Analitika družbenih omrežij: Kaj je in kako začeti? [POINT OUT Weekly #35]

Zakaj sploh spremljati analitiko na družbenih omrežjih?

V prvi vrsti zato, da sploh veš, kaj se dogaja na strani. Spremljanje rezultatov ti omogoči vpogled v to, kaj funkcionira in kaj ne, kar pa je izhodišče za prilagajanje in spreminjanje strategije tvojega nastopa na družbenih omrežjih.

Z osnovno analitiko, lahko spremljaš tudi konkurenco. Z orodji ali lastnim pregledom.

Mi kot agencija smo zavezani, da naročnikom predajamo analitične vpoglede,  saj na tak način razumejo, kaj se z njihovimi stranmi na družbenih omrežjih dogaja.

Podjetje namreč iz analitike lahko ugotovi, kakšna je uspešnost in učinkovitost nastopa na družbenih omrežjih v primerjavi z drugimi načini “promoviranja” lastne znamke/podjetja. Glede na to je jasno, kam vlagati več, kam pa se morda ne splača.

Verjetno se vseeno sprašuješ, kaj je tisti prvi korak, da z analitko pričneš.

Najprej se vrnemo na sam začetek. K ciljem. Ti morajo biti SMART, kar pomeni – specifični, merljivi, dosegljivi, ustrezni in časovno določeni.

Cilje, ki so merljivi in so postavljeni ravno z namenom analitičnega vpogleda, imenujemo ključni kazalniki uspeha oziroma angleško KPI.

Razlikovati pa moraš med merljivimi cilji za oglaševanje in cilji za upravljanje posamezne strani. Več o specifičnih primerih razložimo v videu.

Večinoma je najbolje, da KPI-ji oglaševanja zmeraj stremijo k optimiziranju stroškov (recimo konverzij). Kar pa se tiče vodenja družbenih omrežij, pa je ključno spremljanje interakcij in reakcij ter minutaža ogledov. Po drugi strani pa ni potrebno dajati toliko poudarka na rast sledilcev, saj konec koncev ne želiš mase ljudi, ki ti ne koristi, ampak sorazmerno število privržencev, ki se v tvoje aktivnosti vključujejo.

Razumeti pa moraš, da je gmoto podatkov težko razumeti ostalim ljudem v podjetju, ki se jih izsledki tičejo, nimajo pa znanja, da iz vseh teh številk razberejo relevantne informacije.

Zato jim pripravi poročilo tako, da vključiš:

Spremljanje analitike na specifičnem družbenem omrežju pa samo po sebi še ni zadosti. Zares dober vpogled in možno napredovanje dobiš, ko to analitiko povežeš z Googlovo analitiko. Družbena omrežja so namreč le en kanal, ti pa si verjetno prisoten tudi drugje. S tem, ko povežeš analitiko vseh kanalov, šele dobiš širino analize digitalno-marketinških aktivnosti.

 

V petintrideseti oddaji POINT OUT Weekly svetujemo, kako se lotiti osnovne analitike družbenih omrežij. Poudarjamo pomen postavljanja merljivih ciljev in ponudimo veliko primerov.

Ta oddaja je na voljo tudi na:

V oddaji boste med drugim dobili odgovore na sledeča vprašanja:

Nekaj uporabnih povezav, ki so bile omenjene v videu:

 

O oddaji

POINT OUT Weekly je spletna video oddaja za marketingaše/tržnike in druge, ki jih zanima digitalni marketing ter iščejo inspiracijo, ideje in nasvete, kako maksimalno izkoristiti potencial svojega podjetja. Vsak teden pokrijemo eno od tematik s področja digitalnega marketinga. S spremljanjem oddaje POINT OUT Weekly se boste naučili najnovejših taktik, priprave najboljših strategij, uporabe orodij za boljše rezultate in prejeli nasvete, ki jih lahko takoj uporabite v praksi.

V kolikor imate predlog, vprašanje ali bi zgolj želeli reči “živjo”, nam brez zadržkov pišite. Vaše sporočilo bomo prebrali z največjim veseljem!