Kako optimizirati LinkedIn profil za boljšo izpostavljenost

Pomislite – potencialni zaposlovalec vpiše vaše ime v Google. Katere rezultate želite, da vidi na prvih mestih?

Če premišljeno gradite svoje spletno izpostavljenost, potem zagotovo želite, da je vaš LinkedIn profil med prvimi rezultati.

Pravzaprav, v kolikor že imate odprt LinkedIn račun, obstaja velika možnost, da je ta že sedaj med prvimi zadetki. Tako zelo relevantni so LinkedIn profili v “očeh” Googla.

Gre za veliko prednost, ko se predstavljate pred potencialnimi zaposlovalci, hedahunterji in drugimi odločevalci v podjetju. A lahko je tudi velika slabost, če je vaš profil katastrofalen.

Vas LinkedIn še vedno ni prepričal? Tukaj je nekaj dejstev v razmislek:

Če ste prišli do te točke, sem vas (upam) uspel prepričati, da mora vaš LinkedIn profil izstopati in delovati v vašo prid, ko pride do novih zaposlitvenih priložnosti. Tukaj so moji nasveti.

Pa pojdimo po vrsti.

1. Začnite s profesionalno fotografijo

Razlog je očiten – predstaviti se morate na najboljši možen način.

In da, če ste morda mislili drugače – prvi vtis je še kako pomemben. Socialna psihologinja Amy Cuddy pravi, da je bolj pomemben kot si morda mislite. In zanj imate le eno priložnost.

Kako pomembna je profilna fotografija, kaže že objava na blogu, ki jo je spisala kar LinkedInova ekipa. Ponudili so 5 nasvetov:

profilna fotografija linkedin

Ista oseba, dva zelo različna prva vtisa

Huje od slabe profilne fotografija je zgolj, če fotografije sploh nimate. Kadar brskam po LinkedInu, prakitčno nikoli ne kliknem na profil brez fotografije. Podobno slišim tudi od drugih kolegov.

V kolikor niste prepričani, da lahko sami poskrbite za odlično profilno fotografijo, razmislite o najemu profesionalnega fotografa. V ta namen smo se povezali s podjetjem Prvi vtis, ki nudi osebno in poslovno fotografiranje. Če pri naročilu vpišete POINT-15, vam priznajo 15 % popust! 😉

In še en podatek – po statistiki profili s fotografijo dobijo, kar 14x več ogledov. Mislim, da ni potrebno nič več dodati!

2. Izberite udaren podnaslov (naziv)

To je eden najpomembnejših delov vašega profila, saj vpliva na to, kdaj bo prikazan v rezultatih iskanja. Izbrati želeti tak naziv, ki bo predstavljal vas in vašo osebno znamko. Razmislite o tem, kako želite biti videni. Vsakič, ko se pojavite na LinkedInu, bo ta podnaslov prikazan ob vašem imenu.

Nekatere strokovnjaki za LinkedIn priporočajo, da izberete naziv za zaposlitev, ki jo želite in ne naziva zaposlitve, ki jo imate. Zaposlovalci namreč med iskanjem kandidatov pogosto iščemo specifične nazive delovnih mest.

Svoj naziv poskusite optimizirati za iskalnik, a s ključnimi besedami ne pretiravajte. Naj bo kratek, jasen in naj vključuje ključne pojme.

naziv-podnaslov-linkedin-1

Primer slabega podnaslova/naziva

naziv-podnaslov-linkedin-2

Primer dobrega podnaslova/naziva

S ključnimi besedami mislim na besede in fraze, ki bi lahko zanimale zaposlovalce. Pri ključnih besedah pustite kreativnost ob strani – taki nazivi mogoče zvenijo odlično, a v resnici jih nihče ne vpiše v iskalnik. Da bi bili najdeni, morate vpisati besede, kot so ‘’oblikovalec’’ ali ‘’copywriter’’.

3. Napišite svoj ‘’elevator pitch’’

Če je bil naslov najbolj pomemben del vašega profila, je povzetek drugi na seznamu. Večina ljudi bo preskočila pisanje povzetka. Ne bodite eni izmed teh ljudi.

Pri povzetku ste lahko kreativni. Naj bo kot spremno pismo, ki bi ga napisali za vašo sanjsko službo. Vendar ne katero koli spremno pismo – najboljše, kar ste jih kdaj napisali.

Na voljo imate 2000 znakov, zato ni nujno, da ste kratki. Dodajte vse, od vaših veščin in izkušenj do ciljev in zgodb uspeha. Prav tako je povzetek dobra priložnost, da v besedilo vključite ključne besede.

4. Nastavite URL vašega profila

Povečajte možnost, da se vaš profil pojavi na vrhu iskalnih rezulatov v Googlu tako, da nastavitev svoj URL.

URL vašega profila bi ne glede na to, kakšnega imate sedaj, morali spremeniti v svoje ime in priimek. Ne želite ničesar drugega – le ime in priimek. Tako kot ta primer: linkedin.com/in/zoranbosancic

Tukaj preberite, kako ga spremeniti.

5. Naj bo vaš cilj popoln profi

5. Naj bo vaš cilj izpopolnjen profil

LinkedIn je vaš spletni CV. Tako kot ne želite imeti nepopolnega CV-ja, tudi vaš LinkedIn profil ne sme biti nedokončan.

Poskusite doseči najvišji nivo dokončanosti (angl. Completeness Level). Razmišljajte o svojem LinkedIN profilu z enako mero resnosti kot o klasičnem življenjepisu.

Najvišji nivo dokončanosti je ‘’All-Star’’. Da bi ga dosegli, morate svojemu profilu dodati vsaj:

Bolj kot je vaš profil izpopolnjen, večje so možnosti, da se pojavi v iskalnih rezultatih.

Ko se spodnji krog skoraj napolni, boste vedeli, da ste dosegli ‘’All-Star’’.

linkedin-allstar

Grafika poleg LinkedIn profila (zgornji desni kot), ki kaže na to, da je profil dosegel ‘’All-Star’’ izpopolnjenost.

(LinkedIn ne da nobenega pojasnila, zakaj se krog ne napolni v celoti. Slab UX? Morda … morda pa vas želijo le spodbuditi, da neprestano izboljšujete svoj profil.)

6. Pridobite priporočila za vsako pozicijo

Priporočila služijo kot dokaz vaše uspešnosti. Eno je govoriti o sebi in drugo, ko o vas govorijo ostali.

priporocilo-linkedin

Primer dobrega priporočila

Naj vas ne bo sram. Pošljite prošnje za priporočilo osebam, s katerimi oz. za katere ste delali. Priporočila zavzamejo pomemben del profila in zaposlovalci jim vedno namenimo pozornost.

Če imate težave s prošnjami za priporočila, uporabite ‘’quid pro quo’’ logiko. Sami napišite priporočilo in običajno vam bodo drugi z veseljem vrnili uslugo.

7. Dodajte veščine in pridobite potrditve drugih (angl. skills and endorsements)

Na svoj profil lahko dodate do 50 veščin. Na prvi pogled se to zdi veliko, vendar vam lahko hitro zmanjka prostora. Na primer, če vaše veščine vključujejo družbena omrežja, lahko prostor zavzame veliko podobnih ključnih besed: ‘’social media’’, ‘’social media management’’, ‘’social media marketing’’ in podobno.

Dobro razmislite. Dodajte veščine, ki so pomembne za stroko, v kateri želite delati oz. dobiti zaposlitev. Uredite jih tako, da se najbolj pomembne pojavijo na vrhu.

linkedin-vescine

Profil poln veščin in potrditev drugih

8. Osredotočite se na mreženje

Prava moč LinkedIna je v mreženju. Več povezav imate, več možnosti je, da se pojavite v iskalnih rezultatih.

Ta študija kaže, da se večina zaposlitev nikoli ne oglašuje. Mogoče je torej, da boste o določeni službi izvedeli le preko nekoga, ki ga poznate.

Začnite z dodajnjem vaših prijateljev, družine, sošolcev, sodelavcev, profesorjev … Čez čas se bo vaše omrežje razširilo in kaj hitro boste ugotovili prednosti širokega omrežja.

Nikoli ne pozabite dodati oseb za tem, ko ste se pogovarjali z njimi na kakšnem dogodku ali pa ste jih spoznali na sestanku.

9. Svojemu profilu dodajte druga digitalna gradiva

Ključna razlika med dobrim in odličnim profilom so dodatna digitalna gradiva. Zakaj bi pisali o svojih rezultatih in dosežkih, če jih lahko pokažete?

Z digitalnimi gradivi bo vaš profil bolj vizualno privlačen in zanimiv. Ljudje bodo na vašem profilu preživeli več časa, kar je odlično!

Uporabite vsebino, ki je v skladu z vašo predstavitvijo in osebno znamko. Poskusite objavljati različne oblike – dokumenti, videi, prezentacije.

optimiziran-linkedin-profil

Pretekle izkušnje obogatene z digitalnimi vsebinami

Ideja – zakaj bi vaš povzetek napisali, če ga lahko posnamete in objavite kratek video?

10. Objavite kakšen članek

Naj bo LinkedIn vaš PR kanal. Več ko boste pisali, večkrat se boste pojavili v “feedu”. Posodobite svoj profil ali napišite objavo na LinkedIn pulse.

To je odličen način, da vas drugi odkrijejo in dobijo vpogled v to, kaj vas zanima in kako razmišljate. Pripomoglo bo tudi k temu, da si zgradite ugled in ostanete v mislih zaposlovalcev.

Razmislite o deljenju svojih ključnih dosežkov, vaših misli in delite nasvete ter trende iz industrije.

Bonus nasvet: Spremenite nastavitve in naredite svoj profil javen

Zadnji korak. Vse bi bilo zaman, če vaš profil ni nastavljen na “javno”. Noben profil se ne bo pojavil v Googlu, če ni javen. Ni nujno, da je javen celoten profil, poskrbite pa, da so ključni deli vidni iskalnikom.

Še čisto zadnja zadeva: Delite da članek s svojimi prijatelji, za katere mislite, da potrebujejo te nasvete! Moja hvaležnost bo brezmejna. Hvala!