Alen Faljić o design thinkingu, Zakulisju in podjetništvu [POINT OUT Weekly #40]
Na kaj pa ti pomisliš, ko slišiš “oblikovalski način razmišljanja“?
Verjetno na vizualni pristop, na kreativo skozi katero se izražajo oblikovalci.
Ja, lahko bi pomenilo tudi to, ampak ne.
A v poslovnem svetu gre pravzaprav za izredno zanimiv in izjemno učinkovit koncept.
Govorimo o pristopu k reševanju izzivov na način, da končnega uporabnika postaviš v središče svojega procesa delovanja. Strokovnjakom za vpeljavo tega koncepta v podjetja pravimo poslovni oblikovalci.
Večina podjetij dandanes počne ravno obratno, ko v center daje sebe ali poslovne procese.
Vedno je potrebno izhajati iz uporabnika, iz njegovih čustvenih in funkcionalnih potreb ter želja, šele z razumevanjem tega oblikuješ nek produkt ali storitev. Na koncu pa pride del, ko preveriš, ali je zadeva profitabilna in tehnološko izvedljiva.
Najbolje, da pogledamo ta koncept z vidika realiziranja ideje. Če razmišljaš na oblikovalski način, nisi zaljubljen v svojo idejo ali problem, ampak v svojega končnega uporabnika. Od ideje bi zato potoval približno tako:
- faza – stopi korak nazaj in se vprašaj, v katere smeri lahko ideja pelje.
- faza – zaženi komunikacijo s svojimi potencialnimi končnimi uporabniki in z njimi naredi raziskovalne intervjuje na način pogovora ob kavi. Drugi del pa naj bo opazovanje posameznika v naravnem okolju, kar je dobro dopolnilo besedam oziroma odkritje česa novega ali kontradiktornega.
- faza – v tem procesu poskušaš razvozlati trenutno vedenje, trenutno stanje teh uporabnikov. Pomembno je, da najdeš GLAVNI PROBLEM in spremljajoče probleme. Vseh naenkrat namreč ne boš moral komunicirati v svoji komunikacijski strategiji.
- faza – pridobljene vpoglede uporabiš pri postavljanju strategije.
Druga faza intervjujev je torej kvalitativna, saj je tisto, kar iščeš, inspiracija in motivacija za vedenje. Izbereš lahko 10-15 ljudi različnih profilov, s katerimi se odločiš pogovarjati.
Izpostavljamo “pogovarjati”, ker to ni klasičen metodološki intervju. Vprašanja so sicer vnaprej pripravljena, a uporabniku moraš sledit, se prilagajati njegovem toku pripoved. Poleg tega pa preveriš njegovo ubesedeno realnost z opazovanjem posameznika v naravnem okolju.
Res je pomembno, da najprej opravimo kvantitativno raziskovanje, da dobimo odgovore na “Zakaj?” in “Kako?“, šele nato se lahko lotimo tudi kvalitativnih pristopov.
Če želiš slišati še o specifičnih primerih, pa si vabljen k ogledu odličnega pogovora z našim gostom.
V štirideseti oddaji POINT OUT Weekly gostimo vsestranskega Alena Paljića, poslovnega oblikovalca, avtorja podcasta Zakulisje. in še marsikaj. Govorimo o izjemno učinkoviti metodi oblikovalskega načina razmišljanja v poslovnem svetu.
Ta oddaja je na voljo tudi na:
V oddaji boste med drugim dobili odgovore na vprašanja:
- Kako se je razvijala in razvila Alenova podjetniška ambicija?
- Kakšna je metodologija oblikovalskega načina razmišjanja?
- Kako po tem pristopu realizirati idejo?
- Kako intervjuje s končnimi uporabniki oblikovati in izvesti?
- Katere osebe izbereš za pogovor?
- Kakšno razmerje med kvantitativno in kvalitativno raziskavo uporabiti in zakaj?
- Kateri so specifični primeri tega pristopa?
- Kako je Alen uporabil to metodologijo pri svojem projektu podcasta Zakulisje?
- Kakšne rezultate je Alen dosegel s svojim podcastom?
Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:
- Nejc Slovnik: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- Zoran Bosančić: spletna stran, Facebook, Instagram, LinkedIn
- POINT OUT Weekly #39
- Zakulisje
- IBEX hiking app
- IDEO
- Gary Vaynerchuk
- Astra
O oddaji
POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.
V kolikor imate predlog, vprašanje ali bi zgolj želeli reči “živjo”, nam brez zadržkov pišite. Vaše sporočilo bomo prebrali z največjim veseljem!