Družbena omrežja: 11 razlogov, zakaj so pomembna za tvoje podjetje

Družbena omrežja za podjetja

Uporabnik med iskanjem informacij najprej preveri družbena omrežja – če nečesa ne najde takoj, to zanj pogosto tudi ne obstaja. Prisotnost na družbenih omrežjih je danes zato nujna za vsa podjetja. Ne glede na to, kaj prodajaš in komu – aktivna uporaba družbenih omrežij lahko tvojemu podjetju prinese izjemne rezultate.

Kljub temu pa se še vedno veliko podjetij sprašuje, ali je to zares potrebno. So družbena omrežja zares tako zelo pomembna?

Odgovor se glasi: DA, seveda so pomembna! In tu je 11 najpomembnejših razlogov, zakaj!

1. Preusmerjanje obiskovalcev na vašo spletno stran

Ne glede na to, v kateri industriji si in kdo je tvoja ciljna skupina, se tvoji potrošniki najverjetneje že nahajajo na družbenih omrežjih. V Sloveniji Facebook uporablja več kot 1.000.000 uporabnikov, od tega je 720.000 dnevnih uporabnikov. Na Instagramu je 470.000 Slovencev (od tega 260.000 dnevnih), na Twitterju pa več kot 200.000.

uporabniki na družbenih omrežjih

Število uporabnikov na družbenih omrežjih v Sloveniji

Družbena omrežja predstavljajo lahek in učinkovit dostop do tvojih potrošnikov. Ko dodaš na spletno stran nov blog ali pa posodobiš ponudbo, je to eden izmed najlažjih načinov obveščanja potrošnikov. V nasprotnem primeru bo za novost izvedela le peščica uporabnikov.

Družbena omrežja predstavljajo torej odličen način razširjanja vsebine na tvoji spletni strani. Ker te na družbenih omrežjih sledijo osebe, ki so že zainteresirane za podjetje oziroma produkte/storitve, so objave praviloma zelo targetirane. Na spletno stran tako lahko privabiš prav tiste osebe, ki jih želiš privabiti.

2. SEO oz. optimizacija za spletne iskalnike

Da se tvoja spletna stran znajde na vrhu zadetkov v spletnem brskalniku, je seveda najbolj pomembna močna vsebinska strategija. K višjemu rangiranju pa bodo pripomogla tudi družbena omrežja.

Spletni brskalniki namreč vedo, ali je tvoja spletna stran ena od tistih, ki redno dobiva obiskovalce, ali pač sameva. Ker lahko s pomočjo družbenih omrežij na stran privabiš več obiskovalcev, se bo izboljšalo tudi umeščanje spletne strani v brskalnikih.

3. Višanje prepoznavnosti znamke

Vsako priložnost, ki jo imaš za distribucijo  vsebin in izboljšanje prepoznavnosti svojega podjetja, moraš premišljeno izkoristiti. Na družbena omrežja glej kot na nov kanal, kjer lahko razširiš glas o podjetju in komuniciraš z uporabniki.

Dve ključni prednosti prisotnosti na družbenih omrežjih sta, da na ta način postaneš lažje in bolj dostopen za nove uporabnike, hkrati pa si tudi bolj viden in prepoznaven za obstoječe uporabnike. Tako te na primer lahko določen uporabnik, ki za podjetje sicer ne bi slišal prek drugih kanalov, prvič zasledi na Facebooku – to je novi potencialni uporabnik!

4. Grajenje odnosa z uporabniki in zaupanja do znamke

Veliko podjetij se marketinga na družbenih omrežjih loti na napačen način. Strogo prodajno naravnan pristop nam na družbenih omrežjih ne prinese tako dobrih rezultatov, kot jih želimo. Uporabniki na družbenih omrežjih pričakujejo avtentično vsebino, saj so bolj dojemljivi za sporočila in nanje ne gledajo le kot na oglase.

Družbena omrežja ti lahko prinesejo odlične rezultate le, ko jih pričneš uporabljati za grajenje odnosa z uporabniki. Kako pa se kaže dober odnos z uporabniki v praksi? V povečanju prodaje seveda.

Uporabnikom lahko z družbenimi omrežji pričaraš bogatejšo izkušnjo. Vsaka interakcija, ki jo izvedeš, je priložnost, da uporabnikom pokažeš, da ti je mar in tako izboljšaš odnos z njimi. Odgovarjaj na vprašanja sledilcev, informiraj in zabavaj jih z relevantno vsebino. Tako se lahko s svojimi sledilci povežeš na bolj osebni ravni in zgradiš odnos na skupnih interesih. Čez čas tako postaneš več kot le profil znamke – postal boš del skupnosti.

5. Oglasi na družbenih omrežjih omogočajo targetiranje in retargetiranje

V eni izmed prvih točkah sem že omenila, da družbena omrežja omogočajo učinkovito targetiranje. Vsebine na posameznem profilu praviloma vidijo le tvoji sledilci – torej tisti uporabniki, ki jih tvoji produkti oziroma storitve dejansko zanimajo.

Oglasi na družbenih omrežjih pa omogočajo še večji nivo targetiranja uporabnikov. Poglejmo primer Facebooka, ki je najpogosteje uporabljeno družbeno omrežje. Uporabnike lahko ciljamo glede na njihovo starost, spol, kraj bivanja, nivo izobrazbe, področje dela in celo njihovo vedenje na družbenih omrežjih – npr. katerim profilom določeni uporabnik sledi.

oglaševanje na družbenih omrežjih

Targetiranje s Facebook oglaševanjem

Če na svojo spletno stran nastaviš tudi Facebook pixel, prejmeš še dodatne informacije o tem, kako oglasi vplivajo na vedenje uporabnika. Temu primerno lahko oglase tudi retargetiraš. Čez čas bo Facebook ugotovil, kateri uporabniki bodo najverjetneje kliknili oz. reagirali na tvoj oglas in bo oglase prikazoval tistim, pri katerih obstaja najverjetnejša možnost klika in nakupa.

6. Družbena omrežja omogočajo hitro vključevanje in odgovarjanje na aktualne problematike

Hitra odzivnost ni več izbira. Potrošniki pričakujejo, da bomo njihova vprašanja in morebitne težave razrešili takoj, vendar pa to zahtevo izpolnjuje le malo podjetij.

Ko sledilec postavi vprašanje, pričakuje odgovor v največ nekaj urah, če ne celo v nekaj minutah. Dolga čakalna doba pa ni le manjša slabost, temveč lahko vpliva tudi na prodajo. Potrošniki namreč pozornost podjetja nagradijo s svojo lojalnostjo in nakupi.

Ko govorimo o vključevanju in odgovarjanju na aktualne problematike, pa ne mislimo le na odzive naših potrošnikov. Pomembno je, da spremljamo širše dogajanje in se vključujemo v debato, ko je to relevantno za naše podjetje. Če se v dogajanje vključimo med prvimi, to lahko vodi k odlični izpostavljenosti podjetja in posledično novim uporabnikom.

Odličen primer je Oreo, ki vedno znova navdušuje s svojimi objavami. Tako so na primer med prireditvijo Super Bowl odlično izkoristili izpad elektrike, ko so na svoj Twitter profil objavili sliko z napisom “You can still dunk in the dark” (prevod: “Pomakaš lahko tudi v temi”). Z eno samo objavo so poželi ravno toliko pozornosti kot oglasi na prireditvi, za katere so podjetja porabila milijone dolarjev.

oreo in odzivnost na družbenih omrežjih

Primer hitre odzivnosti podjetja Oreo

Močna in odzivna prisotnost na družbenih omrežjih torej prinese zadovoljne uporabnike in z njimi tudi pozitivno javno podobo podjetja.

7. Novi sledilci → novi uporabniki

Prek družbenih omrežij lahko hitro in učinkovito pridobimo nove sledilce, ki so potencialni novi uporabniki naših produktov oziroma storitev – ne glede na to, ali že poznajo podjetje ali ne.

S tem, ko uporabnike preusmeriš na Facebook ali Instagram profil, narediš prvi korak do novega kupca. Ko uporabnik enkrat postane tvoj sledilec, pomeni, da si ga že navdušil za svoje izdelke. S ponujanjem uporabnih informacij lahko ne le vplivaš na njegovo nakupno odločitev temveč sledilcem pokažeš, da se tvoje podjetje prilagaja njihovim potrebam.

8. Povečanje prodaje

Družbena omrežja lahko naredijo veliko več kot le izboljšajo odnos z uporabniki. Če uporabnikom serviraš vsebino, ki jo potrebujejo in želijo, obstaja veliko večja verjetnost, da bodo kupili tvoj produkt, ko ga bodo potrebovali.

Na nakupno odločitev uporabnika lahko vplivaš na več točkah v nakupnem lijaku. Izboljšaj doseg vaših blogov, ki informirajo uporabnike, odgovori na vprašanja, ki jih pestijo v zvezi s produktom in nenazadnje spodbudi sam nakup. Uporabnika lahko z družbenimi omrežji brez težav peljete čez celoten nakupni proces do končne željene destinacije – nakupa.

9. Nižji stroški in manj porabljenega časa

Z uporabo družbenih omrežij tvoje podjetje ne bo veliko izgubilo, temveč kvečjemu pridobilo. V nasprotju z ostalimi komunikacijskimi kanali družbena omrežja za manj ur vloženega dela prinesejo manj stroškov.

vložen čas v družbena omrežja

Razmerje med vloženim časom v družbena omrežja in rezultati

Kar 84 % uporabnikov družbenih omrežij v marketinške namene je ugotovilo, da izboljšane rezultate prinese že 6 ur vloženega dela na teden (Hubspot). Torej – že če razvijanju strategije za družbena omrežja posvetiš eno uro na teden, bos opazil zadovoljive rezultate. To pa v nasprotju z ostalimi kanali ni prav veliko, kajne?

Tudi plačano oglaševanje na družbenih omrežjih je v primerjavo z ostalimi oglaševalskimi mediji relativno poceni – seveda je vse odvisno od tvojih ciljev. Tudi budget lahko prilagajaš svojim potrebam. Prični z manjšo vsoto in jo počasi višaj, ko spoznaš platformo in svoje uporabnike.

10. Vpogled v rezultate

Družbena omrežja ti dajo tudi odlično možnost, da spoznaš svoje uporabnike – kaj jih zanima in kako se vedejo. Na svojem profilu boš našel obsežne metrike, ki ti lahko povedo, katere vsebine pri tvojih sledilcih delujejo in so imele najboljši odziv ter katere objave so ostale bolj ali manj neopažene. Tako lahko predvidevaš, kakšne vsebine bodo uporabniki dobro sprejeli in produciraš več takšnih objav in oglasov.

Razumevanje uporabnikov pa ti omogoča tudi več kot to. Vsi komentarji in odzivi sledilcev ti lahko pomagajo ugotoviti njihovo mnenje o vašem podjetju, identificirati njihove izzive, izboljšati konverzije in celo izboljšati celotno prodajno ponudbo.

11. Tvoja konkurenca je že prisotna na družbenih omrežjih!

Če te 10 razlogov ni prepričalo, pa je tu še enajsti. Skoraj z gotovostjo lahko trdimo, da je tvoja konkurenca že prisotna na družbenih omrežjih! To pa pomeni tudi, da izkoriščajo tvoje potencialne uporabnike in konverzije. Ne dovoli, da tvoji konkurenti poberejo vse koristi in se čim prej pridruži boju!

Če pa tvoji konkurenti še vedno niso aktivni na družbenih omrežjih, je to še večji razlog, da nastopiš prvi in izkoristiš prednost.

Na vrsti si ti

Tako – upam, da sem te prepričala, zakaj so družbena omrežja vendarle tako pomembna in niso le trend, ki bo prej ali slej potihnil.

Prej ko pričneš, prej boš lahko užival v vseh rezultatih, ki jih aktivna prisotnost na družbenih omrežjih prinese. Z dobro strategijo ti družbena omrežja lahko prinesejo uporabnike, promet in konverzije. Moram dodati še kaj?