Družbena omrežja kot marketinška strategija – kam, kako, zakaj?
Znaš brez zadržka poimenovati uspešno podjetje, ki v 21. stoletju še nima profila na vsaj enem družbenem omrežju?
Najbrž ne. Toda zakaj?
Na svetu je trenutno kar 4 milijarde uporabnikov družbenih omrežij. Pomisli, da jih večina uporablja tudi za komuniciranje s svojimi najljubšimi znamkami in spremljanje novosti.
Če meniš, da uporabniki svoj čas namenijo zgolj povezovanju z znanci in prijatelji, imam zate novico. Kar 60 % uporabnikov družbene platforme Instagram je mnenja, da na omrežju nenehno odkriva nove izdelke. Nanj se namreč obrne v iskanju informacij, to pa jih pripelje do produkta, ki pogosto reši njihovo težavo.
Objave in oglasi na družbenih omrežjih so ključni za pridobivanje prometa na tvojo spletno stran. Profil na družbenih omrežjih ti bo olajšal prodajo, ne glede na to, kaj prodajaš. Je ključni del vsakega prodajnega lijaka (angl. sales funnel). Poleg tega pa je odličen način grajenja blagovne znamke in povezovanja z uporabniki, pri čemer je ključnega pomena enoten stil komuniciranja.
S povečevanjem števila ljudi, ki uporabljajo družbene medije, in razvojem družbenih prodajnih orodij, bodo družbena omrežja vedno bolj pomembna za iskanje izdelkov in elektronsko poslovanje. Prav je, da uskladiš svoje cilje posameznega družbenega omrežja in cilje trženja.
Kako začeti z izbiro družbenih omrežij?
Če si po vseh začetnih informacijah še vedno z mano, se verjetno sprašuješ, kako lahko na preprost način izbereš najbolj primerno družbeno omrežje za tvoje podjetje.
Najprej moraš uspešno določiti ciljno persono. Za tem bo izbira dveh ali treh (več zaradi časovne komponente enostavno ne priporočam) družbenih omrežij za tvoje podjetje preprosto.
Te zanima, na katerih družbenih omrežjih se nahaja tvoja ciljna skupina? Beri naprej.
Kljub množičnemu porastu družbenih omrežij v zadnjih nekaj letih, Facebook vztrajno ohranja vodilni položaj v številu uporabnikov in tako ostaja eno najmočnejših orodij za povezovanje blagovnih znamk s svojo ciljno publiko.
Statistika ne laže. Facebook z začetkom leta 2019 šteje kar 1,49 milijarde dnevno aktivnih uporabnikov, 65 milijonov podjetij pa dnevno uporablja platformo Facebook Business.
Da bi z uporabo Facebooka pridobili kvalitetno interakcijo (angl. engagement), je najbolj učinkovita taktika objavljanje privlačnih vizualnih vsebin, optimiziranje časovne razporeditve objav ter postavljanje vprašanj oboževalcem.
Kdaj in kako uporabiti Facebook?
Navsezadnje so blagovne znamke, ki so najbolj uspešne na Facebooku, tiste, ki svojemu občinstvu prinašajo izjemno vrednost. Preden se za platformo odločiš, je potrebnih malce več informacij.
Nujno je, da se zavedaš, kaj Facebook predstavlja vsem svojim uporabnikom. Posamezniki ga uporabljajo predvsem za gradnjo novih odnosov ter ohranjanje stikov s starimi prijatelji.
Zaradi velike baze uporabnikov je zato dobro, da veš, da je Facebook za podjetja predvsem dobra platforma za ohranjanje zvestobe obstoječe baze strank in povečevanje baze kupcev.
Posledično se tu hitro razkrije tudi njegova slaba stran. Težko je doseči novo občinstvo, saj imajo objave omejen doseg. Ko torej o Facebooku razmišljaš kot o potencialni platformi za svoje podjetje, najprej skrbno razmisli o svojih poslovnih ciljih in strategiji nastopa.
Tole je žalostna resničnost: zadnja leta Facebook “ob živce” spravlja vse lastnike podjetij, ki nanj računajo za organsko rast svoje blagovne znamke. Želiš tržiti na Facebooku? Da potrošniki tvoje podjetje sploh odkrijejo, moraš uporabiti Facebook Ads Manager. Če v problem vržeš nekaj evrov bo tvoja stran hitro zagorela. Preberi si naš blog o Facebook oglaševanju.
Industrije, ki so z uporabo Facebooka najbolj uspešne so moda, avtomobilizem, maloprodaja, zdravje in velnes, nepremičnine in novice.
Kakšen trik komuniciranja na Facebooku je uporabil Nike?
Podjetje, ki mu objavljanje na Facebooku ni tuje, je vodilna blagovna znamka za športno opremo Nike. Kot bi bilo torej za pričakovati, Nike objavlja obilo odličnih športnih videoposnetkov in fotografij, kar prinaša veliko vključenost.
V informacijski dobi je personalizacija ključnega pomena. Nike se je te težave lotil precej inteligentno, saj ima številne Facebook strani, vsaka od katerih se nanaša na posebne interese. To ima veliko smisla še posebej, ko pomislimo na dejstvo, da sta nogometni navijači in tekači dve izredno različni demografiji.
Zdaj, ko ima Instagram več kot 1 milijardo aktivnih mesečnih uporabnikov, mnoge blagovne znamke iščejo načine za interakcijo z njegovo skupnostjo. Kljub temu pri Instagramu ne gre za številke. Gre za njegove uporabnike. Naj razložim.
Instagramerji so kupci. Študija, ki jo je Iconosquare izvedel v letu 2015 kaže, da 70 % uporabnikov Instagrama poroča, da so v preteklosti platformo že uporabili za iskanje blagovne znamke.
Če objavljaš svoji znamki primerne in uporabnikom zabavne slike bodo potrošniki vpili tvoje marketinško sporočilo kot spužve – brez kakršnih koli prodajnih vložkov iz tvoje strani.
“Kako lahko na preprost način pretvorim pasivne kupce v samozavestne stranke?” je vprašanje, na katerega odgovarja Instagram.
Kdaj in kako uporabiti Instagram?
Če z blagovno znamko želiš spodbujati interakcije, je Instagram pravi zate. S kombinacijo oglaševanja, uporabo hashtagov in targetiranjem prave ciljne publike je tale platforma prava bomba za vse, ki se s svojo znamko predstavljajo predvsem z vizualnimi elementi. Prva stvar, ki jo uporabnik vidi ob obisku profila, so namreč objavljene slike.
Imaš težave z besednim izražanjem? Pozabi! Povej raje s fotografijami.
Industrije, ki so z uporabo Instagrama najbolj uspešne so potovanja, moda, zdravje in velnes, umetnost, hrana in pijača, E-commerce, lepota, avtomobilizem in fotografija. Bolj je primeren za B2C (angl. business to consumer) podjetja, a z dobro strategijo nastopa in kreativnostjo tudi B2B (angl. business to business) podjetja žanjejo uspehe.
Verjamem, da si že slišal za influencer marketing. Poišči svoje vplivneže na Instagramu! Oni so tisti, ki lahko tvoje potencialne stranke usmerijo na tvoj profil ali spletno stran. Če nisi na platformi, ki jo imajo najraje, izgubljaš priložnost za nove stranke.
Poleg tega je Instagram prava odločitev za tiste, ki želijo svojim sledilcem dostaviti relevantne zgodbe v času, ko se zgodijo. Instagram story-ji niso samo vir zabave, ampak so odlični za večanje vključenosti, ustvarjanje prepoznavnosti blagovne znamke ter preusmerjanje prometa na spletno stran. Kako pa to počnejo strokovnjaki?
To je odličen primer uporabe Instagrama za podjetje
Naravni izdelki Califia Farms imajo brez dvoma izredno privlačne embalaže. Zato ni nič čudnega, da so si za predstavitev njihove znamke izbrali Instagram. Pogosto na platformi delijo posnetke receptov in svoje sledilce povabijo k ogledu vseh sestavin na njihovi spletni strani. Od preprostih slik izdelkov v akciji do zanimivih animacij, ki jih enostavno moraš pogledati do konca – Califia Farms ima platformo v mezincu.
Si pripravljen na ustvarjanje vrhunske marketinške priložnosti? Preberi si naš vodič za začetek Instagrama za podjetje.
YouTube
Število gledalcev YouTuba nenehno narašča. Po zadnjih statistikah sodeč ima kar 1,8 milijarde aktivnih uporabnikov in je drugi najbolj popularen iskalnik.
Začniva raje takole: video oglas na družbenih omrežjih ti lahko prinese kar nekaj denarja, če ga uporabiš pravilno. Če na svojo spletno stran dodaš videoposnetek, ki izdelek bolje predstavi, lahko konverzije povečaš za kar 80%.
Če zadevo bolje premislimo, učinkovitost video vsebin sploh ni presenetljiva. Navsezadnje je vid naše prevladujoče čutilo. Večina informacij, ki jih prejmejo naši možgani se ustvari na podlagi vida. Že preproste slike lahko resno povečajo angažiranost našega kupca. Pomisli, kaj lahko za tvoje podjetje naredi šele video vsebina.
Kdaj in kako uporabiti YouTube?
Kje vedno znova poiščeš hitro rešitev za svojo težavo?
Imaš problem s sestavo svojega novega pohištva iz Ikee? Potrebuješ pomoč s Photoshopom? Stavim, da je prva platforma, kjer poiščeš pomoč YouTube. Svojo težavo preprosto vneseš v iskalno vrstico, nazaj pa prejmeš vizualni odgovor. Enako počnejo ostali uporabniki YouTuba.
Če lahko prednosti tvojega izdelka ali storitve prikažeš preko video vsebin, bodo gledalci podjetju zaupali bolj, morda pa bodo celo postali zveste stranke. Ne gre pa samo za predstavitvene in razlagalne videe. Platformo lahko odlično izkoristiš za vsebinski marketing.
Industrije, ki so z uporabo YouTuba najbolj uspešne so lepota in šport, nakupovanje, izobraževanje, zdravje, prehrana in velnes.
Kako je YouTube izkoristil Heineken?
Heineken je v letu 2018 predstavil eno po mojem mnenju najboljših kampanj v zgodovini YouTuba. Video z naslovom Open Your World in istoimenskim hashtagom je bil objavljen septembra 2018.
Oglas velikega proizvajalca piva pripoveduje zgodbo velikih političnih premikov, ki so z nedavnimi dogodki, kot sta Brexit in predsednikovanje Donalda Trumpa, postali očitni. Ljudje so vedno bolj razdeljeni in Heineken ni prvo podjetje, ki je poskusilo poprijeti za nestabilen volan svetovne politike. Je pa brez dvoma med redkimi, ki jim je dejansko uspelo.
Kampanja je na festivalu Lions v Cannesu prejela bronastega leva v kategoriji spletnih vsebin. Posnetek je na različnih družbenih omrežjih, primarno YouTubu, dosegel več kot 40 milijonov ogledov. 91 % vseh odzivov je pozitivnih, kampanje pa se je v prvih treh tednih širila popolnoma organsko.
Si se opogumil in odločil posneti prvi Youtube video? Preberi si naš članek o marketinški video produkciji.
Snapchat
Snapchat je zaradi vseh zgoraj prikazanih statistik odličen kraj za doseg enega najbolj iskanih tržnih segmentov na svetu – milenijcev, še bolj pa generacije z.
Mladi so dragocen trg. Če svojo blagovno znamko predstaviš kot njim bolj dosegljivo, se bo zgodba tvojega podjetja lahko pisala sama zase. Ustvaril boš zvestobo znamke z generacijo, ki bo kmalu predstavljala večino spletnih uporabnikov.
Kdaj in kako uporabiti Snapchat?
Čeprav Snapchat zahteva malo več napora kot občasna posodobitev statusa na Facebooku ali Twitterju, ga je še vedno mogoče dobro razviti brez znatne naložbe.
Uporabniku ne omogoča deljenja objav na način Facebooka, zato pa je pionir v deljenju hitrih zgodb. To je funkcija, na katero bi se morala osredotočati podjetja, ki platformo uporabljajo za povezovanje s svojo publiko.
Ta popolnoma nov način komuniciranja se je izkazal za tako uspešnega, da je na zmagovalni vlak skočil še Facebook in zgodbe ponudil tudi na Facebooku in Instagramu. Njim se je kasneje pridružil tudi YouTube, danes pa jih testira celo LinkedIn. Ko uporabnik deli vsebino z zgodbo, si jo v roku 24. ur lahko pogledajo vsi njegovi sledilci, preden za vedno izgine.
Industrije, ki so z uporabo Snapchata najbolj uspešne so prehrana, koncerti, izobraževanje in šport.
In primer dobre Snapchat kampanje?
WOW Airlines je svojim Snapchat oboževalcem v letu 2016 ponudil možnost, da z letalsko družbo poleti obiščejo nekaj izmed 28 destinacij, ki jih ponuja. Kampanja, poimenovana SnapTraveler, je sledilce naprosila, da v dveh minutah na Snapchat platformi predstavijo svoje mesto. WOW je izbral štiri zmagovalce iz različnih koncev sveta, ki so kasneje med poletjem ustvarjali vsebino za vse kanale podjetja, vključno s Snapchatom.
In rezultati? Poleg tega, da je kampanja ustvarila več kot 10 milijonov obiskov na družbenih omrežjih podjetja, je postala tudi najpogostejše deljena novica blagovne znamke, s kar 2,4 milijona delitev.
LinkedIn
S svojimi 562 milijoni uporabnikov je LinkedIn vodilno družbeno omrežje za oblikovanje poslovnih vezi. Kot sem že omenila, so milenijci odločevalci prihodnosti. Ta generacija na LinkedInu zavzema kar 87 milijonov uporabnikov.
V primeru, da je tvoj LinkedIn zastarel in omejen zgolj na osebni profil, je čas, da zavihaš svoje rokave in nadgradiš svojo igro. Pomagali ti bodo tudi naši nasveti za upravljanje LinkedIn strani.
Kdaj in kako uporabiti LinkedIn?
LinkedIn strani za podjetja so pred leti veljali predvsem kot ciljne strani za odnose z javnostjo. Kljub temu, da je to še vedno eden od načinov za uporabo LinkedIna, postaja omrežje tudi idealen kraj za doseganje poslovnih rezultatov, dvig prepoznavnosti blagovne znamke, spodbujanje poklicnih možnosti in izobraževanje potencialnih strank o vaših izdelkih in storitvah. Bogata in raznolika vsebina lahko pomaga vzpostaviti tvojo blagovno znamko kot vodilno podjetje v niši. Poleg tega je to najbolj uporabljeno družbeno omrežje za B2B lead generation.
Se želiš uveljaviti kot pošten delodajalec? Hitro na LinkedIn! Tudi za to je odličen. Če še nimaš strani, ali pa ne veš, kako jo zagnati, smo na temo LinkedIna za podjetja spisali tudi enostaven vodič.
Industrije, ki so z uporabo LinkedIna najbolj uspešne so informacijske tehnologije, trženje, upravljanje s človeškimi viri, kadrovska služba in programerstvo.
Za Amazon je LinkedIn eno ključnih omrežij
Podjetje, ki je LinkedIn že popolnoma osvojilo je brez dvoma Amazon. Svoje oboževalce na profilu nenehno opozarja na novosti, ki jih ponuja. Uporablja tudi “Showcase Pages” in tako poudarja dodatne segmente, ki podjetjem, ki svoje produkte prodajajo preko Amazona, zagotavlja izredno specifične informacije.
Med ogledom Amazonovega profila boš hitro opazil, da se pogosto vključujejo v debate s svojimi sledilci in jim javno odgovarjajo na vsa vprašanja.
Twitter
Twitter je z več kot 300 milijoni aktivnih uporabnikov odlična platforma za podjetja, ki se želijo povezati s svojo ciljno publiko. Čez leta so manjša podjetja spoznala moč te platforme in se vključila v rastoče omrežje.
Objave uporabnikov štejejo kar 500 milijonov na dan. Zato ni presenečenje, da velika večina podjetij, ki imajo profil na Twitterju platformo uporabljajo zgolj za komunikacijo s sledilci. A pozorni moramo biti na slovenski trg, kjer pa Twitter ni tako priljubljen kot ostala omrežja.
Kdaj in kako uporabiti Twitter?
Cilj Twitterja je spodbujati odprto komunikacijo med uporabniki. Skoraj vsak pogovor (z izjemo privatnih sporočil), ki ga imajo tvoji konkurenti s svojimi kupci, je na Twitterju popolnoma odprt in dostopen. Obratno je tudi vsak pogovor, ki ga ima tvoje občinstvo s svojimi sledilci, na voljo za vpogled.
Twitter je zlata mina za vpogled v želje in bolečine tako potencialnih, kot obstoječih strank!
Zelo preprosto je torej poiskati potencialne kupce, ki bi tvojo storitev ali produkt uporabile za njen predviden namen. Prav tako lahko zelo jasno identificiraš točke bolečine ciljne skupine in svojo ponudbo ustrezno prilagodiš.
Najprej se moraš odločiti, kakšen Twitter račun želiš:
- Se boš nenehno le odzival na pritožbe strank?
- Boš ustvaril glas, ki bo tvojemu podjetju vlil nekaj osebnosti?
- Ga boš uporabil zgolj kot platformo, kjer boš s sledilci komuniciral novosti podjetja?
Lahko se seveda odločiš za mešanico vseh treh.
Industrije, ki so z uporabo Twitterja najbolj uspešne so novice, maloprodaja, E-commerce, zdravje in velnes, potovanja, finance, šport.
Innocent Drinks je Twitter prijela za roge
Znamka, ki stoji za profilom je sicer izredno ljubka in preprosta, kar jim je v igri dalo kar nekaj prednosti. Res je, da prodajajo zgolj sokove, vendar njihova strategija z omenjenim družbenim omrežjem sega veliko globlje. Držijo se namreč, pohvalno, daleč stran od vsiljevanja izdelkov svojim 31 tisočim sledilcem.
Večina njihovih objav na Twitterju produktov sploh ne omeni. Svoja družbena omrežja raje uporabljajo za spodbujanje svoje zabavne in ustvarjalne osebnosti. Ta pristop jih je na Twitterju tudi uspešno ločil od množice.
Že veš, katero družbeno omrežje izbrati?
Družbena omrežja ustvarjajo veliko število podatkov o vaši ciljni publiki v realnem času. Te informacije lahko kasneje v podjetju uporabite za pametnejše poslovne odločitve in prilagajanje strategije.
Razumevanje družbenih omrežij ti bo v prihodnosti prihranilo veliko časa. To seveda ne pomeni, da za vodenje omrežij, za katere se odločiš, ne potrebuješ več kot minimalne investicije svojega časa. Priporočeni čas za vodenje družbenih kanalov na teden je vsaj šest ur, ki naj bodo uporabljene za spremljanje kanalov, pripravo objav in seveda odgovarjanje na sporočila in komentarje.
Si sam pred odločitvijo ali uvesti nov kanal komuniciranja? Se sprašuješ, če se sploh splača, da si še vedno aktiven na Twitterju? Veš, da Instagram v Sloveniji postaja vse bolj popularen, a nisi prepričan, če je primeren za tvojo znamko?
Z veseljem ti skupaj z ekipo odgovorim in priskočim na pomoč! Vprašaj me karkoli in deli ta zapis s kom, ki veš, da mu bo prišel prav.