarjanje vsebine zelo dobro od rok.

Equa 

Equa je zelo znano slovensko podjetje, ki želi za naravo poskrbeti z izdelovanjem steklenic za vodo, te pa lahko uporabniki uporabijo večkrat. Ker je skrb za naravo in zdravje uporabnikov njihova prioriteta, na tem temelji tudi njihov TikTok račun.

V vsakem njihovem videu se pojavi vsaj eden izmed produktov Equa. Na zabaven način pa ozaveščajo o prekomerni uporabi plastike in tem, da je izbira steklene ali termo flaše za vodo boljša izbira. Poleg tega pa sledilce konstantno opozarjajo, kako pomembna je redna hidracija za človekovo zdravje ter dobro počutje. Gre torej za vsebinski marketing, pri katerem želijo v podjetju na nek način spremeniti navade in vrednote uporabnikov — zdravi vi, zdravo okolje. Dva v enem in bam — izdelek gre za med. 

Zato, da novi uporabniki lažje razumejo, s čim se pravzaprav ukvarjajo, pa so na samem začetku objavili tudi kratek video o tem, kaj počnejo in kakšno je njihovo poslanstvo. 

Equa na družbenem omrežju TikTok ozavešča o skrbi zase in naravo

Dunking Devils

Akrobatska košarkarska ekipa Dunking Devils je svojo pot pričela leta 2004 kot skupina prijateljev s skupno strastjo. Svoje akrobatske sposobnosti so želeli deliti tudi s svetom in tako jih v Sloveniji pozna skoraj vsak posameznik .

Kot kaže Slovenci nismo edini, ki jih poznamo. Tudi Dunking devils imajo svoj TikTok profil, kjer imajo že skoraj 15 tisoč sledilcev. Seveda na njihovem profilu najdemo predvsem posnetke norih akrobacij in skokov, pri katerih se marsikomu zašibijo kolena. S tem dobro zastopajo svojo blagovno znamko, hkrati pa še uživajo

Verjetno je skupina, kot so Dunking Devils, le čakala, da se pojavi aplikacija, kot je TikTok. Kar počnejo je namreč kot nalašč za ustvarjanje zanimive, zabavne in očem privlačne vsebine na družbenem omrežju TikTok.

Skupina Dunking Devils na družbenem omrežju TikTok

TikTok oglaševanje — ali je mogoče?

Večina večjih družbenih platform ponuja možnost, da podjetja sama ustvarjajo oglase, ti pa se kasneje ciljni publiki prikazujejo na časovnici. Družbeno omrežje TikTok zaenkrat te oblike oglaševanja še ne ponuja v celoti, a obstaja več vrst drugačnih načinov, da nas naša publika opazi. 

Aprila letos je TikTok sicer predstavil beta različico svoje oglaševalske platforme, ki naj bi aplikacijo popeljala v cenovno ugoden oglaševalski prostor. Tako so nekateri uporabniki že naleteli na oglase z napisom “sponzorirano”, ki so jih ob kliku vodili na stran spletne strani oglaševalca. A zaenkrat oglasi, ki se popolnoma samoprikazujejo, še niso na voljo. Komaj pa čakamo, da ti o tem v prihodnje povemo še kaj več. 🙂  

Oglaševanje na družbenem omrežju TikTok

Ampak beri naprej in pokazali ti bomo več načinov, s katerimi lahko vendarle vzbudiš večjo pozornost uporabnikov aplikacije TikTok. 

Brand takeover

Brand takeover je vrsta oglasa, ki je že na voljo in se prikaže takoj, ko uporabnik odpre aplikacijo. Ta ga ne more zgrešiti, saj je oglas postavljen na samo sredino ekrana. V podjetju pa se lahko odločite, kam boste vodili svojo ciljno publiko. Slabost te vrste oglaševanja je, da je ta omejena le na enega oglaševalca v kategoriji dnevno. Zadnji podatki pa pravijo, da so tudi cene te vrste oglaševanja precej visoke. Da si zagotovite 5 milijonov odzivov s strani uporabnikov, morate odšteti kar 50. 000 ameriških dolarjev na dan

Hashtag oznamčeni oglasi (angl. Hashtag branded ads)

Že zgoraj smo govorili o TikTok izzivih in tem, da se običajno razširijo hitro kot virus. Če pa se slučajno bojite, da se vaš hashtag izziv ne bi izšel tako, kot želite, lahko na TikToku izziv za hashtag tudi kupite

Prva blagovna znamka, ki je to storila je bila modna znamka Guess z izzivom #InMyDenim. Kaj stori plačan hashtag oglas? Vsak uporabnik, ki odpre aplikacijo TikTok je preusmerjen na ta določen izziv. Izziv #InMyDenim je recimo prejel več kot 36 milijonov ogledov.

Sponzorirani hashtag izzivi se na strani, ki je namenjena odkrivanju nove vsebine, pojavijo v obliki oglasnega bannerja. Ob kliku na banner pa so uporabniki preusmerjeni na stran izziva, kjer jih čakajo tudi vsa nadaljnja navodila. Čeprav je potrebno v to vložiti nekaj sredstev, bo verjetno izkupiček potrdil, da je bilo vredno.

Izzivi na družbenem omrežju TikTok
Družbeno omrežje TikTok nas redno poziva, da se pridružimo novemu izzivu

Sodelovanje z influencerji

Ena izmed znamk, ki se influencer marketinga na TikToku lotila pravilno, je znamka Calvin Klein. V sklopu kampanje so znane osebnosti, kot so Kendall Jenner, Shawn Mendes in A$AP Rocky nosile spodnje perilo in jeans znamke Calvin Klein. Pozornost mladih je bila tako hitro pridobljena. Ti sicer perila niso “oglaševali” na svojih osebnih profilih, temveč pa na profilu znamke Calvin Klein. 

Influencer marketing je tako še vedno zelo dober način pridobivanja pozornosti na TikToku, saj prostor še ni prenatrpan in tako hitro lahko najdemo influencerje ter dosežemo rezultate.   

Koga od znanih Slovencev lahko najdemo na TikToku? 

Znani Slovenci na družbenem omrežju TikTok

3D / AR Lenses

Na dan je prišla tudi informacija, da bo TikTok uporabnikom kmalu ponujal tudi filtre za fotografije na način, kot smo jih vajeni s platforme Snapchat. Tukaj se bo za oglaševalce prav tako odprlo kar nekaj priložnosti. Pustimo se presenetiti. 

Verjamem, da smo vzbudili tvoje zanimanje. Zdaj, ko družbeno omrežje TikTok okvirno poznaš, pa se raziskovanja lahko lotiš tudi sam. Prepusti se kreativnosti in zapelji svoje podjetje med zvezde — nikoli ne veš, mogoče bo za to zaslužen ravno TikTok. 🙂